Zveřejněno: 16.03.2014 19:45,Kategorie: Reportáž,Zhlédnuto: 5616x,Komentářů: 2x,Hodnocení: 5.00 od 8 uživatelů
Demontáž motoru. Rozebrání převodovky, výměna trojkového soukolí. Montáž motoru.
[img]//img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/11/213325_xaAtXQnCKS7trOcNYSiWLg5PepbAMDjflY5mlotXdR2rmMYEd7YlCCsQS7z0QRk.jpg[/img]Oprava převodovky. Během sezóny mne rozčiloval zvuk při zařazení třetího rychlostního stupně. S tímto pazvukem jsem už Rudou Japonku kupoval.ale zvuk jak když jede tramvaj mě uváděl v šílenství. Jak se mi povedlo zazimovat motorku, vrhnul jsem se na různá fóra a stahoval jsem manuály jak šílenej, mám je snad ve všech světových jazycích :) . Nastal den kdy jsem vrhnul na demontáž motoru z Japonky, práce mi šla od ruky,ještě jsem nezapoměl čím jsem vyučen a kariéra otevírače plechovek energeťáku mi nějak neubrala z mého umu cokoliv rozebrat. Motor byl venku a díky kamarádovy který mi přivezl bouraný motor, na kterém jsem si zkoušel pracovní postupy jak cartery dát k sobě a rozhodit správně řadící vidličky.Další oříšek bylo schánění komponentů,ale co se týče převodového soukolí je nejrozumnější koupit originální díly v Suzuce. Těsnění a šrouby jsem nakoupil různě na internetu. Jak dorazilo soukolí hned jsem ho namontoval na hřídele a zjistil jsem že spodní carter motoru je v hrozném stavu od neznámého vyznavače červeného motorového silikonu. Carter jsem dostal od kamaráda,přestrojil vše potřebné a koupil těsnící tmel od Forda který doporučuji. Dál jsem řadící vidličky do správné polohy a cartery přidal k sobě a smontoval a nastrojil vše potřebné,seřídil ventilové vůle a motor byl připraven ke zpětné montáži. Montáž. Sebral jsem odvahu,motor usadil na paletový vozík a čekal jsem než dorazí kamarád na usazení motoru do rámu. Čekání jsem nevydržel a když už jsem motor měl vedle motorky tak jsem se pokusil tam toho těžkého macka usadit sám. Podařilo se, usadil jsem ho do rámu, nastrojil příslušenství, nalil olej a nastala očekávaná chvíle nastartování motoru. Motor se rozběhl bez problému a na stojanu jsem vyzkoušel všechny kvalty a paráda, skáče to tam jak po másle. Nechci se radovat předčasně, ale mám za sebou 200 km a všechno v pořádku, pocit k nezaplacení. Snad se mi ještě nějaký ten rok povede udržet už tuhle skoro babičku v plnohodnotném provozu.
Jak se Vám líbil tento článek?
hodně dobrá práce já sám bych do toho nešel u jawy 250 možná ale u suzy čtyřválce asi ne
Dobrá práce tak ať hlavně dobře slouží