Škatule, škatule, hejbete se

Kdo by měl jet tovární Yamahy v roce 2010, bude druhý tým Ducati s tovární podporou a naším Smržem? To vše v článku.

Složení továrního superbikového týmu Yamahy na rok 2010 není vůbec jasné, ba naopak.

Vše se samozřejmě odvíjí od toho, zda Ben Spies získá titul mistra světa a mohl by tedy dle klauzule ve smlouvě odejít do MotoGP, kde je pro něho rezervováno místo v týmu Monster Tech3 Yamaha. V tom případě má týmový manažér Massimo Meregalli eminentní zájem o Alexe de Angelise, tedy jezdce z MotoGP. 
A problém je i s druhým jezdcem, Brit Tom Sykes zatím smlouvu nepodepsal a nijak se do toho nehrne.
A další Brit, vedoucí jezdec supersportů, Cal Crutchlow, ačkoliv má platnou dvouletou smlouvu s továrnou Yamahou, ji chce porušit a jít raději jezdit Moto2 k Fausto Gresinimu, ačkoliv mu byl nabídnut balíček 2010 - WSBK, 2011 - MotoGP v Tech3 Yamaha (asi místo Edwardse - to je ovšem jen spekulace).

Druhý tovární tým Ducati?

Jedno je jisté, Brit Shane Byrne jede v Imole svůj poslední závod za současný tým Marca Borcianiho. Ale zatímco současný tovární tým "kopírek" by mě jet i v příštím roce ve složení Nori Haga a Michel Fabrizio, tak dle manažéra Davide Tardozziho by měl vzniknout druhý tovární tým této značky.  

"Nebude to žádný ze současných týmů Ducati. Pokud to ale vše klapne, tak je Smrž kandidátem na jedno místo", říká Davide Tardozzi v časopisu "Speedweek". A tím druhým by právě mohl Shane Byrne.
Ovšem i současný sportovní ředitel týmu Guandalini Frankie Chili by rád viděl našeho Jakuba Smrže v jeho současném týmu a to dokonce s tovární podporou a na toto téma říká: "Pokud nám Smrž věří, tak bychom ho rádi měli v týmu. Ale nemůžeme už dlouho čekat, proto jednáme i s některými piloty z MotoGP."

Časy Shinyi Nakana u Aprilie jsou zřejmě sečteny

Japonec Shinya Nakano je zatím jednoznačně ve stínu svého týmového kolegy Maxe Biaggiho, i když na testech se jejich časy moc neliší. A pokud se nestane v posledních závodech ze strany japonského pilota nějaký zázrak, tak bude muset uvolnit místo v továrním týmu někomu jinému. Nebo ho možná zachrání situace, že Aprilia nasadí v příštím roce ještě satelitní tým a zde by Nakano mohl najít místo.

A jak vidí celou situaci Gigi Dall'Igna, technický direktor u Aprilie: "Pokud nějaký pilot delší dobu nejezdí o vítězství, tak ztrácí rvavost. A to je případ Nakana, ten v posledních létech v MotoGP jen "kroužil".

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist