paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 12:39 | Nahoru | #85411
PetrL3> mě odešly obě ložiska na O1 Tour/2009 taky krátce po sobě už při 70.000 a 75.000 km, ale jezdil jsem tu zkurvenou D1 6 let z Holubic do Prahy cca 2x mesíčně v 5 lidech a bagáž což později odesraly i zadní pružiny a 2x tlumiče, celý podvozek má taky dost. Ještě jedno ložisko mi zkurvil mechoš tak se to opakovalo. Koupil jsem FAG, při cca 170.000 je zatím klid.

Kolíbku na š 1000 a deriváty do 130 mám na půdě taky a houpalo se na tom desítky aut

Naposledy editováno 27.11.2020 12:42:25

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 12:54 | Nahoru | #85412
cmiral> Na O1 sem taky tenkrát dával FAG. Sehnal sem 2ks za litr, řek sem si, snad to nejsou padělky a prdnul sem je tam.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 12:56 | Nahoru | #85413

PinkPanther píše: Pamatuje tu někdo, jak se prodávaly v Mototechně tzv. kolíbky a lidi si pomocí té kolíbky nahnuli auto na bok a natírali podvozky a prahy takovou černou břečkou tuším se to jmenovalo gumoasfalt nebo tak nějak.
Tata to dělal na Š 110 každý druhý rok a je fakt že mu neshnila tak rychle


Kolíbku mám, dělal jsem to asi třikrát. Ted' nemám nikoho, kdo by mi auto na kolíbku pomohl převrátit, tak natírám pod autem vleže. Na kolíbce je to ale luxusní práce.
Díval jsem se - pro všechny případy- po kolíbce k Astře a k Fabii, když ji otec ještě měl - bezvýsledně. Žeby je nikdo nedělal ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 13:20 | Nahoru | #85414

Milan1963 píše:
Díval jsem se - pro všechny případy- po kolíbce k Astře a k Fabii, když ji otec ještě měl - bezvýsledně. Žeby je nikdo nedělal ?


Nebude to, mimo jíné tím, že třeba moderním autům nesvědčí pokládání na bok?

Jawablázni

27.11.2020 v 13:34 | Nahoru | #85415
Kolíbky a domácí montážní jámy byly asi taky výtvor doby kdy neměl každý přístup na zvedák nebo rampu. Dnes má zvedák kdejaký garážový šmudla. Za socíku jsme měli rampu i zvedák v solidně vybaveném Svazarmu, byli tam i opraváři z kolchozu a jejich šéf, který tomu dost fandil, tak jsme měli i jednu z prvních profi wapek , kterou auta myla a pak za nějakou úplatu i pro veřejnost střikala tlumexem spodky, rezistinem dutiny. Rampa je rozpálená, zvedák nemá revize, wapka prodaná....

Naposledy editováno 27.11.2020 18:22:56

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.11.2020 v 13:38 | Nahoru | #85416
Ještě k těm kolíbkám. Že se musela vyndat baterka je mi jasné, ale co ostatní náplně, benzín, voda v chladícím systému, to se nechalo ? Nevyteklo to ?
Olej v motoru asi taky stekl kam neměl, když se auto postavilo na bok skoro do kolmé polohy ?

Naposledy editováno 27.11.2020 13:40:43

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 13:44 | Nahoru | #85417
PinkPanther>
Proto moje poznámka k moderním autům. Co recikrkulace spalin? Co třeba když olej z intercoolleru naplní sání?
Zase mě by se to asi hodilo. Vysypaly by se mi všechny zapadané drobáky a konektory zpod sedaček. Ale zase by se mi rozsypaly hašlerky

Naposledy editováno 27.11.2020 13:47:18

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 14:43 | Nahoru | #85418

PinkPanther píše: Ještě k těm kolíbkám. Že se musela vyndat baterka je mi jasné, ale co ostatní náplně, benzín, voda v chladícím systému, to se nechalo ? Nevyteklo to ?
Olej v motoru asi taky stekl kam neměl, když se auto postavilo na bok skoro do kolmé polohy ?



Když trocha něčeho vyteklo, tak se to dolilo. Žádnej problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 14:46 | Nahoru | #85419

Milan1963 píše:
Díval jsem se - pro všechny případy- po kolíbce k Astře a k Fabii, když ji otec ještě měl - bezvýsledně. Žeby je nikdo nedělal ?


Jsem pro každou prdel,ale tohle jsi vážně zabil

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 14:54 | Nahoru | #85420
PinkPanther> budeš se divit, ale nevyteklo vůbec nic. Krásně se vyvařila podlaha, prahy a podběhy i s nátěrem, vyměnilo co bylo třeba, například manžety poloos, spoje na chlazení v tunelu u š 105/120 atd. Jasně dnešní vergly by mohly mít nějakej problém.

Beru zpět, jednou kapal benzín přes odvzdušnění nádrže u š120, asi špatný ventilek, zaškrceno drátem a jelo se dále

Naposledy editováno 27.11.2020 15:00:10

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 14:55 | Nahoru | #85421

Vlasťák1973 píše: Jsem pro každou prdel,ale tohle jsi vážně zabil



Jj, tez pobavilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 16:00 | Nahoru | #85422

cmiral píše: Kely? V nebrat žádným případě. Jsou předražený i po všech extra slevách. Kolega v práci objednával jen olej a když jsem mu ukázal jinej obchod tak čuměl. Nevím co lidi, furt vede hledat automaticky jen u nich



Auto Kelly je skutečně drahé... Ale má i výhody...

Například mají skutečně hodně a prakticky všechny běžné věci skladem ihned k odběru.
Mají běžně skladem i čičmundoviny které potřebuje čověl jednou za 10 let (opravný lak na výhřev okna třeba...).
To že to mají nebo nemají zjistíš snadno na jejich stránkách v počítači i v mobilu a ten údaj je pravda... takže když tam vlezeš, skutečně to mají...

Takže ač Kelly nemám v lásce, tak rozumím tomu proč tam lidi chodí.... Protože to má i své výhody...

Kupuju leckde. Někde mají za dobré peníze to, někde ono... Je třeba mít přehled...

A Milane, když jezdíš dvěma auta, přičemž jedno je staré 40let a druhé dvojnásobek,
skoro nikdo jiný s nimi nejezdí, tak se nediv, že na to nejsou věci skladem...
Kdybys bral díly na +- 10 leté auto z běžného mainstreamu, kterých jezdí kvanta, tak budou mít
většinu věcí skladem a běžné nejspíše všechny...

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 16:39 | Nahoru | #85423
pech.> ne že je skutečně drahé, ale je neskutečně drahé a seru je z vysoka. Ani nemám důvod tam něco hledat a když, tak to najdu zcela jistě na ty moje tři popelnice i jinde a levnější. Vím, že jsou ceny pro různé kategorie zákazníků a mohl bych mít nějakou "slevu" taky, abych se dostal na ty běžné u konkurence?

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 17:23 | Nahoru | #85424

PinkPanther píše: Milane, to opravdu měníš prahy na autě po třech letech ?



Protože má mechanika gramláka, který to neumí pořádně udělat a pořádně ošetřit...

Když se to udělá pořádně, vydrží to deset let i v každodenním provozu.... Už jsem těch
kastlí udělal několik a při poctivosti a pečlivosti je od toho hodně dlouho klid...

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 17:33 | Nahoru | #85425

assassin píše: No ale jak casto? Ja vymenim jednou za bambilion kilometru desticky, jedine co menim pravidelne je olej...



A s rozvodama často i ten fridex... Mně přijde že to výrobci motorů nedělají jako pmatení mysli, že je vodní pumpa na rozvodech...

Ono to bude spíš proto že jak v moderních vozidlech fridex nemizí a lidi srali na jeho výměnu po x letech předepsanou a pak byly závady
na které dojížděly hliníkové motory... Vyhnilé těsnící plochy v chlazení a uvařený motor... Častá příčina smrti uloženek po důchodcích...

Takhle ty rozvody prostě dáš, aby se to neposralo, a když už se s nimi mění i pumpa, tak dáš i nový fridex a ne ten co jsi ho půlku pochytal
do vajlinku a půlku vytřel z podlahy.. A motor nevyhnije na fridex s vyčerpanými additivy...

A především... Někdo ten bambilion kilometrů najezdit poměrně rychle...

Já díly kupuju hodně, ale to především proto, že průběžně zachraňuju před magnetem a udržuju při životě houf levných ojetin, v celé rodině a okruhu kamarádů a známých... Sám mám auta sice obyčejná ale žádný archivní materiál, to jsem míval a už to nechci...

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 17:45 | Nahoru | #85426

assassin píše: Milan1963> proc se drzis tech archaickych silenosti ala oleje m6a, fridex stabil apod? jasne v dobe kdy tyhle krapy vznikly nic jineho nebylo, ale ono to za tu dobu udelalo obrovskej pokrok, odrezovace, zaklady ktere na chemicke bazi reaguji se rzi, epoxy zaklad… kdyz uz se s tim chces placat, ale vylejvat prahy olejem?

ze by do skodovky co doted jezdila na nakou brecku nemohl prijit nejaky moderni olej si taky nemyslim...



Ze stejného psychosomatického nucení, které způsobuje to, že relativně normální a dva řády lepší auto stojí ve stodole a jezdí tímhle střepem...
Populara chápu, že má někdo š120 rád taky chápu, ale na každodenní tlučení to prostě není....
Já jsem se škondůry zbavoval před 10 lety a už tehdy to byl problém udržet při životě protože díly sice byly, ale stály natolik za hovno, že to prostě
nefungovalo jak mělo... Navíc to mezitím i shnilo, takže kastle v prdeli, spolehlivost ohrožená nekvalitními díly a lepší nebyly k dostání, tak jsem to střelil na díly...
O několik let později se to opakovalo s Favoritem... Potřeboval jsem vodní pumpu, k dostání byla jen jedna, v ní silentblok nahovno, že klepal motor o rám, tak zase ven, shánět origo silentblok a repete.... Těsnění pod hlavu - bylo nahovno, takže pátračka které funguje a které ne a dělat tozase znova... Pak jsem potřeboval rameno nápravy... Původní bylo poměrně bytelné, to náhradní byly dvě verze... Blbé a ještě blbější... Neorigo čepy nápravy co vydržely dva roky, když ty původní tam byly 15let.... No takovéhle mrdání fakt nepotřebuju... Potřebuju jezdit, jednou za pár let vyměnit kotouče, desky, rozvody a vejfuk... Žádné zbytečné mrdání... Toho si užiju dost s těmi krumply co spravuju ostatním lidem, já chci prostě spolehlivé auto. Takže jsem ho prodal taky... Na aktuální a běžné auto si můžu vybrat úroveň kvality dílů, jestli chci dražší ale origo, nebo levnější s menší životností (který ale někomu kdo najede 5000km ročně může stačit)...

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 18:12 | Nahoru | #85427

assassin píše: Milan1963> proc se drzis tech archaickych silenosti ala oleje m6a, fridex stabil apod? jasne v dobe kdy tyhle krapy vznikly nic jineho nebylo, ale ono to za tu dobu udelalo obrovskej pokrok, odrezovace, zaklady ktere na chemicke bazi reaguji se rzi, epoxy zaklad… kdyz uz se s tim chces placat, ale vylejvat prahy olejem?

ze by do skodovky co doted jezdila na nakou brecku nemohl prijit nejaky moderni olej si taky nemyslim...



Ideální je Mogul Felicia.... 15w40-Api SL... Mnohem lepší startovatelnost za studena, stabilnější viskozita za tepla, nižší spotřeba oleje a kouřivost...
A to celé za pětikilo.... Stejně dobrý je třeba Castrol GTX v 15w40 a další konkurenční výrobky za stejnou cenu...

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 18:13 | Nahoru | #85428

PinkPanther píše: Pamatuje tu někdo, jak se prodávaly v Mototechně tzv. kolíbky a lidi si pomocí té kolíbky nahnuli auto na bok a natírali podvozky a prahy takovou černou břečkou tuším se to jmenovalo gumoasfalt nebo tak nějak.
Tata to dělal na Š 110 každý druhý rok a je fakt že mu neshnila tak rychle



Jo, měli jsme to doma... Na fiata a asi i na škondůra....

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 18:18 | Nahoru | #85429

Milan1963 píše: Kolíbku mám, dělal jsem to asi třikrát. Ted' nemám nikoho, kdo by mi auto na kolíbku pomohl převrátit, tak natírám pod autem vleže. Na kolíbce je to ale luxusní práce.
Díval jsem se - pro všechny případy- po kolíbce k Astře a k Fabii, když ji otec ještě měl - bezvýsledně. Žeby je nikdo nedělal ?



Magor....... Dneska jsou sloupové zvedáky...... A nebo to jde při skromnosti a kolenovrtství udělat i spéšl pistolí (flixírkou) na podvozky vyheverované na podpěrách....

Zacházet s nátěry na podvozky, jež jsou buď na bázi dehtu, gumy, nebo vosku rozhodně nikdy není luxusní práce... Je to ohavná práce plná špíny a chemie...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 18:20 | Nahoru | #85430

Borntobewild píše: Nebude to, mimo jíné tím, že třeba moderním autům nesvědčí pokládání na bok?



No co by toto udělalo s těmi řízeně pružnými silentbloky a víceprvkovými závěsy kol, jež propůjčují vozidlům
dnes již prakticky bezvýhradně dobré, nebo alespoň stabilní jízdní vlastnosti, ale rozhodně není počítáno s tím,
že celá váha na tom bude ležet na boku... Váha má na ta ramena spočívat zeshora...

A hlavně je to úplně zbytečné řešit, když jsou řešení řádově lepší...

Jawablázni

27.11.2020 v 18:33 | Nahoru | #85431
Pech: Ty kolíbky to byla taková nostalgie doby minulé, pamatuju, že se to běžně dělalo o sobotách a nedělích u nás na sídlišti na parkovištích
Holt jiná doba a jiná auta.

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 18:45 | Nahoru | #85432

pech. píše: No co by toto udělalo s těmi řízeně pružnými silentbloky a víceprvkovými závěsy kol, jež propůjčují vozidlům
dnes již prakticky bezvýhradně dobré, nebo alespoň stabilní jízdní vlastnosti, ale rozhodně není počítáno s tím,
že celá váha na tom bude ležet na boku... Váha má na ta ramena spočívat zeshora...

A hlavně je to úplně zbytečné řešit, když jsou řešení řádově lepší...



No, nevím nevím. Konstruovaný je to na jízdu v zatáčkách, cyklicky. Já bych se toho teda nebál.

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 18:47 | Nahoru | #85433

pech. píše: No co by toto udělalo s těmi řízeně pružnými silentbloky a víceprvkovými závěsy kol, jež propůjčují vozidlům
dnes již prakticky bezvýhradně dobré, nebo alespoň stabilní jízdní vlastnosti, ale rozhodně není počítáno s tím,
že celá váha na tom bude ležet na boku... Váha má na ta ramena spočívat zeshora...

A hlavně je to úplně zbytečné řešit, když jsou řešení řádově lepší...



toho bych se nebal, v zatacce kdyz ti ujizdi auto bokem tak je tam skoro 1g … takye na boku to musi udrzet taky ale blbost to je.

edit> koukam, ze me predbehl Petr

Naposledy editováno 27.11.2020 18:47:25

Jawablázni

27.11.2020 v 19:00 | Nahoru | #85434
Jako řešení lepší- zvedáky, rampy. Dělal jsem si spodek na všech autech a na několika cizích a jako řek bych, že stát vedle ztopořenýho auta by bylo mnohem příjemnější, než se pod ním krčit a stříkat si to nad hlavou. Ale zase nevím, jestli by ten terosson na svislé ploše nestíkal.

Jawablázni

27.11.2020 v 19:11 | Nahoru | #85435
No je fakt, že to úplně blbý řešení zas tak nebylo. Krásný přístup k podvozku, akorát ta barva na podvozky musela být asi hustší aby to nesteklo.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.11.2020 v 19:37 | Nahoru | #85436
Hoši, my jsme objevili mezeru na trhu!

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 19:57 | Nahoru | #85437

Borntobewild píše: Hoši, my jsme objevili mezeru na trhu!



obavam se, ze to je specialita par lidi z tohodle vlakna, ja neznam nikoho kdo by na aute necim matlal podvozek, 10let vydrzelo snad vse a dyl si skoro nikdo v mem okoli auto nenecha, je uz pak moc nakladne, nemoderni, malo bezpecne atd… tzn skoda prace.

ale stacecku profile ve firme mame, vypalit ty desky s rozteci na srouby taky nebude problem, kdyz date dohromady aspon 10ks tak to klidne svarim teda necham svarit

Naposledy editováno 27.11.2020 19:57:39

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.11.2020 v 20:01 | Nahoru | #85438
Si myslím, že by to někdo ještě po vsích našel... A přehodily by se jen ty příruby... NA laseru otázka pár minut a pak uříznout / navařit... Jo a 10ks je 5 sad...

(reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 20:02 | Nahoru | #85439
Borntobewild> Jestli i rozjedete seriovou výrobu tak si jednu kolíbku zamlouvám. Štětec s gumolepidlem mám vlastní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.11.2020 v 20:02 | Nahoru | #85440

pech. píše: Si myslím, že by to někdo ještě po vsích našel... A přehodily by se jen ty příruby... NA laseru otázka pár minut a pak uříznout / navařit... Jo a 10ks je 5 sad...



auta byly mensi, je otazka jestli by to auto obtocilo a slo to prekotit…

ja uz vidim jak prevracim to 1.8t auto na bok
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist