Testy WSBK ve Valencii

O testech ve Valencii uz sice napsal Racing, ale ja jeste doplnim krome dosazenych casu i nektere zajimavosti, ktere se na nasich strankach neobjevily.

Testy WSBK ve Valencii
Ducati a Cardosova Yamaha dominovaly testum ve Valencii
Zima a dest provazely posledni evropske testy pred odletem do Kataru. Takze nejen, ze se na okruh Ricarda Torma nevydalo prilis ucastniku, ale vzhledem k tomu, ze trat byla nekdy hodne mokra a nekdy na ni zase byly suche stopy, neda se z dosazenych casu moc odvodit. Presto me zaujal novacek na ctyrtaktech, tedy Spanel Jose –Luis Cardoso druhym nejlepsim casem a naopak se vubec nedarilo jeho znackovemu kolegovi, Japonci Norickovi Abemu.
Nejrychlejsim jezdcem byl nakonec tovarni jezdec Ducati, Regis Laconi na motocyklu Ducati 999 FO5 „oblecenem“ uz do noveho designu Xerox.
„Svuj nejrychlejsi okruh jsem jel prakticky v suche stope, i kdyz na trati byly i mokre skvrny“, konstatoval lonsky vicemistr sveta. Mimochodem tento Francouz bydli nyni v malem svycarskem mestecku Nax, kde se plne venuje take jizde na lyzich a snowboardu..
A prave Laconi potreboval jednou pri techto testech dokonce cely pulokruh, aby predjel pred sebou jedouciho Fonsi Nieta na lonskem tovarnim stroji teze znacky, coz Francouz komentoval sarkasticky: „To jen dokazuje, ze nase lonske tovarni motocykly bezi opravdu rychle !“
Poprve se startovnim cislem 1 se predstavil mistr sveta James Toseland. „Je to fantasticky pocit a jsem velmi hrdy na to, jet s takoyvym cislem“, rikal po testech muz, jehoz nejvetsim konickem je hra na klavir.
Jen pro zajimavost, do Kataru bylo dopraveno 5800 pneumatik Pirelli, z toho priblizne 60% bude pro superbiky a zbytek, tedy 40% pro supersportove motocykly.
Velmi spokojeny byl se svym druhym casem spanelsky mistr Formula-Extreme, ktery vloni v prvnim zavode spanelskeho mistrovstvi dojel treti a vsechny ostatni pak vyhral. „Testovali jsme novy material, nebot naposledy ve Valencii prselo a tak tento test nic neprinesl. Takze mam jeste rezervy, nebot nelze naraz jezdit rychle a k tomu testovat nove dily.“
Dalsi novacek, tedy Fonsi Nieto ma dle sveho sefa jedinou ulohu, i ve spatnych povetrnostnich podminkack odjet maximalni pocet moznych okruhu. „Zde jsem na rozdil od Jerezu mohl odjet hodne kilometru (do Jerezu totiz dorazil kamion Caracchiho tymu s motocykly kvuli poruse pozde), ale dobre vim, ze nejezdim jeste na limitu“, dodal byvaly tovarni jezdec Aprilie.
Tym Winston Ten Kate zde vlastne netestoval, Chris Vermeulen objel piha tri kola a to jeste na nahradnim motocyklu a jeho tymovy kolega Karl Muggeridge nevyjel z boxu vubec.
Dalsi tym Hondy, tedy Klaffi Honda s Chilim a Neukirchnerem, zde nebyl, jezdil totiz v Cartagene.
Dlouho ocekavany debut Noricka Abeho komentoval japonsky pilot nasledovne. „Muj zavodni motocykl R1 byl i za mokrych podminek velmi dobre riditelny. A tesim se do Kataru, doufam ze budeme moci oba dva dny plne testovat.“
Jeho francouzsky tymovy kolega Sebastien Gimbert ve Valencii chybel.
S vlastnim sponzorem GA na kapotazi sveho motocyklu se objevil pilot tymu NCR, Lorenzo Lanzi. A take jeho tymovy kolega Fonsi Nieto si muze „prilepsit“ vlastnim sponzorem, zatim ho ale jeste nema.
A konecne byl v boxech take k videni „nezamestnany“ Gregorio Lavilla. Jeste vloni testovaci pilot Suzuki MotoGP (zde ho nahradil Nobu Aoki) mel jezdit letos v Britanii na Stobart-Honde, ovsem i zde vysel naprazdno, prednost dostal dalsi „protonista“ Jeremy McWilliams.
1. Regis Laconi (F) Ducati 999 FO5: 1’41.36
2. Jose-Luis Cardoso (E) Yamaha R1 1’41.70
3. James Toseland (GB) Ducati 999 FO5 1’43.60
4. Fonsi Nieto (E) Ducati 999 FO4 1’43.80
5. Chris Vermeulen (AUS) Honda CBR 1000 RR 1’44.20
6. Lorenzo Alfonsi (I) Yamaha R1 1´45.00
7. Ivan Clementi (I) Kawasaki ZX-10 RR 1´46.00
8. Marco Borciani (I) Yamaha R1 1´46.10
9. Norick Abe (J) Yamaha R1 1´46.15
10. Giovanni Bussei (I) Kawasaki ZX-10 RR 1´46.70
11. Lorenzo Lanzi (I) Ducati 999 FO4 1´47,00
12. Miguel Praia (P) Ducati 999 1´47.30
Casy v supersportech
1. Gianluca Nanneli (I) Ducati 749 RS 1´43.96
2. Katsuaki Fujiwara (J) Honda CBR 600 RR 1´49.40
Casy v superstocich
1. Ricardo Chiarello (I) Suzuki GSX-R 1000 1´48.50
2. Javier Simeon (E) Suzuki GSX R 1000 1´52.00

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist