Superbikové kvalifikační ohlasy z Kataru

Brit Tom Sykes v sobotu vyhrál svoji šestou pole position sezony a třicátou celkově. To vše v novém kvalifikačním rekordu katarského okruhu. Potom, co oba jezdci Kawasaki jako jediní nezrychlili v třetím tréninku, jejich týmy viditelně zapracovaly v nastavení strojů, což se projevilo na konečném výsledku Superpole, protože druhým jezdcem na startu bude Jonathan Rea. Tom Sykes má dva závody k tomu, aby vybojoval titul vicemistra světa. Jonathan Rea se zase může stát jezdcem, který za jednu sezonu nasbíral největší počet bodů. Velkým překvapením je třetí místo Xavi Forése. Španěl nahradil v závěrečném podniku sezony zraněného Davide Giugliana, ale je vidět, že si s Ducati náramně rozumí a v závodech je s ním třeba počítat na pódiové pozice. Průběžně druhý Chaz Davies startuje do závodů čtvrtý a jeho cílem bude udržet šestnáctibodový náskok na třetího Toma Sykese, aby titul vicemistra patřil jemu.

MS Superbike – Superpole

1. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) – 1'56,821 … Pole Position

„Je hezké vyhrát potřicáté Superpole, a abych byl upřimný, je to takové ujištění, že rychlost problém není. Budeme v tom pokračovat a doufám, že se nám podaří víc těchto prvních pozic přetavit ve vítězství v závodu. Pro Superpole jsme včas zlepšili nastavení a v tréninku pak ještě ověříme, zda by s tím šlo udělat ještě něco víc. Musím především poděkovat Marcelovi, Danilemu a všem mým mechanikům, protože provedli hodně změn v nastavení, což se povedlo. Pocit na závodní pneumatice byl v Superpole rychlejší a bezpečnější než dříve, takže jsem si byl mnohem jistější, abych podnikl nějaké další kroky s motorkou. Stejně tak by to mělo pomoci v rámci celé délky závodu.“
 

2. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) – 1'56,997 … +0,176

„Bylo to úspěšné Superpole a s nejlepším kolem jsem byl opravdu spokojený, protože jsem na závodní pneumatice udělal pár chyb. Rychle jsem zajel zpátky do boxů, tam jsme trošku přenastavili hodnoty trakce, což následně s Q pneumatikou o moc lépe fungovalo. V prvním Superpole jsem zaznamenal, že u Q pneumatiky rychle dochází přilnavost v závěru prvního kola, takže jsem byl ze začátku opatrný. Neměl jsem ale žádné problémy, bylo to dobré kolo a výchozí pozice v první řadě mi pro závod dává dobré šance. Bylo pak trošku zvláštní jet po Superpole čtvrtý trénink, ale pro nás jen dobře, protože jsme potřebovali zapracovat na pár problémech u přední části motorky a odzkoušet je, abychom tím získali nějakou stabilitu navíc.“
 

3. Xavi Fores (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) – 1'57,384 … +0,563

„V měřeném tréninku jsme měli spoustu práce, kterou bylo třeba udělat než jsme nalezli ten správný grip na závodní pneumatice. Před Superpole jsme udělali velkou změnu v nastavení motorky, což mi umožnilo zaznamenat výrazné zlepšení už v počáteční fázi na závodní pneumatice. S motorkou mám mnohem větší jistotu a na kvalifikační gumě jsem na to dokázal o poznání víc zatlačit. Jsem opravdu moc rád, protože je to má první řada na startu v mistrovství světa superbiků, ale je mi jasné, že dvojice nedělních závodu nebude snadná. Musíme se koncentrovat na závody a sezonu uzavřít s co nejlepšími výsledky.“
 

4. Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) – 1'57,406 … +0,585

„Pro mě to dnes byla opravdu průměrná Superpole. Všechno se zdálo na závodní pneumatice v pořádku, ale pak se na kvalifikační pneumatice objevily vibrace zadní části, které způsobily, že jsem byl ve druhé zatáčce široký a vůbec se necítil, že bych na to dokázal víc zatlačit. Byl jsem o něco víc šťastnější v měřeném tréninku a pokračujeme správným směrem, ale myslím, že jsme mohli udělat ještě další krok vedoucí k zlepšení. Každopádně čtvrté místo zase není tak špatné a myslím, že dokážu dobře odstartovat. Závody budou o pneumatikách, kde jsou nějaká pro a proti, takže ohledně obutí se rozhodneme až zítra, kterým směrem se vydat.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist