Rea postupně nabírá tempo, Haslam až tolik neztrácí

Tým Kawasaki Racing má za sebou druhý oficiální test a výsledky z Jerezu a Portimaa napovídají, že Jonathan Rea má těsně před začátkem sezony výbornou formu. Jak ve Španělsku, tak také v Portugalsku zajel ze všech testujících nejrychleji a tím jasně řekl, že půjde po obhajobě titulu stejně tvrdě, jak tomu bylo v uplynulých třech letech. Leon Haslam hledá cit s motorkou, což se mu postupně daří a britský závodník z prostředí BSB bude týmovému kolegovi brzy vyrovnaným soupeřem. První měření sil bude už koncem února v Austrálii.

Maximum na kolo 1'40,855 sekundy nastavil Jonathan Rea na kvalifikační pneumatice. Úřadující světový šampion během testu v Portimau vyzkoušel novou zadní pneumatiku Pirelli SCX, kterou připravuje výrobce obutí pro nový sprintový závod superbiků. Leon Haslam obsadil s časem 1'42,144 sekundy čtvrtou pozici, nicméně byl jen o desetinu pomalejší vůči času, který Rea zajel na závodní pneumatice. Haslam rychlé kolo na kvalifikační pneumatice nezajel, jelikož ho zastavily červené vlajky a později déšť.

„Byl to extra pozitivní test,“ komentoval dva dny v Portugalsku Jonathan Rea. „Přijeli jsme tu z Jerezu, kde nový povrch způsobil, že bylo celkem obtížné porozumět práci odvedené v průběhu zimy. Po příjezdu sem jsme ale získali úžasně neutrální platformu se spoustou dat. Třebaže teploty nedosáhly potřebných hodnot, dokázali jsme si potvrdit položky podvozku, které jsme testovali v Jerezu a o něco lépe zapracovali na elektronice.“

„Také jsme se pustili do práce na našem závodním výkonu a jsem moc rád, jaký mám, ve srovnání z loňskem, nyní cit na pneumatikách, které už mají něco najeto. V závěru dne jsem vyzkoušel kvalifikační pneumatiku, která byla opravdu dobrá a byl jsem s ní dost rychlý. Všechny prioritní položky jsme prověřili a stačili ještě vyzkoušet nové pneumatiky Pirelli,“
dodal Rea.

Brit Leon Haslam jel v Portugalsku porvé s jeho tovární Kawasaki Ninja ZX-10RR a k testu dodal: „Pro nás to byl určitě pozitivní test, jelikož se nám podařil progres v rámci času na kolo. Zajel jsem 1'42,2s na závodní pneumatice z čehož mám opravdu radost. Nevytěžil jsem žádnou výhodu při použití měkké pneumatiky kvůli vyvěšení červených vlajek a pak už začalo drobně poprchávat. Znovu jsem už šanci na jedno kolo neměl.“

„To bylo trošku frustrující, ale s ohledem na časy zajeté na závodní pneumatice jsem spokojený. Zaznamenal jsem několik zlepšení a vyzkoušel pár věcí počínaje jinou přední pneumatikou s níž jsem byl o něco víc v pohodě.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist