Nejste přihlášeni na serveru Motorkáři.cz. Zde se prosím přihlásíte nebo se nově zaregistrujte.

Technika motocyklu - 10. část - převody

Charakteristika průběhu kroutícího momentu spalovacího motoru vyžaduje použití změny převodového poměru během jízdy. Touto problematikou se budeme zabývat v následujícím článku a to převody ...

15.03.2006 PREMIUM

Technika motocyklu - 9. část - tvorba směsi

Pro dobrou výkonnost našich motocyklů je potřeba správná výživa s dostatečnou energií. V následujících řádcích si povíme o výrobě a vlastnostech paliva, nárocích na správné smíchání zápalné ...

20.02.2006 PREMIUM

Technika motocyklu - 8. část - podvozek

Podvozek je základní částí motocyklu, jehož konstrukce má zásadní vliv na jízdní vlastnosti. Ta je bezprostředně spojena s jízdní bezpečností, ale působí nám i to nejdůležitější - radost z j...

30.01.2006 PREMIUM

Technika motocyklu - 7. část - rozvody

V jednom z předchozích článků jsme si vysvětlili princip činnosti čtyřdobého motoru. S jeho funkcí úzce souvisí ventilový rozvod, který je námětem dalšího příspěvku seriálu. Vysvětlíme si ro...

01.12.2005 PREMIUM

Technika motocyklu - 6. část - motor

V dalším pokračování teorie motorů si vysvětlíme funkci dvoudobého motoru a jeho srovnání s dnes mnohem běžnějším motorem čtyřdobým, dále budou objasněny zákony při spalování především benzí...

17.11.2005 PREMIUM

Technika motocyklu - 5. část - motor

V dalším díle našeho seriálu jsme se zaměřili na srdce motocyklu - motor. Článek jsme rozděli na dvě části: nyní popíšeme historii motoru, klikový mechanismus a rozdělení motorů. V příštím d...

03.11.2005 PREMIUM

Technika motocyklu - 4. část - chlazení

Spalovací motor je stroj převádějící tepelnou energii na mechanickou a to s účinností kolem 33%. Zbytek energie je nutné odvést chlazením (cca 33%) a další část ve spalinách (cca 33%). Pokud...

20.10.2005 PREMIUM

Technika motocyklu - 3. část - brzdy

Od začátku dopravních prostředků, kdy bylo nutné regulovat rychlost brzdami, přetrvává až do dnešní doby princip třecí síly což není zrovna nejlepší způsob snižování rychlosti. Každý pohybuj...

22.09.2005 PREMIUM

Technika motocyklu - 2. část - mazání motorů

Mezi styčnými plochami dvou součástí vzniká tření, které se snažíme použitím maziv snížit na minimum. Úkolem maziva je ale i odvod tepla a nečistot, dotěsňování, ochrana proti korozi a sníže...

05.09.2005 PREMIUM

Technika motocyklu - 1. část - údržba

Poměrně často se objevují případy poškození motocyklu z důvodu špatné základní údržby a kontroly, což vede ke zbytečným výdajům a nepříjemnostem při provozu. Většinou jde spíše o neznalost, ...

22.08.2005 PREMIUM