1 reakcí na tento příspěvek pomoc při výběru motorky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc při výběru motorky
danny335 píše: Kohlstein> Co jsem koukal pár motorek by se tam za tu cenu sehnat dalo ale nevím no když hodně lidí tady mi řeklo že si mám koupit dražší
Dražší neznamená lepší!!! Začni objíždět pár inzerátů,ať si uděláš obrázek o cenách a stavech. Samozřejmě je blbost jet z Prahy do Ostravy omrknou jednu motorku a pak jet zase domů Ale když uvidíš v okolí že to někdo prodává,tak se tam zajeť podívat Někdy si majitel myslí jaký má klenot,má k němu citový vztah,protože poprvé vyvezl své děvče k rybníku a ta mu ho tam poprvé vykouřila,motorka byla u toho,tak si majitel myslí,že to má zvláštní přidanou hodnotu a nasadí cenu na nesmysl Nevím jestli trochu rozumíš technice,ale když to prohlížíš a,tak už si musíš v hlavě spočítat co tě bude stát oprava něčeho o čem ti majitel bude vykládat,že to nic není,že to tak je u všech a že je to v pohodě a že díly stojí pár korun. Jinak si sebou něokho vem,kdo to dokáže posoudit. Tak nějak cítím,že v rodině moc podporu nemáš pro to nadšení na motorku,tak asi otec by ti nepomohl??
A hlavně si nestříkni do trenek z první motorky kterou uvidíš a na kterou sedneš a hned ji nekupuj s mlhou před očima,pro které neuvidíš chyby té motorky
Ale když si vzpomenu na sebe a na mých 16 roků,tak vím jak to dopadne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc při výběru motorky
Ony ty ceny celkově hodně kolísají, myslím předloni že byli v tomto období ceny některých modelů na dvou třetinách toho co teď. Sám čekám na to až bude dobrá nabídka na koupi stopětadvacítky, blbec jsem prokaučoval CB125f za 9 000korun - bylo zbýdačené ale nic co bych si nezvládnul opravit.
dafikk píše: Dražší neznamená lepší!!! Začni objíždět pár inzerátů,ať si uděláš obrázek o cenách a stavech. Samozřejmě je blbost jet z Prahy do Ostravy omrknou jednu motorku a pak jet zase domů Ale když uvidíš v okolí že to někdo prodává,tak se tam zajeť podívat Někdy si majitel myslí jaký má klenot,má k němu citový vztah,protože poprvé vyvezl své děvče k rybníku a ta mu ho tam poprvé vykouřila,motorka byla u toho,tak si majitel myslí,že to má zvláštní přidanou hodnotu a nasadí cenu na nesmysl Nevím jestli trochu rozumíš technice,ale když to prohlížíš a,tak už si musíš v hlavě spočítat co tě bude stát oprava něčeho o čem ti majitel bude vykládat,že to nic není,že to tak je u všech a že je to v pohodě a že díly stojí pár korun. Jinak si sebou něokho vem,kdo to dokáže posoudit. Tak nějak cítím,že v rodině moc podporu nemáš pro to nadšení na motorku,tak asi otec by ti nepomohl??
A hlavně si nestříkni do trenek z první motorky kterou uvidíš a na kterou sedneš a hned ji nekupuj s mlhou před očima,pro které neuvidíš chyby té motorky
Ale když si vzpomenu na sebe a na mých 16 roků,tak vím jak to dopadne
ještě bych doplnil, že je dobré si sebou někoho vzít, kdo ti sundá růžový brejle, nejlépe nějakého kamaráda, co o motorkách něco ví, pokud tomu sám nerozumíš, když přijedeš sám na moto, tak hodně věcí přehlídneš, protože se už budeš vidět na silnici, jak na ní jezdíš
2 reakcí na tento příspěvek pomoc při výběru motorky
Proto bych se vyhnul dvoutaktům, které ti tady doporučovali. Byly by na tebe asi moc drahý na provoz. A pokud bys ho zadřel, tak bys měl asi problém zaplatit GO motoru.
Co se ještě kouknout na Jawu Dandy 125? Je to sice mrdka, ale je levná a mohla by ti udělat službu.
1 reakcí na tento příspěvek pomoc při výběru motorky
Hezký korejec je tady: https://www.motorka...-ii-125-1547618.html A pak ho ještě prodáš za slušný peníz.
Slušnou pověst (v cenové kategorii) mají Yuki RS 125.
Můj syn měl kdysi (2005) Kentoyu Lens 125 a byla fakt skvělá. Ale tu asi dnes neseženeš (ročník 2005 - další ročníky už byly horší).
Na koupi japonce (Hondu, Yamahu, ...) si s sebou vezmi někoho, kdo tomu rozumí. Za 25 k těžko někdo prodá perfektní nebouranou CBR125, Varadero125, YBR125, ... Leda tak na podzim. Ale Tobě se určitě nechce čekat na podzimní slevy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc při výběru motorky
MichalTdm píše: Proto bych se vyhnul dvoutaktům, které ti tady doporučovali. Byly by na tebe asi moc drahý na provoz. A pokud bys ho zadřel, tak bys měl asi problém zaplatit GO motoru.
Kdo maže, ten jede. A mít 17-20kW u dvoutaktu nebo 8-11kW u čtyřtaktu, to je sakra rozdíl. Všechny ty čtyřtakty v inzerci strávily půlku života pod plným plynem. Pak je to se spolehlivostí a cenou opravy úplně naopak:
CBR
YZF
DR
1 reakcí na tento příspěvek pomoc při výběru motorky
Ono se něco najde, na čem dolítáš sezonu, a nebo pokud bys měl papíry až na podzim, tak se něco pořídí, otestuje a v zimě doladí.
Ono je to o přístupu. Buď jsem bohatej synek a se vším běžím do servisu, nebo si otevřu manuál, seženu informace, nějaký vercajk a naučím se . Ta druhá varianta tě naučí mít přehled, umět to co jiní ne a navíc ušetřit velkej balík v celým svým budoucím motoživotě. Ten velkej balík je dílem za práci, kterou bys platil když to neumíš a dílem za škody, který nenaděláš když motorkám rozumíš.
1 reakcí na tento příspěvek pomoc při výběru motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc při výběru motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc při výběru motorky
danny335 píše: MichalTdm> Ahoj ano počkám myslím si že bych byl schopný do motorky dát 30/35k teďka pověčinou dělám v práci by se dalo říct že přes čas takže kdyby jsem to takhle dělal do doby než se otevřou školy tak bych má to možná mít mohl a když ne počkám si a jinak tu Jawu jsem viděl asi za 15000 popravdě se mi ale vůbec nelíbí. hodně jsem právě koukal na CBR pak jsem tam viděl i Cagivu Mito ta se mi z nich líbila asi nejvíc a nebo ještě Aprilia rs, uvidím jak to všechno bude kdyžtak budu šetřit ještě příští rok a možná se příští sezony dočkám.
Dám ti ještě jeden tip na motorku, která jede 150km/h. Cagiva Planet .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pomoc při výběru motorky
Teda - přiznávám, že poslední dvoutakt v rodině byla Jawa Mosquito, kterou jsem koupil synům před 17 roky. Jela jak z praku, studená kouřila, smrděla při všech teplotách, žrala jak malý tank. Jelikož jsem to klukům platil, tak sloužila skvěle Ale kdyby si to studentíci měli platit sami, bylo by hůř. Stejně jsem docela rychle koupil 4t dvácu.
Uvidíš na čem budeš jezdit v autoškole, jak se ti to bude jevit a potom si něco vybereš. Motorek a prodejců je spousta, nikam neutečou. Kdykoliv do týdne motorku nějakou najdeš, jsou jich stovky v nabídkách, tak to by bylo aby se mezi nima něco nenašlo.
Soustředil bych se teď na zdolání autoškoly a to potěšení ze shánění motorky nechal na potom, kdy ji budeš moct i legálně vyzkoušet, jestli ti sedí. Tady si zatím vytipuj , koho se případně zeptáš na konkrétní kus až to nastane, jsou tu kecálci a vtipálkové, ale i znalí lidi co poradí bez blbých keců. Filtruj si info.
Japonské stopětadvacítky na netu jsou v daných cenách, takže to nějak půjde. Že nebudou nový, to je jasný , ale pokud jsou to motorky s nákupní cenou kolem 100 tisíc za novou, tak za těch 30 tisíc to nějak nemusí být úplně zlý.
A pokud se od začátku naučíš si věci hlídat, aby ti vydržely, bude to cajk. Zas tak složitý to není - vlastně to je celkem jednoduchý.
Naposledy editováno 15.05.2020 15:19:33
1 reakcí na tento příspěvek pomoc při výběru motorky
Vyjdu z jednoduchého předpokladu, že prachy jsou u tebe až na prvním místě a i blbá tisícikoruna, kterou běžný gadžo neřeší je pro tebe komplikace. V tuto chvíli pak platí, že je 1000x lepší se "špatně vézt", než "pohodlně opravovat" - rozuměj - lepší mít doma Čínu, co ale jezdí (což je v tomto věku děsně důležité se vyjezdit) i se všemi svými chybami, než "super kvalitního" Japonce, který sice pojede úžasně, ale za ty samé peníze to může být už vybydlený pelech, na kterém se projeví nějaká větší závada a pak místo ježdění budeš šetřit prachy na opravy. Ber to tak, že každá ušetřená tisícovka je v současnosti 40l benzínu, což při spotřebě např. 3,5 na sto znamená něco přes 1000km zábavy.
Já osobně bych šel cestou nějaké príma Číny, třeba Yuki RS125
1. V tvém cenovém rozsahu je z čeho vybírat
2. Zas tak úplná bída to není - ber to tak, po dvou, třech letech se toho stejně budeš zbavovat, tak proč hned zkraje investovat větší peníze ? Znám frajery, co hned za první motorku vyvalili 70+ a po pár měsících je to přestalo bavit a pak se toho nemohli rok za +/- normální peníze zbavit (typicky CBR/CB 600, kterých je na inzerátech 3 plné prdele)
3. Sice se tady pořád dokola traduje, že čínu pak neprodáš, jak na tom tratíš atd. - jako fakt ? Když teď koupíš nějakou 10 - 15 let starou Yukinu za 22, za kolik si myslíš, že ji za dva roky pošleš dál ? Podle mě za 18 až 20 nebude problém, ať ti povykládaj borci, co si koupí novou 600 a za dva roky to chtěj prodat, jakou ztrátu mají oni
Čili z ekonomického hlediska mi to smysl dává - ale co samotná mašina ?
Ber to tak, když seženeš 15 letou Čínu s najetýma tacho 20 tisícama, reálně třeba dvojnásobek, tak je více-méně jisté, že všechny originál šrouby z bláta už jsou vyměněny za normální, rozleptávající se karburátor je již vyměněn za takový co vydrží, gumy budou také již jiné atd. prostě typické čínské mouchy to už bude mít dávno vychytané - tak jak ta moje mrdka kentoya, která má sice najeto 3x více, než když jsem ji za 10 kupoval, ale teď bych za ni žádal alespoň 13, právě proto, že až po mých zásazích se z toho stala jakžtakž použitelná motorka. Dále tydle ty Číny jsou motorově v podstatě nezničitelný, co je často veliká bída, tak je elektrika, rám, podvozek, vlastně všechno okolo motoru , ale to se ohledí, důležité je, že to jezdí a celkem levně - a mlaďoch potřebuje hlavně jezdit. Pořád budeš řešit nějaký blbinky a vylepšení a docela (když budeš chtít) se o motorkách naučíš a na silnějších a mnohem dražších strojích to jenom zúročíš.
Jediný problém je typicky vlastní ego ("kdo má Yuki, šuká kluky" atd...), ale třeba ta RS125 nevypadá zle a nálepky z toho můžeš vždycky nějak sundat - a vlastně na to se klidně vyser, po třicítce už takové pičovinky jako "značka motorky" řešit nebudeš
Letošní sezóna opravdu stojí za hovno, tak si vem svých 25, nezapomeň si k tomu přidat litr za přepis + evidenčku, zjisti si cenu pojistky a odlož si stranou pár stovek, alespoň na výměnu voleje a filtrů a jdi do toho. Něco kup, udělej nutný základní servis a hlavně začni jezdit, během zbytku sezóny zjistíš co a jak. Přes zimu uděláš pořádný servis, opravíš/vychytáš nedostatky, na což ti u čínské jebky bude desítka bohatě stačit a na jaro vyjíždíš s relativně udělanou a spolehlivou mašinou.
Scénář druhý: teď počkáš s tím že ještě našetříš, do příštího jara budeš mít řekněme 25 + 5 +10 = 40 což je übercool, ale je jaro, ceny vyšpónované a samozřejmě budeš chtít koupit to nejlepší, takže půjdeš s penězma "na krev" a dovezeš si domů třeba nějakýho Japonce, ale bez další rezervy byť na nutný servis a pokud by se nedejbože v tom něco zkurvilo, tak si dojezdil dřív, nežs začal a utíká ti další sezóna do hajzlu - potom přijde nějaké děvče, nebo studium na VŠ, bude tzv. "míň času" a Japonec, možná i nepojízdný letí z domu se ztrátou. Ano i takový případ znám...
Byl to dvoutakt, ale válec, klika, píst, komplet celej variátor, čerpadlo, ložiska, sada karbce i s lankama.... Najeto to mělo asi 12 tisíc, takže asi 33 halířů na km na komlet go motoru.
To zas jako ekonomický to je a jezdí to ...