globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Polovani baterky
30.3.2021 v 07:27
Prosím vás, jak zjistím polovani baterie? Někdy se dává kostra na minus A někdy se dává na plus. Děkuji

Polovani baterky

30.3.2021 v 07:45 | Nahoru | #1
melo by to byt vyrazeny na dynamu

Polovani baterky

30.3.2021 v 08:06 | Nahoru | #2
Zapalování jde prepolovat, jestli tam je extra přidané plechové relé tak je kostra -, originál je kostra +, neboj se dát tam baterku a zkusto natočit, když nebude dobíjet baterku otoč, u jawy se nic nestane ?

1 reakcí na tento příspěvek Polovani baterky

30.3.2021 v 09:21 | Nahoru | #3
Vyber si, jakou polaritu chceš a na tu napóluj dynamo. Pokud několik let nejelo, nebude mít polaritu žádnou.
Než připojíš baterku do motorky, připoj si k ní 2 dráty. Na regulátoru, ať je v plechové krabičce nebo ať je to na statoru dynama, si najdi kontakt M, na ten připoj drátem pól, který chceš mít ukostřený. Najdi kontakt D, na ten připoj drátem pól, který nebude ukostřený. Stačí na chviličku a máš stator nabuzený na polaritu, kterou chceš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Polovani baterky

30.3.2021 v 10:28 | Nahoru | #4
Deadman> Jde to mnohem jednoduseji. Pripojis baterku tak, jak ji chces mit pripojenou, sundas dekl z regulatoru a parkrat rukou scvaknes relatko (D) - voila, dynamo je nabuzeny na tu polaritu, kterou jsi zvolil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Polovani baterky

30.3.2021 v 10:38 | Nahoru | #5
Medved> Akorát je blbý, když relátko zůstane secvaklý a máš hoňky ho rychle odcvaknout.

1 reakcí na tento příspěvek Polovani baterky

30.3.2021 v 11:08 | Nahoru | #6
A hlavně ti většina proudu teče rotorem, který má téměř nulový odpor (desetiny ohmu) zatímco potřebuješ proud budícím vinutím, které má asi 7 ohmů.
Jasně, se silnou baterkou a zdravou kabeláží to bude fungovat také, regulátor a rotor dostane trochu pokouřit, ale obvykle to přežije. Líné řešení, ale já bych se mu vyhnul. Nebo alespoň vytáhnul jeden uhlík dynama, ale tam už se pomalu ztrácí ta výhoda jednoduchosti.

(reakce na) Polovani baterky

30.3.2021 v 18:46 | Nahoru | #7

FJRPEPA píše: Medved> Akorát je blbý, když relátko zůstane secvaklý a máš hoňky ho rychle odcvaknout.

Kdo si neumi poradit, nema se do toho srat. Asi tak bych to videl.

(reakce na) Polovani baterky

30.3.2021 v 19:00 | Nahoru | #8

Deadman píše: A hlavně ti většina proudu teče rotorem, který má téměř nulový odpor (desetiny ohmu) zatímco potřebuješ proud budícím vinutím, které má asi 7 ohmů.
Jasně, se silnou baterkou a zdravou kabeláží to bude fungovat také, regulátor a rotor dostane trochu pokouřit, ale obvykle to přežije. Líné řešení, ale já bych se mu vyhnul. Nebo alespoň vytáhnul jeden uhlík dynama, ale tam už se pomalu ztrácí ta výhoda jednoduchosti.

Bavime se o 559 ... ta ma jednorelatkovej regulator? Pokud ano - sorry, mas pravdu, tam se ta jednoduchost tak trochu stira
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3892, 3893] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116761 Včera v 23:24 Jirka_S
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist