Dlouho jsem přemýšlel, jestli mám někomu dělat ostudu, ale když se někdo zapírá, vysloveně mi lže do očí a udělá mi škodu za cca 12 000 Kč, tak si ani nic jiného nezaslouží.
O co jde - cca 6 let jezdím se všemi svými auty (momentálně 3) za p. Šimůnkem na Zbraslav - viz přiložená mapa https://mapy.cz/zak...C2%B022%2741.765%22E
(ten člověk bohužel nemá webovky - tedy alespoň jsem je vůbec nenašel).
S jeho práci jsem byl vždycky spokojen. Dělal rychle, na Prahu není opravdu vůbec drahý.
Někdy začátkem března letošního roku jsem jel s mým starým B5tkovym Passatem 2,8 4motion po D1 z Prahy na Brno. Zhruba někde okolo 70. km se mi náhle zastavil motor a nešel nastartovat, při prohlidce motorové části jsem zjistil, že se patrně přetrhl rozvodový řemen - podotýkám, že auto bylo 40 000 km po kompletni výměně rozvodové sady (u p. Šimůnka). Auto se dotáhlo k p. Šimunkovi a po bližším ohledání vyšlo najevo, že praskl šroub napínací kladky rozvodového řemene - závit v přední části motoru, ve kterém šroub drží, byl částečně v přední části stržený. Šroub se tak dlouho mechanicky namáhal - "ohýbal", až prostě praskl/střihl se, což mělo za následek okamžité "potkáni motoru" - písty "nakopaly" (ohnuly) všechny ventily - je to 6tiválec do V, 2 hlavy, dohromady 30 ventilů. Nicméně závit je v hliníkových "předních prsech" - kdo je trochu políben strojařinou nebo si něco dělá na autech, tak ví, že hliníkové závity nemají moc dlouhou trvanlivost - párkrát se to dotáhne na moment a za chvíli je závit stržený. Čili tím chci jenom říct, že tohle jsem tomu člověku za zlé opravdu neměl. No nic, měl jsem ještě dvě záložní dobré hlavy, tak se to celé zase poskládalo, závit se předělal na závitovou vložku, udělaly se nové rozvody, vyměnily se kapaliny a auto zase jezdilo. Bohužel jen 2000 km. Z pravé hlavy tekl trochu olej - bolest všech těchto 2,8čkových motoru - passata jsem zavezl opět p. Šimunkovi na pretěsněni ventilového deklu. Z motoru už poté olej sice netekl, ale po 200 km to bohužel dopadlo takto (viz. přiložené fotky)
- pan automechanik trochu spěchal a ZAPOMNĚL ( tedy doufám že zapomněl, jestli to byl úmysl, tak by zasloužil nakopat do... : ))) ) pod ventilovým deklem šroub - je to krásně patrné z přiložených fotek - otisknutý závit i hlavička šroubu v těle hlavy. Šroub se pro projetí jednoho výmolu vymrštil a dostal se mezi palec sací vačkové hřídele a tělo hlavy, sací vačková hřídel se okamžitě zastavila, následně se přetrhl rozvodový řetěz mezi vačkovými hřídelemi, který pak ještě "oholil" zuby na výfukové vačkové hřídeli. Čili ano, opět "zničený" motor. Auto se opět dotáhlo k p. Šimunkovi na opravu, ten člověk samozřejmě sundal ventilový dekl a šroub, v domnění, že se na to nepřijde, vyhodil. Bohužel se ale taková destrukce nedá moc dobře zamaskovat - i mrtvému koni s polovinou mozku musí byt jasné, co se stalo. Toto se stalo začátkem července, a jelikož jsme měli s rodinou zrovna odjíždět na dovolenou a aut mám povícero, tak jsem příčinu poškození motoru nijak pečlivě nestudoval. Nicméně do týdne od destrukce jsem měl sehnanou jinou dobrou hlavu, kterou jsem p. Šimunkovi hned dovezl. Auto následně stalo v servisu bez povšimnutí další dva měsíce, kdy po opakovaných dotazech, kdy to bude už konečně opraveno, mi došla trpělivost a auto jsem odtáhl do jiného servisu. Bohužel teprve tehdy jsem si všiml, k čemu ve skutečnosti došlo. P. Šimůnek se k tomu postavil čelem, jako správný chlapák, a poslal mě do zadele, že to prý způsobil šroub z rozvodu a podobné nesmysly - problém je ale v tom, že v rozvodu (řetěz a napínák) žádná součástka nechybí a typ šroubu, který to způsobil se v té hlavě vůbec nepoužívá - všude jsou torxy, tohle udělal klasický šroub s šestihrannou hlavou s integrovanou límcovou podložkou. A navíc narazil na člověka, který tomu rozumí.
No abych toho člověka jen nepomlouval - vždycky dělal dobře, problém je ale v tom, jak se postavil k tomu, když udělal botu. Tu druhou hlavu jsem sehnal asi za 500 Kč, což je z hlediska ceny nových ND absolutně směšná částka. Stačilo jen sehnat nové těsnění pod hlavu, dát si přesčasovku o víkendu a posypat si popel na hlavu - a já bych tady pak nemusel někoho "pomlouvat"....
Tadydadydadydaaaa a to je konec
Děkuji za pozornost : ))
Naposledy editováno 29.10.2020 15:27:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automechanik zmd
assassin píše: to chce auto ve kterym se clovek nemusi vrtat
Taková auta se ale už asi čtvrt století nevyrábí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automechanik zmd
Deadman píše: Taková auta se ale už asi čtvrt století nevyrábí...
Ja bych rekl, ze v tech novejch se clovek musi vrtat min nez v tech starejch... rozhodne teda moje volvo 2009 najezdi bez servisniho zasahu vic nez kdy najezdilo moje e36 1995...
Naposledy editováno 30.10.2020 19:03:37
kerut píše: assassin> šak kompjutr bys poslal pplkou a sel se povozit na hradeckou jako napadlo by te stehovat komp na motorce ?
No ja prave rad delam veci co nejmin komplikovane.. a kdyz nekam jedu, prijde mi fajn jet v teple, v pohodli a se vsim co si chci vzit s sebou
Naposledy editováno 30.10.2020 19:01:28
1 reakcí na tento příspěvek Automechanik zmd
E: to potrebujes sebou vozit komp ? to ti to doma nestaci ?? ...dulezity je vozit sebe, na to muzes bezet, nebo sebe a motorku, kdyz chces dal a chces se i vratit... a kdyz si v nejhorsim pripade omylem poridis manzelku nebo neco podbnyho, tak to muze ridit a vozit deti samo... mame prece tu femino rovnopravnost, v madarsku to uz zvolili i prezidentem... dalsim prej zvolej mluviciho papouska, v ramci ferovosti...
Naposledy editováno 30.10.2020 19:05:18
kerut píše: dyt von presne tohle napsal
Jo blbnu, melo to byt obracene
Me by zajimalo, kde lidi prisli k tomu, ze se driv delala kvalitnejsi auta navic na kterejch se nic nerozbijelo atd atd... ja si zadny takovy nepamatuju ani ze sveho mladi..
Naposledy editováno 30.10.2020 19:06:56
1 reakcí na tento příspěvek Automechanik zmd
3 reakcí na tento příspěvek Automechanik zmd
ale treba 105ka se nerozesrala nikdy, a dojeli jsme dolomity, taury,.. na hrebecnou v abertamech chudinka vyjela loukou, jsem cumel ja i ridic... jen jednou jsme cistili karbec,...abychom v zapeti zjistili ze se ucpal posranej plastovej filtr za dvacku kterej sem mu davno rikal at da do prdele, pac je tam k hovnu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automechanik zmd
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automechanik zmd
kerut píše: jako je fakt ze kamosovo frontera se sere uz prakticky furt.. ale taky dostava čočku, ze se o tom se muze asfaltovymu autu jen zdat
ale treba 105ka se nerozesrala nikdy, a dojeli jsme dolomity, taury,.. na hrebecnou v abertamech chudinka vyjela loukou, jsem cumel ja i ridic... jen jednou jsme cistili karbec,...abychom v zapeti zjistili ze se ucpal posranej plastovej filtr za dvacku kterej sem mu davno rikal at da do prdele, pac je tam k hovnu...
Jo, jenže ta škodifka když šla do šrotu neměla najeto ani půlku toho, co Frontera, když ji kupoval
Dneska když vidím porouchané auto, tak je to v drtivé většině mrtvý akumulátor, což je taková závada/nezávada. Bezúdržbové aku často odejdou bez předchozích varovných příznaků. Ale tohle snad dokáže "opravit" i málo zručná osoba - vyndat vadný akumulátor a namontovat nový není žádná nukleární věda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automechanik zmd
Wajld> vole, ta furt jezdi !! nejakej duchodce z petrin to koupil obcas tam postava (jako skudka, duchodci uz asi nepostava )
motorovku toci pilot, takze bohuzel.. ale kdyz ses hodnej tak te treba sveze nad letiste (na ruzyni asi ne no..) a necha pristat, pssssttt..
Naposledy editováno 30.10.2020 19:42:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automechanik zmd
kerut píše: jako je fakt ze kamosovo frontera se sere uz prakticky furt.. ale taky dostava čočku, ze se o tom se muze asfaltovymu autu jen zdat
ale treba 105ka se nerozesrala nikdy, a dojeli jsme dolomity, taury,.. na hrebecnou v abertamech chudinka vyjela loukou, jsem cumel ja i ridic... jen jednou jsme cistili karbec,...abychom v zapeti zjistili ze se ucpal posranej plastovej filtr za dvacku kterej sem mu davno rikal at da do prdele, pac je tam k hovnu...
To co najede 105 za celej svuj mizernej zivot najelo moje auto za prvni dva roky
Dewwil: treba Viraguv oblebene Delorean byl nerezovej a zadnej velkej prodejni uspech se nekonal...
Ono kdo chce auto ktery vydrzi na veky? Ikdyz kouknes do diskuzi kde jsou tihle bijci za starou dobrou techniku, tak stejne jezdi necim modernejsim, malokdo si auto necha dyl, naskytne se koupe neceho lepsiho a lidi meni...
2 reakcí na tento příspěvek Automechanik zmd
Naposledy editováno 30.10.2020 21:59:26
1 reakcí na tento příspěvek Automechanik zmd
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automechanik zmd
1 reakcí na tento příspěvek Automechanik zmd
Taky se mě nedávno něco podobnýho stalo... Dělal jsem vidle na Suzuki Intruder 1800 m109r, na přání zákazníka se dávali gufera a stíráky All Balls. Na mě byla demontáž, rozebrání, vyčištění, složení a montáž na moto (postup, vercajk, olej dle servisního manuálu).
Po ca 400km vytekla jedna vidle, rozeberu, nevidím problém, dám nový gufero a olej a po ca 400km znovu... Poslal jsem to p. Beranovi na diagnostiku a opravu. Nic nenašel, přeleštil trubku a sedlo gufera. Tak do týdne začla téct druhá vidle, tu už jsem rovnou posílal Beranovi. Zase nic nenašel, přeleštil, poskládal.
A snad to bude OK.
No a byl jsem v mínuse 4tkč, ale důležitý je, že zákazník je spokojenej.