DETAIL SKUPINY
Moto skupina príznivci SV

príznivci SV

otevřeno pro milovníky a milovnice motorek,občasné projižďky a srazy. Nejlepe okolí Strančic

Skupina má 148 členů a byla založená 02.09.2015 16:41
Správci skupiny

Vacoš


Adresa profilu: http://www.motorkari.cz/skupina/priznivci-sv


Nastavení podvozku

16.03.2017 16:49
Zdravím všechny pyšné majitele SVček všech kubatur tvarů a barev

Při sledování videí na youtube při zimních večerech jsem odhalil nesrovnalost v nastavení podvozku mojí SV1000S.
U mé bylo předpružení pružin na maximum tj. zašroubováno na doraz do vidlí. Dle manuálu pozice jedna a továrně má být nastaveno a nastavil jsem 6 tj. vyšroubováno cca 2/3. No a když už jsem měl manuál otevřen tak jsem se podíval i na seřízení útlumu roztažení a útlumu stlačení. Roztažení jsem opět seřídil dle manuálu na tovární nastavení a stejně tak stlačení (šroubky uprostřed seřízení předpružení a pak na spodku vidle o osy kola). Stejný postup seřízení dle manuálu proběhl i u zadního tlumiče.

Musím přiznat, že nešlo o delší projížďku a navíc jsem ani nekontroloval tlak v pneu ale motorka jde až moc dobře zatočit. Zavírá se řízení do vnitřku zatáčky. Chci ještě doladit vše jak má být tj. dofouknout pneu na předepsaný tlaky a projet se kousek dál než na dvorku ale chtěl bach se zeptat jestli je zavírání jev běžný u malé rychlosti ve spojení s náklonem? Tedy pokud jedu na šneka a snažim se mašinu položit (rozumně) tak reakcí stroje je zavření řízení do max pozice na doraz třeba? Síla co jsem musel vyvinout na řídítka v opačném směru zatáčení mi přišla až dost vysoká. Ještě doplním, že motorka byla v servisu kde byla kontrola uložení krku a je bez vůle a pneu taky nejsou nijak abnormálně ujetý na bocích apod. Snad jsem co nejpodrobněji popsal dotaz

Pokud by ste měl někdo nějakou radu budu rád
Všem mnoho štatstných km v letošní sezoně a bez nehod !!!

Nastavení podvozku

11.04.2017 12:01 | Nahoru #1
No tak jsem si na dotaz odpověděl pokusem

Po seřízení podvozku dle manuálu na tovární nastavení je motorka podstatně pohodlnější. Předtím předpružené pružiny na max dělaly motorku dost tvrdou. Dál je podstatně snažší řízení. Motorka jde do zatáčky znatelně lépe a ovládání je snažší než na předchozím nastavení.

Souhrně se z méně ovladatelné cihly stala celkem citlivá zbraň pro vylepšování řidičského umu.
Ponaučení : ne vše co si nastavil předchozí majitel je dobře

Nastavení podvozku

14.04.2017 08:18 | Nahoru #2
no tak to je dobre :) ja se do toho moc raddeji nehrabu kdyz nemusim :)

Nastavení podvozku

19.04.2017 13:34 | Nahoru #3
Tak taky bych se nehrabal kdybych nemusel ale jak sem napsal předchozí majitel měl nejspíš tak 250kg

Teď je to podle manuálu a libovka

Nastavení podvozku

22.04.2017 19:35 | Nahoru #4
asi se zastavim abys mi to naladil :)

Nastavení podvozku

26.04.2017 08:59 | Nahoru #5
Hele pokud naladit znamená vrátit do továrního nastavení tak klidně
Jako našel jsem si někde článek o nastavování ale to je fakt spíš o zkušenostech a lazení. Továrna moc dobře ví proč je nastavení tak jak je a výrazně změny naruší chování motorky. Chystám se snížit motorku přítelkyni pomocí přepákování a jsem zvědav jak se pak bude mašina chovat.

TOPlist