předběžně se poohlížím po motorce, kterou bych zařadil do okruhu zájmu. Mám trochu představu, co by se mi líbilo, ale nemám zkušenosti s řízením ani jedné z nich.
Bude to můj úplně první stroj, prodávám jedno z aut a jelikož už ho nechci nahrazovat dalším autem, prostě jsem se rozhodl, že zkusim jednu stopu, poprvé (od toho se taky odvíjí rozpočet). Vlastně mě tak trochu dokopala přítelkyně a já začal zjišťovat, že ač jsem o tom nikdy neuvažoval, místo v srdci pro tuto zálibu mám.
Takže k tématu.
Vyhradil jsem si 15 tisíc na oblečení, 10 na papíry, 10 na servis stroje a zhruba 60 na motorku samotnou. Netíží mě uplně fixní rozpočet, ale nechci utrácet o moc víc.
Chci něco trošku zajímavého, což je pro mne něco nahatého od 400ccm, ne čtyři válce, spíš lehčí a s aspoň trochu možností cestovat, ne však enduro.
Co jsem vymyslel:
Suzuki SV 650 od 2004 - tohle byl můj favorit od začátku, krásná klasika, skvělej motor, lehounká. Ale neustále narážím na připomínky k velikosti. Mám 178cm, vážím kolem 85 kil, mám spíš delší nohy a ruce. Přítelkyně 170cm a 53 kilo, štíhlá, dlouhé nohy. Velikost a posez je asi jediné, co by mne mohlo odradit, zároveň si nejsem jist, jestli je vůbec reálné při výběru mít tak dlouho testovací jízdu, abych to mohl vyzkoušet. Tím spíš, že nechci vozit spolujezdce dokud nebudu mít něco najeto. Dokázal by někdo říct, jestli jsem ještě v mezích?
Cagiva Raptor 650 - to samé jako výš s tím, že prý je podvozkově ještě víc nepohodlná.
BMW R1100R/ R1150R nebo 850R - myslím, že všechno ok, až na to, že bych radši trochu lehčí a mrštnější, každopádně ve výběru je. 850R hrozně nudný zvuk.
Suzuki Gladius 650 - někde doporučovali místo SV, že prý je pocitově trochu ovladatelnější a lepší na posez.
ER6N - taky náhrada za SV, ale tahle motorka se mi tuze nelíbí a není to Včko, fakt je o tolik lepší ?
Triumph Speed Triple - tohle je moje naprostá srdcovka už od dětství, kdy se na ní proháněl Tom Cruise v Mission Impossible a později taky úžasná Lara Croft po Londýně. Láká mne ze všech nejvíc, údajně je pohodlná, cestování bez problému, spolehlivá, nastavitelný podvozek a poslední dobou je první generace na výběr do mé stanovené částky. Jenže už mi není 20 a její výkon mi nezpůsobuje erekci, ale spíš starosti, je mi jasné, že na první motorku je to prostě moc. Co vy na to ? Mám to v hlavě dost srovnaný, ale nařídil jsem se co do počtu dost hodně silných aut a vím, co neustále přítomná výkonová rezerva dokáže s psychikou jedince... Co jí přinejhorším omezit výkon na prvních pár tisíc, než si zvyknu ?
Případně pokud někoho napadá něco, co jsem nezařadil, budu rád.
Předem moc děkuji
TOF
PS: nevím jestli to sem plést, ale je u nás někde nějaká prodejna jetého oblečení, kde by bylo možno si všechno pořádně vyzkoušet, nechat si poradit od zkušené obsluhy a případně vybrat ? Určitě si koupím novou helmu, ale kombinézu bych klidně zkousnul jetou.
Naposledy editováno 31.05.2020 00:40:13
Naposledy editováno 31.05.2020 07:53:11
1 reakcí na tento příspěvek Rada s výběrem první motorky
Bmw kapitola sama o sobě, hezky kus za 60, nevím
Raptor netuším
ER6n jsem teď měl par stovek km čest si projet 2008....motorka co Tě baví asi den, hezky ovladatelná, za mě úzké řidítka
Speed triple asi nejpohodlnější, tam záleží jestli je to optimum do začátku myslím ze ne...
Jinak k rozpočtu....motoskola je spis k 15t než 10
Na hadry 10 znamená ze buď koupíš kvalitní bazar nebo nové věci slabší kvality
Rozpočet na moto 60 Ti dává výběr na hraně v poměru kvalita/rok/ stav ojetin
E: bazar
https://www.zadrelvalec.cz/
Tech bazaru je víc, ale neuvádím ty kde u zboží se psalo boty pouze odzkousené na prodejně super fotky a přišli regulérně jetý křápy....pán je z Plzně
Naposledy editováno 31.05.2020 07:54:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada s výběrem první motorky
A hlavne si uvedom, ze prvni motorka slouzi mimo jine k tomu, abys ZJISTIL, co te vlastne bude bavit. A mimochodem - obliba cendur ma svuj duvod.
Naposledy editováno 31.05.2020 09:03:58
Naposledy editováno 31.05.2020 10:03:48
Jestli nebude lepší, aby měli každý svoji motorku.
už se mi tu sešlo pár odpovědí, tak je načase to zrevidovat. Moc díky všem za užitečný informace.
Asi jsem uplně přesně nespecifikoval určitý věci, ono v textu to nejde tak jednoduše, tak to upřesním.
Ceny zas tak moc neřešte, udělal jsem si nějaký základní průzkum, za co se nechá nakoupit a nejde o to, že bych měl úplně tenký rozpočet, ale spíš se snažím trochu vyléčit z utrácení nesmyslů do aut. Bydlím v bytě a nevím jak by to bylo s parkováním, časem na ježdění atd. Proto jsem si stanovil určitou částku, ke které bych se rád přiblížil tak, že kdybych za rok zjistil, že to nefunguje, tak mě nebude moc bolet, když vybavení a stroj zase rozprodám. Mohl bych koupit za x násobek, ale prostě nechci.
Co se týče vybavení, hledám komplet kůži, včetně chráničů, boty, rukavice, páteřák, kombinézu atd. I tady jsem si zjistil, že se tak nějak do 15 + 5 helma vejdu a když ne, holt připlatim.
Dále to není tak, že bych nikdy neřídil motorku, ale mám už nějaké zkušenosti z provozu na to, abych tady tvrdil, že jsem vyježděnej, protože nejsem. Je to už léta co jsem se vozil a prostě se na motorkách pravidelně nepohybuju. Ve finále nemám komu co nalhávat, vy se na tom nezabijete, to já.
Opravdu bych rád naháče, cestovní enduro mi nic neříká, ale třeba ta doba přijde. Dále se tady nesnažím prosadit si, že bych se rád vozil na litrovym tříválci se 120 koňma, jde mi jen o to, které motorky bych měl zahrnout do okruhu zájmu, na tom přece není nic špatného. Vy tady máte zkušenosti se spoustou strojů a já se jen ptám, co byste mi poradili, abych sledoval.
Co se týče počtu válců, v tom mám zhruba jasno, 4 mě moc neberou. Neříkám ne, jen že ne primárně.
K Suzuki SV650 tedy budu muset dát otazník, protože mám trošku jiné ambice, než se projet kolem města 50km a pak servanej domů, ale zase nebudu cestovat co měsíc do Rumunska. Určitě si jí zkusim, ale budu vést v paměti vaše rady.
Honda NTV - díky za tip, jak je na tom podvozkově, je tam ten věk tak moc znát ?
Ještě někdo nějaká zkušenost s Gladiusem, jak moc je na tom lépe než SV ?
A ještě mi to nedá a znovu se zeptám na ten Triumph, protože je to fakt srdcovka a vim, že by mě donutil hledat každou volnou chvíli na vyjížďku. Chápu co bylo psáno, že není uplně vhodný pro začátečníka, to beru, co mi ale neštymuje je řečený "průběh výkonu" koukám tady na graf z dynamometru a nevidím úplně nějakou záludnost, prostě má výkon, má krouťák ale průběh se mi zdá ok, je naprosto lineární.
Opravdu by nebylo řešením ho prostě zavřít ? Nemám úplně přesně představu, co taková úprava způsobí a provede s výkonem, dokázal by někdo trošku elaborovat a říct mi, jestli by to skutečně nemohla být ta cesta ? Nějak se úplně nechci smířit s tím, že bych mohl mít toto, nebo ER6/ SV/ Raptor za úplně stejný prachy. Nemám problém strávit první měsíc ježděním a trénováním na parkovišti, abych to dostal do ruky.
Ještě k obchodům s hadrama, našel jsem Motoohoz Olomouc, vypadá to zajímavě, ale je to velká štreka na to přijet tam a zjistit, že si na místě nevyberu. Znáte někdo, je reálný tam pořídit komplet výbavu? Respektive vyjma helmy. Kdybych se mohl vyhnout objíždění inzerátů a zkoušení hadrů u soukromníků z marketplace, bylo by to moc fajn.
Ještě jednou moc díky všem !
TOF
Kup si, co chces. Lidi, co jezdi, ti tu pisou, ze mas na zacatek koupit lehci s mensim objemem a ty, stejne jako kazdej den nekdo dalsi, chces jen schvalit, ze ty jsi ten vyjimecnej, co muze zacit na litru. Muzes, ale budes delat chyby. Zacinalo kolem me loni par lidi, vsichni japonsky sestky typu Hornet, Fazer, atd. a jak byli vyjukany a to jsou HODNY PRIJEMNY motory se sametovym nastupem vykonu. A stejne z toho budes vykulenej. Jedinej z nich zacal na litru a vyvalel se jako jedinej a to v rychlosti asi 20km/h, protoze leknuti a reakce motorky, jak plyn tak brzda pro nezkuseneho proste MOC.
Pokud neumis, tak zatacky na (nejenom) Triplu pojedes jak kdyz se holka poprve rozjizdi v autoskole .... a to je presne to, co predni guma chce
Spis než speeda si zkus street , vykašli se na těžký motorky, kapoty, dvouval.... ono to mas jedno já to nedávno psal, koupíš za 60 a za měsíc zjistíš, že Ti blbě řadí 2 nebo 3, jsi pod limit kotoučů a rázem jsi o 10-15-20 za servis nahoře....
Do motorek se sype možná víc než do aut když Tě to chytne a koupit fakt motorku po kompletním servise je občas klika když to (neříkám ze každý ) chce x lidí vystřelit bez nákladu na servis dál
2 reakcí na tento příspěvek Rada s výběrem první motorky
Koukám že v inzercich téměř nic, ani na zahraničních prakticky neni, přitom si pamatuju, že jich vždycky několik k dispozici bylo. Je to fakt nádherná motorka
Naposledy editováno 06.06.2020 07:00:43
1 reakcí na tento příspěvek Rada s výběrem první motorky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... | Apo-Rider | 5 | 12.6.2024 v 20:36 Apo-Rider |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 | macumba | 29 | 4.6.2024 v 16:46 macumba |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 | Dikobraz | 10 | 20.4.2024 v 20:49 Marty_B |