Komentáře
Nalezeno 248 záznamů
17.5.2019 | Článek | ono i tim zkracenim zmenis tuhost - mene zavitu, ...ale zmenis(zkratis) samozrejme delku tlumice, a zkratis zdvih, tudiz to jak spravne pises neni uplne nejlepsi napad.. |
17.5.2019 | Článek | Blackblues - pokud to pri brzdeni nedela, tak to je ok, to ma kyvka i pri velkym odlehceni zadku furt prostor kam se roztahnout.. typoval bych to tudiz na to nedostatecny tlumeni+tvrdou pruzinu, ale necham vyjadreni na zkusenejsich +1 |
16.5.2019 | Článek | blackblues - on se neptal jestli pri tom brzdis, ale ptal se jak se to chova pod brzdama !! ..jinak bych rekl bych ze budes mit to staticky predpeti zadku bud maly, nebo rozhozeny tlumeni (malo tlumi vuci tvrdy pruzine)... |
16.5.2019 | Článek | CR500 - myslel jsem si ze myslis tlumeni (clanek je o pruzinach, tak to trosku mate).. myslim ze hispeed komprese normalni smrtelnici bez telemetrie s akcelerometrama asi nedoladi, navic v tomhle bude strasne zalezet na povrchu, a tvrdost pruzin ohledne stylu jizdy muze byt vrozporu s tlumenim nerovnosti (kdyz to mas nastaveny na kudlu kde brzdis fakt brutalne, tak je asi nejlepsi jet to na co nejhladsim povrchu, no.. ale to asi z vicero duvodu nez jen kvuli tlumeni) ...tohle nastaveni bude asi vzdycky dost "kompromis" Krejza - googli heslo "antisquat" |
16.5.2019 | Článek | CR500 tvrdost nebo tlumeni ? tvrdost (predek) podle predpokladane intenzity brzeni - brzdis, tim tlacis momentem vahu dopredu, zadek odlehcujes, cim vetsi brzdny zrychleni (zpomaleni) tim vetsi sila tlaci na predni kolo a pruziny to musi vydrzet tak aby tam porad zbyla jeste rezerva na ty nerovnosti !! (kaminek muzes prejet i na plnejch brzdach a kdyz bys mel vidle zamackly az k dorazu, tak uz ten kaminek - dalsi silu - nepoberou).. tlumeni by bylo slozitejsi, neodpruzena hmota pri najeti na nerovnost tlaci do pruziny, ale proto ze je to furt "hmota", tak ma setrvacnost,... tzn bez tlumice by se to propruzilo dal, a po skoneni nerovnosti bys mel kolo odlehceny, tlumic tuhle setrvacnost brzdi... pri kompresi jde ta setrvacnost proti pruzine, tak se to tlumi dobre, trosku.. pri odskoku je to horsi, tlumi se rozpinajicise pruzina aby kolo nenarazilo do vozovky s velkou intenzitou a neodpruzilo se zpet.. snad alespon trosku naznak, to je na semestr mechaniky a ne na prispevek.. +1 |
16.5.2019 | Článek | "Negativní dráha (sag) je zdvih tlumiče, který je v záloze pro vyrovnání děr, a pozitivní dráha tlumiče je pro vysuté nerovnosti." - to koukam,... asi prvni clanek o pruzeni na m.cz kterej ma co do fyziky hlavu i patu ! smekam a tleskam !! ..jen by mohlo byt trochu zmineno proc okruhovy strelci nastavuji SAG jinak nez motokrosari, resp. vic zdurazneno ze to samotne propruzeni se krome prednastavene staticke zateze sklada jak z pohlcovani nerovnosti (v MX primarni funkce) tak zmeny geometrie-potopeni pri brzdeni (na okruhu primarni funkce) coz v dusledku znamena onen rozdil v nastaveni ..ale to je pro vetsinu beznych lidi nepodstatny detail, realne se proste odpichnou od te uvedene hodnoty, chapu +4 |
13.5.2019 | Článek | CR500> nic proti R46, ale co do zvuku maji, pokud se moc nepletu, vsechna Ve-eF-eRa krom RC30,45 NC30,35 kliku 180° ! jen tyhle ctyri maji 360° bang (90-270-90-270), ...a to je zvukove jeste o level jinde |
12.5.2019 | Článek | NC30 se sehnat da, neni to uplne levny ale da... obcas se obevi i RC30 ale za pul mega RC45 si troufam tvrdit sehnat taky pujde,... jinak ke clanku samotnemu bych mel jednu drobnou poznamku - Honda sice nemela suchou spojku, ale ta mokra je v podstate taky antihop !! ...i kdyz uplne jine konstrukce nez ty dnesni - na NC30 mam totiz tu samou. Prvni 3 lamely jsou na drazkach pevneho kose, ale dalsich 7 je na drazkach nadstavce, ktery se otaci na volnobezce (proto spojka nema klasicke vinute pruziny, ale pruziny talirove jak je z obrazku v clanku krasne videt). V zaberu zabira vsech 10, ale pri opacnem momentu se cela spojka opira jen o ty tri na pevne uchycenem kosi, a ve chvili kdy je moment vetsi (diky tomu ze je v oleji) proklouzne vice napovi obrazek: https://www.bike-parts-honda.com/thumbs/h/motog/13MW4R41/IMGE/930_930/CLUTCH-Honda-MOTO-750-RC45-1994-RVF750RR-E__0500.jpg |
12.5.2019 | Článek | tak bavime se o emisich, uhlikovych stopach a pod. nebo o ekonomicke vyhodnoti ? ano, po praze (kdyz uz teda musim dovnitr) jezdim samozrejme MHD, protoze nejsem debil... nechapu jak muze nekoho bavit, varit auto (nebo nedej boze motorku konstruovanou na pohyb 150 a vejs) na volnobeh v kolonach v centru,.. bejt tim autem tak vstanu na zadni kola, a majitele profackuju.. o ucpavani uz tak maleho prostoru tim objemem plechu, nebo emisich ani nemluve |
11.5.2019 | Článek | super clanek !! Sleepere, ono tohle vetsina beznych smrtelniku (a tedy i novinaru) nerozlisuje, tech PROM technologii je vic.. tohle bych z toho jinak skveleho clanku asi nevypichoval |
11.5.2019 | Článek | na tuhle debatu presne sedi Holzmannova hlaska, "pani placete dobre, ale na cizim hrobe" jedna vec je ze silnice jsou pro dalkove cesty prezitek tak jako tak, pricemz uznavam ze roubovat na uz tak neefektivni zpusob dopravy jeste baterky a elektromotory je opravdu kardinalni hovadina, a druha vec je, ze elektropohon z pohledu zavodeni( tedy - prekonani nejake vytycene trati za co nejkratsi cas, bez ohledu na ekonomicnost ci efektivitu takoveho pocinani) JE skoro ve vsem podstatne vyhodnejsi, a to basta, tecka, proste je.. |
10.5.2019 | Článek | IvanDvoutakťák> Ivane, ja i celkem chapu co mas na mysli, ...ale jak to co postujes proboha souvisi s planovanym pokusem o prekonani svetoveho rychlostniho rekordu MadMaxem ??? |
9.5.2019 | Článek | ..vono hlavne (ani kdyby se od tepelnych elektraren neustupovalo) staci prepocitat kolik kW spotrebuje auto a kolik vlak na prepravu 1 cloveka, ...dokonce i pri preprave toho celyho auta (na delsi vzdalenost, vozit auto vlakem 100km je samozrejme blbost), vyjdou emise te tepene elektrarny vuci emisim samotneho auta smesne.. co se tyka zavodeni - taky mam radsi jecici spalovaky, ale fyzika je holt neuprosna |
9.5.2019 | Článek | Targus> pointa tvho vtipu mi jaksi unika, nicmene obrovskej kroutak prakticky od nuly (staticky kroutak omezeny prakticky jen horicima dratama), nizka hmotnost motoru i akumulatoru, moznost motor zastavet aerodynamicky primo do kol, moznost rekuperace energie pri brzdeni (tzn. vymena kineticke energie za ulozenou a zase zpet).. coz toho ti prijde jako nesmyl ? myslim ze tohle jasne mluvi za vse, a to tam ma misto vetsiho akumulatoru tezkej dieselagregat protoze to musi vydrzet zavod 24hod, a ne 40min https://youtu.be/KsLi7HgSuhI +1 |
8.5.2019 | Článek | ale prdlajs panove, na zavodeni a rekordy je elektropohon naprosto genialni po vsech strankach,.. Sleepere, 100% souhlas !! ...do provozu jsou potreba ty troleje a koleje, prezitek jsou naopak silnice (mysleno jako na trasy radove delsi nez treba 250km), ...a co se tyka tech nasich "veteranu", moje VFR tu a tam dostane hlt benalu i kdyby to byla syntetika za kilo/litr je to samozrejme neekonomicky, neekologicky, mozna pro bezny smrtelniky i nelogicky, ale v tomto ohledu naprosto marginalni zalezitost +1 |