Zdravím všechny pyšné majitele SVček všech kubatur tvarů a barev
Při sledování videí na youtube při zimních večerech jsem odhalil nesrovnalost v nastavení podvozku mojí SV1000S.
U mé bylo předpružení pružin na maximum tj. zašroubováno na doraz do vidlí. Dle manuálu pozice jedna a továrně má být nastaveno a nastavil jsem 6 tj. vyšroubováno cca 2/3. No a když už jsem měl manuál otevřen tak jsem se podíval i na seřízení útlumu roztažení a útlumu stlačení. Roztažení jsem opět seřídil dle manuálu na tovární nastavení a stejně tak stlačení (šroubky uprostřed seřízení předpružení a pak na spodku vidle o osy kola). Stejný postup seřízení dle manuálu proběhl i u zadního tlumiče.
Musím přiznat, že nešlo o delší projížďku a navíc jsem ani nekontroloval tlak v pneu ale motorka jde až moc dobře zatočit. Zavírá se řízení do vnitřku zatáčky. Chci ještě doladit vše jak má být tj. dofouknout pneu na předepsaný tlaky a projet se kousek dál než na dvorku ale chtěl bach se zeptat jestli je zavírání jev běžný u malé rychlosti ve spojení s náklonem? Tedy pokud jedu na šneka a snažim se mašinu položit (rozumně) tak reakcí stroje je zavření řízení do max pozice na doraz třeba? Síla co jsem musel vyvinout na řídítka v opačném směru zatáčení mi přišla až dost vysoká. Ještě doplním, že motorka byla v servisu kde byla kontrola uložení krku a je bez vůle a pneu taky nejsou nijak abnormálně ujetý na bocích apod. Snad jsem co nejpodrobněji popsal dotaz
Pokud by ste měl někdo nějakou radu budu rád
Všem mnoho štatstných km v letošní sezoně a bez nehod !!!