V domácích podmínkách záleží čim budeš pískovat = jakou mašinu (pískovačku) máš k dispozici + jaký zdroj vzduchu a v jakým stavu je to, co chceš pískovat + kolik dokážeš z abraziva recyklovat (tedy v jakým prostoru pískuješ a kolik máš úlet někam do pryč) - kvůli výsledný ceně za spotřebovaný abrazivo. Barva z kovu jde otryskat poměrně snadno, ale hloubková koroze - taková ta tvrdá černá, je sakra odolná i pro křemičitý písek! I na tom tedy záleží. Budeš to muset vyzkoušet, na rez třeba ten křemen, na pouhou barvu je za přijatelnou cenu použitelnej drcenej živec, kterej není tak agresivní. Něco jinýho je v domácích podmínkách vzhledem k ceně a rozsahu - celý auto - myslím neprůchodný...
A počítej s tím, že to co opískuješ je třeba prakticky ihned zapasivovat základovou barvou - tam kde šáhneš zpocenou rukou, nebo za vyšší vzdušný vlhkosti, tak máš lehkou "lišku" do druhýho dne a za pár dní je to rzivý celý. A dostat abrazivo z různejch dutin třeba v nosnících atd. je taky vejmrd a skoro nemožná snaha.
Jestli nemáš žádný zkušenosti a chceš doma opískovat celý auto, tak zjistíš, že to je brutální otročina a šílenej bordel okolo.
K tomu odrazování: Práší to jak písečná bouře, prach lítá absolutně všude - zajeď se podívat ne do krematoria, ale někde, kde průmyslově tryskaj, ať máš představu do čeho chceš jít! Musíš mít dostatečně silnej kompresor, aby to utáh, zvlád běžet prakticky non-stop a tak, aby ten prach nenasál. Dobrá je suška vzduchu, jinak jsi limitovanej počasím - nízká vlhkost vzduchu, jinak dochází ke kondenzaci vlhkosti na výstupu trysky. Bezpodmínečně nutná je kukla s přívodem nízkotlakýho vzduchu na dýchání - dá se udělat ze svářecí kukly s přívodem vzduchu a čirým průzorem,kterej budeš často muset měnit - profi kukla je v řádu tisíců. Dobrý je pomocí nějakýho ventilátoru přivádět čistej vzduch k místu tryskání, abys vůbec viděl na práci. Atd. atd. - však to poznáš! Hodně štěstí!
1 reakcí na tento příspěvek abrazivo
kup si alespoň malou pistoli na pískovaní za 1000kč a vyzkoušej něco opískovat.....pytel písku ti vyletí za chvíli,běžný 2válcový ,3Kw kompresor pojede nonstop....
pokud už to chceš mít až na plech,tak excentrická bruska se smirkem 40 v kombinaci s flexou a drátěným kotoučem je mnohem reálnější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) abrazivo
FILODENDRON píše: To je tvoje firma?
Vůbec ne. Od těch jsem si koupil pískovačku s tryskou 7 mm. Původně jsem jí hnal 2válcem Orlíkem 7,5 kW a ten to nakonec odnes na klice, už to byl letitej kousek. Teď mám 7,5 kW Orlík šroubák a jede při pískování furt! Používám hodně pneu nářadí, i dost stříkám a občas potřebuju něco i opískovat. Takže jsem se i tím musel nějak prokousat. Opískovat celý auto - buď to nechat udělat firmu, pak je problém 1) že některý místa prostě firma neopískuje pořádně - ono to při práci není vidět a firma se s tim prostě nesere - při požadavku na 100% kvalitu by se člověk buď nedoplatil, nebo by firma prodělala kalhoty (musel by to někdo několikrát kontrolovat a opravovat) - takže by to člověk musel dodělat detailně doma a z toho plyne problém 2) - jak to co nejrychleji zakonzervovat, když na tom chceš dál pracovat - dopískovat nedodělky, vyvařit atd. Firmy používají trysku 14-16 mm, to už žene kompresor třeba 30-50 kW do 3/4 coulový hadice a do už je hukot, auto by zvládli možná za den-dva? Ale budeš tam mít dost nedodělaných detailů na nepřístupných místech, v koutech, v místech s hloubkovou důlkovou korozí. Opískovat komplet auto doma - to je práce při výkonu domácí pískovačky tak minimálně na týden nepřetržitý práce, s doděláním všech nesnadno přístupných koutů a detailů možná i na dva - bavíme se o poctivých celodenních směnách, kdy budeš buď všemožně klečet, budeš zkroucenej v nemožnejch polohách v neskutečným prachu, budeš hrabat písek a kátrovat ho znovu do zásobníku. Neskutečná drbačka. Musel bys mít speciálně na to nějakej prostor, kterej komplet zaneřádíš prachem. A jak znovu zdůrazňuju - ďábel tkví v detailu - není problém rychle opískovat plochu na haubně, průser je když chceš poctivě opískovat každej kout na nosnících někde na podvozku, kde je nateklá vrstva základovýho kytu, kde je hloubková koroze ve sváru atd.
Nepískuju profi, jen hobby, takže to vidím z pohledu hobbíka v domácích podmínkách, co si nechával jak pískovat nějaký větší konstrukce (velkej vlek za náklaďák, korbu náklaďáku), tak si pískoval něco menšího (rámy halových vrat, nádrž a další díly na motorku a p.) sám. Přeju zakladateli vlákna hodně štěstí, ale doporučuju, ať si v domácích podmínkách zkusí nejdřív něco menšího - třeba rám starý Jawy - ať ví do čeho se pouští a jestli to zvládne dotáhnout do úspěšnýho konce.
Edit: Tryska 7 mm opískuje proužek cca 10 mm široký, jedeš posuvem asi jako když píšeš, pokud nenarazíš na nějaký problémový místo. To jen pro orientační představu, jak to v domácích podmínkách "odsejpá", když máš takto po centimetrových proužcích něco opískovat. Mám zásobník na 10 l, ten vydrží možná 3-5 minut? Když dělám něco většího, jedem ve dvou, helfr mi dosýpá písek.
Naposledy editováno 27.10.2016 06:45:42
1 reakcí na tento příspěvek abrazivo
idealně když jsem hodíš odkaz ,i rada by se hodila......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) abrazivo
1 reakcí na tento příspěvek abrazivo
kedron píše: nemako> jaké s tím mas zkušenosti ? Já žádné, ale docela by me to zajímalo, jak to odstraní rez a jak se to chová k samotné čistě kastli ? :)
vypadá to,jako nový.vozím to do přelouče,je to den v lázni,potom to neutralizujou,nic se nepokroutí a opravdu to vypadá,jako funglovka. hlavně všude,nezůstane na tom gram barvy ani rezu. já už pískuju jen prkotiny. stojí 500 korun kus,takře prase bylo za 2000 i s pávem. nádrž , kastle,podsedlovka a pav i s tažným nádrž i zevnitř jako nová. nevím,jak velkou maji tu vanu,ale určitě se najde louhovna,kam se auto vejdeNaposledy editováno 27.10.2016 18:01:17
1 reakcí na tento příspěvek abrazivo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) abrazivo
Dolph-cz píše: a znáte někdo mokré tryskání?co přidávají do té vody??
Taky se to dělá ledem