mám pár dotazů, zvažuji v létě koupi motorky.
Bude mi 24 tudíž budu moci si udělat řidičák bez omezení.
A ted k otázce líbí se mi Kawasaki Z1000SX, a chtěl bych se zeptat, doporučili by jste mi ji jako první stroj?
Spousta lidí říká, že litr jako první bajk je hovadina, a jiná skupina říká zas proč ne.
Motorku bych využíval na výlety po evropě, svižné svezení ale třeba i na občasné dojetí do práce.
Dle článků na netu jsem pochopil, že se jedná o tzv hybrid mezi sportakem a cestakem.
Díky moc za rady
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Z1000SX jako první motorka
Motorka je jako jiné vozidlo jen stroj, jezdí tedy podle pokynů řidiče. Pokud si myslíš, že na to máš (ani né tak kvůli tomu že je to hektolitr, ale že je to poměrně velká a těžká motorka), tak go on. Pak to chce taky nějakou sebereflexi, jakože dobrý vs né moc dobrý. Absolventi současných autoškol na motorku úplně marný nejsou co jsem tak koukal, né jak za socíku "To je motorka, tady má řiditka, brzdí se zadní brzdou a plav". Zdokonalovacích kurzů je taky dostatek. No a kdyby nic, prodat se to dá vždycky
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Z1000SX jako první motorka
Na cestování bych pro začátek zvolil něco jako V-Strom 650/ NC 750, žádný tuning. A zdokonaloval bych se na nějakém enduru 125ccm.
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Z1000SX jako první motorka
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Z1000SX jako první motorka
Naopak bezmozka nespasí ani 125 ccm skútr.
Takže dá se, ale doporučoval bych hned navštívit nějakou motoškolu a pochytit aspoň nějaké návyky, než se je učit blbě sám.
Jezdím asi tak 14 let a ....klepu na dřevo.... Ale teď jsem přesedlal z lehké obratné (KTM990SM) na silnější (BMW1300R) a po těch pár tisíci km pořád cítím, že to není ono a že s tou KTM jsem byl v zatáčkách jistější. Prostě naráz je toho výkonu dost, si v té zatáčce rychleji, odhadnout rychlost jak v km, tak na řadičce je těžší atd. atd a to mám pár desítek tisíc za sebou. Ale nerozporuju, že nejsem třeba jen neschopné dřevo.
Párkrát ti ujede ruka (já vím, “jezdím hlavou” ), párkrát se z toho v zatáčce posereš a máš blbý návyky, ani nevíš.
Zbytečně silný, zbytečně velká brzdná síla při zavřeném plynu.
Stejně se budeš učit jak nelámat zatáčky natřikrát, jak brzdit, jak jezdit svižně. A na to je mnohem lepší lehčí podlitr, který když už nic ti nepodstřelí kolo v zatáčce tak elegantně, jako litr.
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Z1000SX jako první motorka
Je mi 37 a jako první sem pořídil BMW R 1200 GSA. a začátek byl fakt boj třikrát mi spadla při rozjezdu když je blbá hlava trpí celí tělo.
Strach a respekt z ní.
Nejvíc mi pomohlo že jsem se přihlásil na kurz Bezpečně na motorce to bych doporučil i tobě má to smysl.
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Z1000SX jako první motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki Z1000SX jako první motorka
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Z1000SX jako první motorka
MrZman> Ahoj, tak to mám úplně stejně. 6. sezónu jezdím FZ6, letos přibyla do rodiny FZ1. Jakmile přesednu, tak s FZ6 si házím jak chci, jak kdyby opravdu měla o 50kg míň...
A k otazce,jestli do zacatku 1000SX nebo neco slabsiho?? Ja nevim. Neznam te a z vety V hlave nemam nasrano...to nepoznam. Svymu klukovi jsem koupil Bandita a musel nechat seskrtit na 35kW. Ale tak jak se naucil jezdit,bych se nebal mu poridit do zacatku i silnejsi. Kazdy je jinaci. Spis uvazuj o tom zdokonalovani v kurzech,protoze zdokonalovat se na litrovi treba v Buchlakach v provozu,je vstupenka na pohreb a budes to ty,kdo se tam bude valet v drevene skatuli.
Pokud začínáš na motorce, tak ze začátku vždycky přijdou nějaké ty krizovky a je jedno, zda máš 125, 500 či litra. Akorát že platí přímá úměra, čím výkonnější motorka, tím ty krizovky budou častější. No a čím budou častější, tím je větší pravděpodobnost, že nějaká skončí průserem Navíc ze začátku, když se do nějaké dostaneš, tak svoji reakci jí nedokážeš vyřešit, na motorce "vytuhneš" a jen se budeš modlit, aby zrovna třeba v protisměru nic nejelo a jak to dopadne, jde absolutně mimo tebe.
Pokud jsi ochotný toto podstoupit, tak si klidně toho litra kup.
Plně souhlasím s názorem, že toto není vůbec o tom, zda to máš v hlavě srovnaný. Jde spíš o to, promiň, že o tom nic nevíš. Jinak přeji hooooodně štěstí, kdy si toho litra (zvláště 1000 SX se 105 kW je do začátku naprosto ideální) koupíš
Naposledy editováno 25.08.2021 20:02:22
Potrebujes se ucit a sam mi rekni, bude se ti lip ucit na tezsi = hur ovladatelny motorce, kde ma plyn vetsi odezvu = hur davkovatelny, nebo na necem, co bude na tvoje podnety reagovat snadneji = lehci a v klidu nadavkujes plyn namisto hrkani?
Kup si co chces, ale kup si tmavy plexi, at ti pak neni videt do oci, az te smazne kazdej na o polovinu slabsi motorce a jeste si to bude vic uzivat
Naposledy editováno 25.08.2021 20:59:57
Dám Ti jednu radu, peníze utracené v půjčovně nejsou zbytečně vyhozené peníze, protože špatná koupě a rychlý následný prodej tě může stát více.
Já jsem začal (vezmu to Adama ) v 15-ti na Jawě 23 Mustang, v 18-ti to byla Jawa 350 a když jsem svezl na MZ 150 kamaráda, tak už jsem na Jawě trpěl a později jsem koupil 2ndhand nahatého Banditu 600, po Jawě 350 to byla super raketa a jsem rád, že jsem tu změnu ve zdraví přežil, malého Banditu jsem v r. 2000 vyměnil za novou Yamahu XJR 1300 a byl jsem king (měl jsem modrou a na krovku jsem si nalepil 46) a řeknu Ti, že už jsem měl něco naježděno (jelito na motorce úplně nejsem) a rozdíl 200 kg se cca 70 HP vs 230 kg se necelými 80 kW byl znát.
Teď jezdím nadlitra a je to paráda ten výkon, ale "oblečený" vč. kufrů to má přes 250 kg a je to prostě pěkný macek s poměrně vysoký těžištěm a v zatáčce to neukecáš ....
Dále NEdělám reklamu KTM, za KTM si klidně dosaď Kawu, Hondu, Yamahu, Suzuki, BMW anebo Ducati, napíšu sem jednu zkušenost, kamarád koupil synovi lehce jetou KTM Duka 390 a nechal mě to vyzkoušet, v kraťasech a tričku a jen přilbě jsem vyrazil na takový 5 km okruh okolo baráku a byl jsem v šoku, jak je to zábavná lehká 160 kg 30 kW motorka, která pěkně jede, vrátil jsem se, domluvil jsem se s kamarádem a kompletně oblečený jsem vyrazil na silničku Dolní Břežany - Točná - Zbraslav a domů jsem se vrátil za 2h a šli jsme to s kamarádem probrat na pivo. Když jsem dal mojí motorku na servis, tak jsem si půjčil Duka 790, takže cca 180 kg a přes 70 kW a světe div se, ale těch 20-30 kg na víc bylo znát, ale zase tam byl výkon, který malý Duke 390 nemá a lepší podvozek atd.
Kdo nemá rád KTM, tak si myslete, že to je třeba Yamaha MT03, MT07, MT09.
Moje rada zní INVESTUJ peníze a čas do vyzkoušení nové motorky, opět použiji KTM, teď půjčovnu jako příklad a vyzkoušej na silnici motorku s 30kW a 160 kg a srovnej jí s motorkou o výkonu přes 70 kW a hmotností cca 180 kg a potom motorku o výkonu 100+ kW a hmotností přes 200 kg, když na každé budeš jezdit den, tak po 3 dnech zkoušení budeš moudřejší než po přečtení všech našich příspěvků a to i vč. toho mého. Kolik Tě tato zkušenost bude stát cca 10K + případných 20K, když to někde položíš anebo tomu věnuješ více času a vyzkoušíš si předváděčky někde u dealerů (levnější varianta).
Držím palce při výběru a věř mi, že chladnou hlavu neudržíš a krizovky budou, tak hodně štěstí
Naposledy editováno 25.08.2021 22:33:27
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zvýšení výkonu z 78 na 102 u Kawasa... Kawasaki Z 1000 SX, Kawasaki Z 1000 ST | Petr75 | 6 | 6.6.2023 v 15:36 Patras7 |
Pneumatiky Kawasaki Z 1000 SX | Gluteus | 4 | 2.4.2023 v 22:29 assassin |
Tlumič řízení na Z 1000 SX 2017 Kawasaki Z 1000 SX | Gluteus | 12 | 28.12.2022 v 23:40 Gahan37 |
Motokufry Kawasaki z 1000 sx 2014 Kawasaki Z 1000 SX | korrzar | 10 | 25.10.2022 v 22:19 starej-Lupo |
vzduch v brzdové pumpě Kawasaki Z 1000 SX | burry67 | 3 | 24.7.2022 v 13:39 Valve |