AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dál to nerozvádím protože už je to můj oblíbený dějepis.
Kdo se nepoučil z minulosti nezaslouží si lepší současnost a budoucnost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dodnes vzpomínám na duel Peugeotu 308 SW proti Octavii III 1.6TDI. Škodovka dostala body přesně tak (za místo pro cestující vzadu), aby vyhrála snad o 1 setinu známky. Závěr zněl, že octávka je nejlepší auto v kosmíru, peugeot je nezajímavý stín koncernu. Od té doby jsem zrušil předplatné a kupuji jen speciály s Vaculíkem. SM mi fakt velmi znechutil koncern a škodovku. Nepopírám, že to jsou dobré auta, ale jak je SM tlačí dopředu (přečtěte dlouhodobý test VW touranu - ) mi je krajně nesympatické.
P.S. ještě jsem si vzpomněl na test Fordu ecoboost 1.0. Kde motor byl moc "zbrklý" a "sportovní", zatímco 1.0 TSI to je ta jediná správná volba.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
MartinED250: Ahááá, tak to chápu. Polovinu lidí z videa tak trochu znám, pravidelně večer relaxuji nad tvým videem z expedice Rumunskem (aneb díky za objev First aid Kit). Hele nemáš náhodou to video ještě někde uložené v plné kvalitě? Tu a tam Rajče padá, a já nemám nad čím relaxovat. Docela bych si jej s dovolením případně soukromě zaarchivoval, perfektně se mi u toho přemýšlí nad plánováním dovolených super muzika v kombinaci s dokonale zachyceným příběhem krásné motodovolené!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Jednou to půjde do ceny a zatím platí ročně cca 50 tisíc za povinné ručení.
Tak nevím, jestli to na smysl.
Jako nemá no... Je fakt, že posháněl relativně zajímavé kousky z té řady, ale zase dost z nich je v běžném provozním stavu, což je logické, když je to prostě obyčejné auto, kde někdo přihodil pár pětek za barvu, výbavu..... Zas až tak zajímavá, aby se z toho lidi posrali, Fela nikdy nebude. Její účel byl vždy to, že byla autem s vysokou užitnou hodnotou za rozumné peníze, které si lidi kupovali na ježdění s tím, že až to k tomu nebude, auto bude shnilé, nebo totálně opotřebené, tak ho prostě vyhodí... Nikdo nikdy nepočítal, že to bude veterán. To je jako kdyby někdo začal sbírat Logany... Přes všechny dobré vlastnosti těch aut, to nikdy nebude sběratelský artikl. Prostě obyčejné auto na ježdění, stejně jako bývala Felicie...
Aby mělo syslení čehokoli smysl, musí reálný nárůst hodnoty / ceny v čase převyšuje náklady na chov. Tzn. pokud má 15 Felicií, za které platí bůra měsíčně jen za ručení, k tomu musí mít nějaké prostory, kde to stojí a udržovat ta auta aby se stav nezhoršoval, tak jsou ty náklady poměrně vysoké.... A on má sysel-syndrom silnej, koupí kdejakou zdechlinu, i pohnilou, protože je mu toho líto a neprodá nic....
Krpálek to dělá líp... Koupí, dává si bacha, aby to nebyly úplné zdechliny a když to zdechlina je a je riziko že se to nevyplatí, nechá to ležet a odjede z prázdnem... Když o to někdo projeví zájem, tak to půjčuje za prachy a když je zájem velký, tak to klidně prodá, dokud to někdo chce... Takle si ty wergly dokážou vydělat na svůj chov, pouhým skladováním ne... Není to Ferrari 250GTO, ale jen obyčejná stará auta...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jestli mu to vyjde, to je otazka, na kterou neznam odpoved a nemuzes ji znat ani ty. Leda by si umel predpovidat budoucnost.
Naposledy editováno 10.02.2021 06:18:00
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jo kdyby měl různá auta... Ale mít sice ucelenou sbírku jedné věci, ve které je totožné svezení... na to je to příliš rozměrná věc. To není jako když se filatelistovi sejde 20 stejných známek
Ale já jsem rád, že on to dělá, i mu fandím, jen to nechápu, že on to tak chce. Jesrtli z toho něco vyrejžuje časem, stejně mu bude srdce krvácet. To nebude o tom, že bude mít kufr plnej peněz a spokojeně si pustí v televizi fotbal a usne u něj s úsměvěm na pysku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pech psal, ze to je jako sbirat Logany. Neni. Logan je sice srovnatelnej vehikl, ale neni ceskej.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Proč tomu věřím ? Mám osobní zkušenost. Když jsem začátkem 80. let kupoval Populara, nebyl jediný člověk, který by mi koupi schvaloval - naopak ! A to ještě žili lidé, kteří je bud' vyráběli, nebo s nimi běžně jezdili. Však ani já ho nekupoval od veteránisty, ale od pána, kterému běžně sloužil. Popular byl něco jako dneska Favorit, Samara nebo podobné - auto staré přes 35 let, ale ne veterán, do provozu staré a neperspektivní. Prostě - tehdy mi všichni říkali - vyhodil jsi peníze. Ona ani pověst Popularů nebyla nejlepší - poruchová převodovka bez diferenciálu, lámající se poloosy atd. Nevadilo mi to, časem jsem si stejně chtěl koupit novou Š 120.
Stodvacítka se nakonec nekonala, Populara mám dodnes. Už 40 let.
A do ceny přišel. Tehdy jsem auto koupil za pětistovku, dneska za tu pětistovku nekoupím ani kličku ke dveřím.
Takže znovu - Felicie dopadnou nejspíš stejně.
Koronavirus mně úplně nepoložil, tak dál pracuju na repasi Jawy. Nemaje dílnu , tak doma, v teple. Chybí mi motor, snad do pátku bude. Nejhorší byly vidlice - kolo lítalo od jedné k druhé, tak jsem pořídil nová silonová pouzdra a je to něco úplně jiného. Jen to nalisovat, protáhnout- to byla práce...
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Koudy01> Jo to verim, ze se jednou solitairy budou prodavat za nesmysl...
Zrovna na me na fejbuku vyskocil obyc. Favorit. Garazovany, 1989, 109000km za 49000. A lidi to tam lajkuji, jak kdyby to bylo kdo vi co...10 let a pujdou i Feliny.
E: koukam na bazos a jsou tam i za 80-90 a kolem tech 50 jich tam je povic. No, uz je to zas vys, nez jsem cekal.
E2: tak i za 200 tam jsou. Ty voe.
Naposledy editováno 10.02.2021 13:00:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pokud na pionýru někdo nalítá 8000 km za rok a po polních cestách, tak může vidlici repasovat každý rok. Já jezdím na dvacítce ( tedy nejvíc ) - ostatní pionýry najedou asi tak 20 km do roka, takže po repasi mně už kvalita vidlic netrápí...
PS : Dávám i nové pružiny, o 2 cm delší než původní. Už se mi stalo, že jedna byla prasklá a u Mustanga ohnutá. Když už pionýra repasuju, tak pořádně.
Leze to do peněz. Repase za 15 až 20 tisíc není neobvyklá. A to si dost věcí - vlastně skoro všechno - dělám sám. Koupit dnes pěkného pionýra za pět tisíc je utopie. A přesto si mnozí myslí, že pionýr se tak kupuje...
Naposledy editováno 10.02.2021 13:06:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka staví Formana. Těch je méně, tak tam určitá návratnost je.
Možná jsem se zmiňoval, měl jsem kupce na mojí 120 - na parkovišti. Prý pěkná. Ale to je jak Favo - obyčejné nezajímavé auto. Popřemýšlel jsem, za kolik bych tu svoji prodal. Max. tak 30 tisíc. A to k ní je nová plechařina, nové chromy, v podstatě další auto z nových dílů...to vše by bylo v ceně. Navíc je úzká, ta "M" je lepší...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Az mne to dech vyrazilo.
Naposledy editováno 10.02.2021 13:17:19
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Milan1963> jak pisu v editu, nejdrazsi na bazosi je Favorit za 240 a nejdrazsi Forman za 199. Kolem 100-150 jich tam je vic. Pak hromada kolem 40-50 a par srotu za min.
Az mne to dech vyrazilo.
Ceny jsou to nesmyslný. Ale ani tak na tom ten majitel nemůže vydělat. Jakej smysl má koupit si auto, za 30 let najet 7000 km a pak ho prodat? Z těch tehdejších 100 tis. co tenkrát favouš stál by jakoukoli investicí měl dneska milion. 30 let platil povinný ručení, chodil na STK a někde to garážoval.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Děda má taky Fáčko. Od novoty. V garáži. V zimě nejetý. Pár km na budíku. Kupoval si to před důchodem. Teď mu je 80. A takových je. Plnej bazoš.
Naposledy editováno 10.02.2021 15:23:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |