Šestý podnik MS Superbike – Jerez

Po roce se vrací zpět do superbikového kalendáře Jerez. Na jih Španělska míří týmy a jezdci všech šampionátů WorldSBK, WorldSSP a WorldSSP300. Češi mají zastoupení v posledně jmenovaném mistrovství SSP300, kde závodí tým ACCR Czech Talent Team - Willi Race s Oliverem Königem a Vojtěchem Schwarzem. Alexandra Pelikánová jede v barvách týmu Kawasaki GP Project. Jelikož naposledy v Imole došlo na zrušení hlavního klání třístovek, odjedou jezdci této série v Jerezu hned dva závody.

Kapitoly článku

Circuito de Jerez - Angel Nieto (SPA)

Závodní okruh ve španělské Andalusii postavili v roce 1986 a dnes rozhodně patří mezi nejoblíbenější okruhy světa. Díky své poloze je vhodný také pro testování, které tam v průběhu celého roku využívají týmy a jezdci různých světových a národních šampionátů. Dráha je dlouhá 4423 metrů, nejdelší rovinka má 607 metrů a celkem je tam 13 zatáček – 5 levých a 8 pravých.

World SBK – rekordy:

Rekord okruhu – 1'40,640 – Jonathan Rea/Kawasaki (2017)
Nejrychlejší kolo – 1'38,960 – Marco Melandri/Ducati (2017)

World SSP – rekordy:

Rekord okruhu – 1'43,922 – Federico Caricasulo/Yamaha (2017)
Nejrychlejší kolo – 1'42,969 – Kenan Sofuoglu/Kawasaki (2016)

World SSP300 – rekordy:

Rekord okruhu – 1'54,939 – Alfonso Coppola/Yamaha (2017)
Nejrychlejší kolo – 1'54,947 – Marc Garcia/Yamaha (2017)

 

FIM Superbike (WorldSBK) – Preview

Vedoucím jezdcem šampionátu je Álvaro Bautista (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), který o svoji neporazitelnost přišel v italské Imole, okruhu, který neznal a nebylo snadné tam získat potřebnou jistotu. Španěl ale ztráty minimalizoval díky tomu, že druhý závod v neděli zrušili kvůli nepřízni počasí. Na kontě má 263 bodů, což v této chvíli znamená výhodu 43 bodů na druhého v pořadí. Jerez je pro Bautistu letos druhý závod, který pojede před domácím publikem a na rozdíl od Imoly jihošpanělskou dráhu zná moc dobře. Ducati měla Bautistovi nabídnout prodloužení smlouvy na další dva roky, takže uvidíme.

Po pěti odjetých kolech je na druhé pozici Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team). Úřadující mistr světa měl velkou radost, že v Imole letos konečně vyhrál svůj první závod SBK. Nyní je Rea přesvědčen, že Bautista není neporazitelný, a pokud přijdou další tratě, které moc nezná, má velkou šanci Španěla porazit. Ztráta 43 bodů je dost vysoká, ale vzhledem k tomu, že nejsme ani v polovině sezony a řeč je o Reovi, myslím, že je zatím stále v jeho možnostech ji vymazat. Severní Ir bude v červenci součástí posádky tovární Kawasaki v rámci osmihodinovky v Suzuce, takže si bude muset dávat velký pozor, aby nedošlo k nějakému zranění, protože to by mělo na šampionát velký vliv. Začátkem června tam s Haslamem absolvoval dvoudenní test, kde připravovali novou motorku a pneumatiky.

Třetím jezdcem průběžného hodnocení je Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team), jemuž ale na vedení v soutěži schází 123 bodů a to je opravdu hodně. Šampionát je tak nyní rozdělen na bitvu jen dvou mužů o titul. Nicméně je to o něco více napínavější, než když to bylo o jasném vítězství Jonathana Rea. Lowes zatím zajel nejlépe v Thajsku, kde stál dvakrát na stupních vítězů, nejméně se mu dařilo posledně v Imole, ta nebyla pro jezdce tří ladiček úplně ideální.

Šest bodů ztrácí na týmového kolegu Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), jemuž před závodem v Jerezu patří průběžná čtvrtá příčka. Letos to o titulu nebo lépe řečeno o tom být součástí hry o titul v případě Holanďana nebude, protože ztráta 129 bodů nic takového neumožňuje. Přesto do konce sezony zbývá ještě spousta závodů a stát se může cokoliv, takže VD Mark musí ke každému klání přistupovat tak, aby si z něho odnesl maximum možných bodů.

Pátý Leon Haslam (Kawasaki Racing Team) je zároveň posledním jezdcem, který dosud nabíral víc jak sto bodů. Jeho ztráta je vyšší než aktuální bodové konto, což určitě není dobré a není to nic s čím by před sezonou nějak zvlášť počítal. Předpokladem zřejmě bylo, že sice na Rea nedosáhne, ale bude figurovat vpředu a svému kolegovi pomůže v závodech. To je věc, na kterou Rea poukazoval, že Haslam není natolik konkurenceschopný, aby si mohli alespoň porovnat data. No uvidíme, jak dlouho vydrží atmosféra v boxech, kde se už loni třeba Tom Sykes necítil vůbec dobře. Haslam a Rea pojedou osmihodinovku v Suzuce, kde bude jejich parťákem Turek Razgatlioglu.

Šestý Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) ztrácí na vedení v soutěži 178 bodů a myslím, že by ho před sezonou ani ve snu nenapadlo, že bude mít takové problémy. Velšan byl pasován do role jednoho s favoritů na titul, nová motorka, spousta zkušeností a tu kde nic, tu nic. Ducati už nyní bude pracovat na obsazení pozic pro nadcházející sezonu a chtělo by to nějaký výsledek. Absolutně šťastný nebude ani Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK), jenž doufal ve víc při podpisu s třemi ladičkami, ale výsledkem je sedmá pozice a ztráta na prvního ve výši 184 bodů.

Za Eugene Lavertyho, který je zraněný, nastoupí také v Jerezu Tommy Bridewell, jehož znovu povolal tým Goeleven. Britský závodník BSB, kde mu patří průběžně druhá příčka, naskočil v Imole do rozjetého vlaku příprav WSBK a přitom byl schopen skórovat čtyři mistrovské body. To na tým rozhodně zapůsobilo a teď má v Jerezu Bridewell další šanci své bodové konto rozšířit.

Zraněný Leon Camier (Moriwaki Althea Honda Team) chyběl minulý týden při testech WSBK, takže tým v Misanu testoval s Xavi Forésem a Yuki Takahashim. Pak oznámili, že Camier v Jerezu nenastoupí a v sedle jeho Hondy pojede jezdec japonského šampionátu superbiků Yuki Takahashi.

V Jerezu nastoupí tým Ten Kate Racing s jezdcem Lorisem Bazem, který se tak společně s týmem vrací do superbikového šampionátu. Loni Honda týmu Ten Kate neprodloužila smlouvu v momentě, kdy už nebylo možné dojednat kontrakty s výrobci pro sezonu 2019. Alespoň takto prezentují odchod z WSBK zástupci Ten Kate. Tým měl po skončení sezony 2018 problémy, ale nakonec spojili síly s Yamahou a v letošní sezoně přeci jenom závodit budou. Jezdcem týmu je Loris Baz, který se bude snažit zajet tak, aby získal místo i pro nadcházející sezonu s čímž už tak trošku počítá nyní. Poprvé testovali minulý týden v Misanu, kde oba dny propršelo, takže na suchém povrchu Jerezu to bude pro všechny velká premiéra.

Závodu v Jerezu se to sice netýká, ale ze Španělska zamíří světový šampionát superbiků do Itálie, kde absolvují sedmé kolo sezony v Misanu. Pro tento podnik Ducati potvrdila jejich testovacího jezdce, kterým je Michele Pirro. Ten pojede na divokou kartu jako druhý jezdec u týmu Barni Racing. Ital jen před pár dny dokončil víkend Grand Prix v Mugellu na parádní sedmé pozici a nyní vyzkouší v akci Panigale V4.

FIM Superbike – MS po Imole:

1. ALVARO BAUTISTA DUCATI 263
2. JONATHAN REA KAWASAKI 220
3. ALEX LOWES YAMAHA 140
4. MICHAEL VAN DER MARK YAMAHA 134
5. LEON HASLAM KAWASAKI 108
6. CHAZ DAVIES DUCATI 85
7. MARCO MELANDRI YAMAHA 79
8. TOPRAK RAZGATLIOGLU KAWASAKI 65
9. SANDRO CORTESE YAMAHA 64
10. TOM SYKES BMW 56
11. JORDI TORRES KAWASAKI 55
12. MICHAEL RUBEN RINALDI DUCATI 44
13. MARKUS REITERBERGER BMW 41
14. EUGENE LAVERTY DUCATI 32
15. LEON CAMIER HONDA 26
16. RYUICHI KIYONARI HONDA 12
17. LEANDRO MERCADO KAWASAKI 11
18. LORENZO ZANETTI DUCATI 7
19. THOMAS BRIDEWELL DUCATI 4
20. ALESSANDRO DELBIANCO HONDA 4
21. HECTOR BARBERA KAWASAKI 3

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 8 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
JardaKTM přispěl 4 Kč
masi přispěl 4 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist