zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Sehnal jsem na Pegaso zadní kolo navíc, na které někdo nasadil Mitas E-09 v rozměru 150/70-17. Včera jsem se asi hodinu mořil jenom se sundáváním gumy a vyndáváním duše z ní, a to mám slušné kované montpáky, mazal jsem mazlákem a i nějaká ta praxe už se mi nastřádala. Guma je tubeless a pro opravy duše je na cestě naprosto nepoužitelná, jak je stažená na ráfku a strašně tuhá. Takže takovou nezbývá, než posichrovat několika zdrhovacíma páskama (Pedl ) a na na lehké motorce dojet na prázdném kole. Nebude to stát za moc, ale asi to dá i desítky kilometrů.
Osvědčený postup naprosto selhal. Vždycky shodím z ráfku jednu stranu. Když to jde, vytáhnu duši. Tady to nešlo, nedostal jsem dovnitř prsty.
Pak shodím z ráfku druhou stranu
Teď by mělo přijít přesunutí ráfku na jednu stranu dovnitř gumy a převlečení gumy přes ráfek. Ale E-09 je tak tuhá, že to na 17" ráfku nešlo a byl jsem v prdeli.
Musel jsem vydolovat duši, nahodit jednu stranu zpět na ráfek a centimetr po centimetru převléct z ráfku ven na druhou stranu. Plechovýma pákama, co vozím, by to vůbec nešlo. To je ono, tohle není pro mě:
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Stejně jako nahoře ve foru řešená pupmička. Já chápu, že možností nafouknout kolo je víc. Ale většina je buď o rychlosti, nebo pohodlí. A právě pumpička je to nejvíc spolehlivé řešeni ze všech. Jednoduchá mechanika. Netvrdim ale, že je to spravné řešení pro kazdyho.
Pro mě je co největší pokrytí rizik na výletech naprosto primární věc.
Naposledy editováno 13.05.2021 10:07:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
V podstatě jde o to, že pro tebe defektem skončí výlet. Takhle to já ale určitě nechci.
Nemluvě o tom, že bez haltrů se ti třeba odrazí pneu od ráfku a končíš definitivně. Nebo holt jak na Dakaru :)
Naposledy editováno 13.05.2021 10:18:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Každýmu to trvá asi jinak, důležitý je tady stejně výsledek.
I v garaži není špatny dělat s palubním nářadím. Přijdeš pak na nedostatky, nutný změny, špatnou dostupnost atd atd.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
na CRF jsem zatím ani nevymejšlel, kam bych duši, páky a pumpu narval, omezil jsem se na naplnění duší Slimem a důvěru, že by si mě žena někde vyzvedla s vozejkem (protože moje defekty na dušovkách stejně většinou proběhly kolem ventilku, což by ani ten Slim nedal)
Vozíte jen přední duši (s tím, že se v nouzi nacpe i dozadu), nebo obě?
a jen tip - dobrej zdroj na bombičky a adaptér na nafukování je Decathlon. Za to samý dáš kolikrát i poloviční peníze, než když je na tom nakreslený moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Lepení nevozím, stejně většinou jezdím, když je zima a lepidlo by nedrželo.
Edit - a ty náhradní duše by měly mít kovové čepičky na ventilku, abys ho měl čím šroubovat, když potřebuješ.
Naposledy editováno 13.05.2021 15:09:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Beranidlo píše: callowsick> Dvě kola - dvě duše. V ledvince, nebo ledvinku do baťohu. Na nářadí to má schránku. Náhradní duše vozím normální, tj. tenké, a nasazené mám zesílené. Ty jsou tak těžké a neskladné, že bys je vozit nechtěl. To taky znamená, že po polní opravě to doma zalepíš a vyměníš znovu, a pořádně.
Lepení nevozím, stejně většinou jezdím, když je zima a lepidlo by nedrželo.
Edit - a ty náhradní duše by měly mít kovové čepičky na ventilku, abys ho měl čím šroubovat, když potřebuješ.
jj, kovovou čepičku mám vždycky minimálně na jednom kole
do kastlíku jsem narval lékárničku, vestu a je plno. Ještě se vešel imbus, abych se dostal pod sedlo a do mezery dvě žárovky blinkr/koncová. pár klíčů šlo dát pod sedlo, ale duši bych tu schoval fakt hodně těžko, takže leda vozit brašnu připnutou někam na moto... Přeci jen na tom jezdím i do práce s "civilním" batohem, tak ledvinka nejde a mezi čistý věci v batohu cpát smradlavou duši taky nechceš.
Asi pořídím plný gumy
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Mousse je a není řešení. Mousse si pořídíš na závody, abys nemusel řešit defekty, ale když je to delší, třeba na Šestidenní, tak si v půlce musí někteří najít čas na výměnu v zadním kole. Asi kvůli mousse jsou na Šestidenní povolené pákové zouvací stroje, sice na ruční pohon, ale na zemi bys to bez toho ani s půlmetrovýma montpákama jen tak nedal.
Cena je asi 2500Kč za kus
Musí se v pneumatice pořádně namazat silikonovým gelem
Nejsou schválené na silnici, a je to i cítit, jako když máš něčím vycpané gumy
Ty nejtvrdší jsou zhruba ekvivalentem tlaku 0,9 bar
Max trvalejší rychlost je 120-130km/h, pak se mousse začne přehřívat a tavit
Když nenamažeš pořádně gelem, přilepí se ke gumě a sundává se to ještě hůř. Po větším poškození gumy jde gel out, mezi mousse a gumu se dostává bordel, voda a mousse to schytá taky.
Životnost je podobná jako u závodní enduro gumy, na zadku 30-40h, nebo 1000-1500km
Ještě pořád je chceš?
Naposledy editováno 13.05.2021 17:20:20
mRKEF píše: callowsick> tak nacpat nějaký ten mousse
víš jak, pro mě to bude drtivou většinu času na silnici. no nějak pořeším, abych se nemusel bát na dlouhý výlety
Edit: jo a zkusil jsem upravit tlaky z 1,75/1,5 na 2/1,75 a na silnici se to chová o poznání líp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Jinak dnes jsem se věnoval oleji a filtrům a Hiflo na vzduch mi přišlo zřejmě vadné, bez těsnící pěny. Originál ji má i hiflo dle foto. Tak to budu muset probrat s dodavatelem....
Taky konečně dorazil prerusovac Led blinkru z PRCu a funguje dobře. Za ty 3usd nemám co vytknout. Jediná malá nepříjemnost je, že po zapnutí blinkru má první blik malou prodlevu. Hádám cca 1s. Takže pokud je někdo jako já zvyklý občas udělat jeden rychlo blik tak to může skončit tak, že nebude žádný blik. Ale ve většině případů toto není zásadní problém.
Díky tomu, že je na kabelu, jsem celý prerusovac přemístil k baterii na druhou stranu moto.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Prijde mi, že mitas změnil směs...kdysi jsem ještě na XT600 na zadní E09 nalital asi 14000 km a ještě měla vzorek, kterej už prakticky neubyval...ted na transalpu byla pryč asi za 4-5 tis. km...
1500 na dvěpade nechápu už vůbec...
Naposledy editováno 13.05.2021 23:16:07
cong156 píše: Animals21>
Pro mě je co největší pokrytí rizik na výletech naprosto primární věc.
]
Vidím to stejně, jen se liší naše výlety a tím i ta nutnost řešit rizika. Chtěl bych umět řešit defekt pneu, nakoupil jsem montpáky a že si v zimě přezuju svojí prastarou Kawu Z440 (ráfky 18", 3.00 předek a 3.25 nebo 3.50 zadek). Zadek jsem štípl 3x, než se mi to povedlo, dělal jsem to s kámošem 2 víkendy a peklo. Nedokážu si představit to dělat někde u silnice. Předek je ještě užší a tam prostě NENÍ místo, abych to neštípl. Jasně, je to rukama. Věřím, že pneu na WRR jsou víc balony, ráfek je širší a půjde to líp, ale v tuhle chvíli bych radši kousek někam dojel, než to řešil sám. A jak píšu, strašně bych to chtěl umět. Takže až dojedu na zadku tu Mišelinku, zkusím to opět sám a uvidíme, co bude dál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Wenca24 píše: mRKEF>
Prijde mi, že mitas změnil směs...kdysi jsem ještě na XT600 na zadní E09 nalital asi 14000 km a ještě měla vzorek, kterej už prakticky neubyval...ted na transalpu byla pryč asi za 4-5 tis. km...
1500 na dvěpade nechápu už vůbec...
To je snad nejčastější hláška o Mitaus - změnili směs
Na druhé straně - nová KTM 1290S, tedy vrchol nabídky KTM, má origo pneu Mitas. Jo, jsou to původně Savy a jsou na ně dobré recenze, ale prostě mi to k sobě nejde
Naposledy editováno 14.05.2021 07:42:59
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1. nemáte změřeneno jak moc fixloval tachometr dle GPS ? (u origo 14/40 je to při 100km/h tacho - 92km/h GPS)
2. máte někdo zkušenost se "speedo calibrator" .. který má eliminovat právě tohle fixlování
3. při zadní rozetě 42z je vodítko řetězu ok ?
4. kde sehnat rozetu 42z na 250 r.v.2019 ?
díkes
š.
Naposledy editováno 14.05.2021 09:07:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Edit: pokud original jede 92, dva zuby vzadu vychází na cca 87.6 kmh.
Naposledy editováno 14.05.2021 09:32:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
jsem zvědav jestli se motor ještě trošku polepší po větším zajetí .. mám cca 700km a už teď se líp sbírá z nízkých otáček a nemá tak syrový chod ..
předem díky za kontakt
Naposledy editováno 14.05.2021 09:42:44
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |