PROFIL UŽIVATELE

Registrace: 2.7.2013

Adresa profilu:http://fiik.motorkari.cz (Sdílet)

Švýcarsko - Střecha Evropy - s vozíkem

Švýcarská passa na hranicích s Itálií - Střecha Evropy.

V půlce srpna jsme vyšetřili den volna a mohli se tak vydat na prodloužený třídenní víkend do Švýcarska užít si místní nejvyšší a nejodlehlejší průsmyky, které se nalézají poblíž hranic s Itálií. Vyrážíme ve čtvrtek po práci. Jedeme zase naším oblíbeným způsobem, tedy ne po ose, ale motorky na vozíku dopravíme až do hor a na motorkách si užijeme tamní krásné silnice. Díky tomu se dá celá akce stihnout za 3 dny, protože odpadá náročný 500+ km přesun do Švýcarských Alp.

Pokud Vás tento způsob objevování Alp na motorce zaujal, ozvěte se mi. Vozík uveze 3 velké motorky a moc často ho nevyužijeme, většinu roku stojí v garáži, takže Vám ho rádi zapůjčíme, volné termíny viz http://www.pujcitmotovozik.cz

Přehled

Účastníci: já, Vašek

Průjezd zeměmi: AT – FL – CH - IT

Nájezd celkem: 770 km

Elevation gain celkem: 13.586 m

Čtvrtek - po práci přesun

Ve čtvrtek v 16:00 nakládáme motorky na vozík a na naši základnu, která je v městečku Rankweil přijíždíme večer. Penzion Mohren - skvělá zkušenost pro tento typ cestování. Motorky nám nechali přes noc v garáži a auto s vozíkem nám nechali po celé 3 dny na parkovišti před penzionem a nic za to nechtěli. Ubytování nadstandardní, cenově standardní. Veškeré vybavení nové, čisté, snídaně skvělá.

1.den – 318 km

Rankweil (AT) – Vaduz (FL) – Chur (CH) – Oberalppass (2.044 m) – Andermatt – Sustenpass (2.224 m) – Grimselpass (2.164 m) – Furkapass (2.429 m)– Gotthardpass (2.106 m) – Lavorgo

Elevation gain: 7010 m

Elevation loss: 6841 m

- pozor - než začněte plánovat trasu, ujistěte se na webu nebo v google mapách, že jsou průsmyky otevřené - loni byly ty nejvyšší průsmyky zavřené cca do 20. června

- hlavní město Lichtenštejnska - Vaduz - nic moc k vidění a průjezd Lichtenštejnskem se dost táhne

- Susten pass perfektní, rychlý z východní strany

- Grimsel pass perfektní, rychlý ze severní strany

- Furka pass perfektní ze západní strany (z východní nic moc asfalt)

- Gotthard pass jsme jeli novou cestu a celkem v poklidu, příště zkusíme starou cestu

- před vjezdem do vysokých průsmyků (Susten, Grimsel, Furka příp. Nufenen atd.) doporučuju vřele dotankovat plnou, v průsmykách nikde benzín nemají; taky je dobré s sebou mít nějakou cash, např. na Susten passu neberou kartu

- nocleh v nejlevnějším penzionu co jsme našli - Albergo Defanti v mestecku Lavorgo, na přespání stačilo a měli tam studený pivo a před barákem stojan s benzinem, motorky v garáži

2.den – 320 km

Lavorgo – Bellinzona – San Bernardino pass (2.066 m)  – Splügenpass (2.114 m) – Chiavenna (IT) – Maloja pass (CH) (1.815 m) – St. Moritz – Bernina pass (2.328 m) – Livigno pass (IT) (2.315 m) – Livigno – Zernez (CH) – Norbertshöhe (AT) (1.420 m)- Nauders

Elevation gain: 6576 m

Elevation loss: 5827 m

- San Bernardino pass - z jižní strany velmi příjemný, ze severní strany ostrý padák dolů

- Splügen pass - hraniční průsmyk s Itálií, hodně kaváren a hodně motorkářů, provozem trochu připomíná Stelvio; sjezd dolů do Itálie připomíná tobogán, kdy se střídá tunel - estakáda - tunel atd. - na jízdu i díky provozu celkem náročné, ale zajímavé vidět

- Maloja pass - přejezd zpátky z Itálie do Švýcarska, neskutečně zábavný výjezd z jižní strany a pak

- Bernina pass - poklidný průsmyk, nádherné okolí

- Livigno pass - nic moc asfalt, ale za odměnu v Livignu skvělá cukrárna

- Norbertshöhe - spíš takový kopeček na cestě do hotelu

- nocleh v městečku Nauders, v Rakousku těsně za hranicemi, Gasthof zum goldenen Löwen - i v tomto případě perfektní kvalita ubytování za rozumnou cenu, skvělé jídlo, studené pivo, motorky v garáži

3.den – 132 km

Nauders – Landeck – Rankweil

Už jen přesun zpátky k autu, narozdíl od předchozích dnů se nám zkazilo počasí a tak jsme museli dojet v dešti, takže jsme jeli nejkratší cestou - do Landecku po státní a pak po dálnici až do Rankweilu.

Převléknout, naložit motorky na vozík a jedem zpátky domů. Jsem docela rád, že nemusíme zpátky v sedle motorky, ten vozík má něco do sebe ;-) Domů dorážíme kolem 19h.

Byly to špičkové téměř 3 dny ve Švýcarských Alpách v těch nejvyšších a nejodlehlejších průsmycích. Celkem 770 km čisté nádhery.

Komentáře k článku
Tempo_veloce napsal 23.02.2020 v 00:24

Hezký výlet ,akorát k těm poznámkám o rychlé straně, tak já na takovéto dovolené nikde nespěchám.Naopak jedu v klidu a snad 100 x stavím abych ten čas tam strávený co nejvíce netáhl.
Dobrá poznámka o hotovosti.
Minulý rok když jsem jel do Schw. tak mne několik přátel říkalo že peníze nejsou potřeba OMYL !!, několikrát nebrali karty a Eura brali jen do cca 20 eurovky a nakupovat tak aby nemuseli za ně vracet franky.A Švýcarka mi vynadala jak to že k nim jedu a nemám jejich peníze.Po debatě o Praze a Karlových Varech kde to prý má ráda, mi pomohla s bankomatem a platbou.