1 reakcí na tento příspěvek Chlazení brzdových bubnu
E: jinak ten krouzek, tak jak je vyfocenej, je odlitek, to se bude soustruzit blbe...
Naposledy editováno 12.02.2021 20:14:17
2 reakcí na tento příspěvek Chlazení brzdových bubnu
no pripadne viz dalsi reakce, buben z jinyho modelu,.. buben proste bude brzdit jako buben, velka slava to nebude nikdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení brzdových bubnu
kerut píše: kdyz uz chces obrabet, a kdyz ti "vykonove" buben nestaci (predpokladam ze na takove motorce se bezne tolik a tak drasticky nebrzdi) - nestalo by teda za to tam misto komplikovanyh chlazeni dodelat rovnou kotouc ? napasovat na stavajici konstrukci upnuti kotouce i trmenu by mozna nemusel byt az takovy problem ?
Dokud nepojede na stk, nebo se nestane nehoda.
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení brzdových bubnu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení brzdových bubnu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení brzdových bubnu
8632 píše: Kotouč určitě ne, to by vypadalo hrozně, už ten dvouklič s tím chladičem bude jako pěst na oko na moto z roku 42. Buben možná stačil v roce 42, ale dneska v tom provozu nestačí. Kdyby to brzdilo třeba jako panelka, tak to neřeším. Neřeším to ani Arielu 350, ty motorky brzdí mizerně, ale brzdí. Ale na tom HD je to opravdu mizerie, která po chvíli tu motorku nezastavi. Neříkám, že by nepomohly nějaké jiné pakny, ale stejně si myslím že se ten buben roztáhne a já pak s pedalem na stupně nezastavím moto ani v kopci na křižovatce (což se mi stalo)
Předpokládám, že se jedná o nějaký WLCčko. Teda, zas až tak se o tyhle stroje nezajímám, ale nevzpomínám si, že bych někdy slyšel, že by to někomu takhle mizerně brzdilo. To už můj "špalík" je na tom líp. Čistě teoreticky, nemůže být chyba v materiálu? Třeba že ten buben prošel požárem někde na frontě a je vyžíhanej? Nestálo by za pokus prostě zkusit jiný kolo (buben)?
E: blbě koukám, WLC, WLA, ono je to hned v úvodu.
E2: myslím jako než začít překopávat veterána zkusit si napřed u někoho půjčit jiný kolo z WLC a testnout, jestli se bude chovat stejně. Zkrátka, jestli soudruzi v USA udělali někde chybu v konstruci, nebo jestli je to problém pouze tohohle jednoho kusu.
Naposledy editováno 13.02.2021 16:34:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení brzdových bubnu
No to bude dobrý možná tak na závdní stroj, kde je ta bzda furt rozpálená, ne na stroj se kterým vejletíš v pohodovým tempu, bo když ti tam za deště nacáká voda, tak to vůbec nebrzdí.
Ještě se dělají náfuky.
A proti vodě se řezaly šikmé drážky do obložení aby odváděly vodu.
Možná jenom pořádně nedosedají pakny nebo nevhodné obložení.
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení brzdových bubnu
Dost často se ocelový buben oleští tak, že až nefunguje. Zkušenost s půlbubny na ČZ...
Řešení jsou dvě - buďto jiný materiál bubnu a nebo si zvyknout...
To, že buben přestane brzdit, když se zahřeje je normální. Zvětší se totiž teplem jeho průměr a silové poměry brzdy se výrazně změní.
Dodatečná montáž chladicích žeber je funkční, dělávalo se to třebas aj na autech.
Zvýšení chladicího účinku na bubnech se dělávalo aj tak, že do drážek bubnů se natahla pružina - jako na gufero. Trochu to pomohlo...
Taky je dobré se podívat, jak moc je pootočený klíč při začátku brzdění - když hodně, tak je účinek brzd menší.
Opravuje se to tak, že se podloží pakny plechem.
Nejúčinější oprava tohoto problému je nové obložení. Dá se takové, aby bylo silnější a na aktuální průměr bubnu se následně osoustruží.
Dělá se to tak, že nové pakny se namontujů na štít, mezi klíč a pakny se dá plech (u Jawy s průměrem bubnu 180-160mm se dává asi 0,5 mm - plech z rýny) a takto mírně rozevřené pakny se osoustruží na změřený průměr bubnu...
Další zvýšení brzdného účinku bubnové brzdy lze dosáhnout posunutím začátku obložení úběžné čelisti k otočnému čepu.
Doporučuju to dělat opatrně a po kůskách, protože se može stat, že při opačném smyslu otáčení se z úběžné čelisti stane náběžná a když se to moc přežene, tak se brzda stane samosvornou...
Takže bych napřed vyzkoušel jednodušší úpravy a náročné rekonstrukce nechal napotom .
Naposledy editováno 14.02.2021 18:41:22
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení brzdových bubnu
Takže sem našel Husáka a věci uvádím na pravou míru, že abys nefůkl do křa .
Takže:
- je dobré, pokud se dává nové obložení, toto namontovat nesymetricky - na náběžné čelisti blíž ke klíči a na úběžné blíž k otočnému čepu.
- dalšího zlepšení lze dosáhnout zkrácením obložení - na náběžné ubrat od otočného čepu a na úběžné od klíče.
Ale bacha u náběžné, páč když se to přežene, tak se napřed z brzdy stane jedovatá obtížně dávkovatelná věc a nebo se brzda zesamosvorní (to se podařilo mě .
Autor uvádí, že takto se dá zvýšit brzdný účinek až o 40%. Použitím dvojnáběžky až o 60%...
Dalšího mírného zlepšení se dá dosáhnout správným smyslem otáčení klíče - když rozevírá čelisti, měl by jeho horní konec roztahovat náběžnou čelist.
Tož tak.
Jak sem napsal minule, základem je ale správná vůle mezi bubnem, čelistmi a aby se klíč k vyvození brzdného účinku nemusel otočit skoro dokola...
Držím palce.
Naposledy editováno 15.02.2021 17:37:21
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Měření výkonu - předválečné moto... Harley Davidson WLC 750 | OnluCBR | 9 | 12.8.2020 v 19:03 Destroyer |