Pódiové ohlasy ze superbikové Francie

Deštivé závody plné pádů a napínavých momentů včetně práce týmových kolegů těch jezdců, kteří potřebovali zajet maximálně dobré výsledky kvůli výchozí pozici před finále v katarském Dauhá. Takové byly závody v Magny-Cours, kde slavila zlatý double Aprilia a po jednom umístění na stupních vítězů patřilo Jonathanu Reovi a Leonu Halamovi z Pata Hondy.

Superbike – závod (1-2)

1/2. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) – MS 2.místo … 366 bodů (-12)

Samozřejmě to mohlo být lepší, pokud by Sylvain Guintoli vyhrál oba závody, ale ani tak to není vůbec špatné, protože před cestou na finále do Kataru jej od vedení dělí jen dvanáct bodů. Závěr letošního ročníku je hodně dramatický a máme se na co těšit. V samotných závodech byl Sylvain Guintoli dvakrát překonán svým týmovým kolegou, ale jednou závod díky týmové strategii vyhrál, což mu dalo extra pět bodů k dobru. Výhodou závodu v Kataru mu může být znalost místních poměrů stejně jako zkušenost s jízdou pod umělým osvětlením. Guintoli může být spokojený a za měsíc má šanci slavit titul mistra světa, což by Aprilia potřebovala jako sůl v době, kdy zvažuje další setrvání svého továrního týmu ve WSBK.

„Pro tým to byl skvělý víkend. Rozhodně jsme teď zpátky v boji o titul. Když jsem včera viděl předpověď počasí ihned jsem si pomyslel, že by to byla dobrá příležitost získat nějaké důležité body. V úvodů závodů jsem vždy trošku zariskoval, ale jakmile jsem si vytvořil potřebný náskok soustředil jsem se na to, abych neudělal žádnou hloupou chybu a získal co nejlepší výsledek. Jsem teď velmi spokojený, ale už myslím na Katar, kde se šampionát definitivně rozhodne. Je to dráha, kterou znám velmi dobře, líbí se mi a myslím, že bude RSV4 dobře sedět. Kéž bychom tam už závodili zítra!“

2/1. Marco Melandri (Aprilia Racing Team) – MS 3.místo … 312 bodů (-66)

Italský závodník byl v neděli jednoznačně nejrychlejším jezdcem. Po startu prvního závodu dokázal jako jediný zachytit nástup Sylvaina Guintoliho a po několika kolech Francouze dojet na kontaktní vzdálenost. Bylo vidět, že má Melandri mnohem lepší tempo, takže svého týmového kolegu předjel, což také znamenalo, že Guintoli bude o pět bodů chudší. Nakonec Melandrimu ukázali, že by bylo dobré závod dokončit na druhé pozici, což se nakonec stalo, když před sebe Guintoliho pustil. Druhý závod vypadal úplně stejně, protože Melandri znovu stahoval náskok na prvního Guintoliho. Znovu jej předjel, ale závod už dotáhl do vítězného konce, protože darovat double už Italovi přišlo trošku moc. Díky výkonu obou jezdců Aprilie převzali vedení v soutěži výrobců Italové.

„Odvedli jsme dnes dobrou práci. Motorka fungovala fantasticky a dokázal jsem potvrdit výkon z Jerezu. Sylvain byl rychlý v prvních kolech, takže jej bylo těžké předjet, ale postupně jsme si na naše soupeře vytvořili dobrý náskok. Vítězství ve druhém závodě je férová kompenzace za všechno úsilí mé a mého týmu a navíc jsme teď v průběžném hodnocení šampionátu třetí. Od poloviny sezony jsem předvedl dobré tempo, takže teď uvidíme, jak se nám bude dařit v Kataru.“

3/DNF Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike Team) – MS 4.místo … 301 bodů (-77)

Když bylo ráno vidět, že v Magny-Cours bude pršet, pro Jonathana Rea to byla dobrá příležitost si bodově polepšit a tak to také v jednu chvíli vypadalo. Nakonec to vítězství sice nebylo, ale třetí místo taky nebylo špatné. Ve druhém klání jel Rea na vedoucí pozici ve snaze závod vyhrát, ale v jednu chvíli jej jeho Honda nepodržela a on havaroval. Protože tím pádem nebodoval, tak v průběžném hodnocení přišel o třetí příčku na níž nyní ztrácí jedenáct bodů. Cíl pro Katar je tudíž jasný, bojovat o celkovou třetí pozici v seriálu.
„Byl to den z dvou různých částí. První závod dopadl v pořádku, třebaže jsem dnes zápolil s distribucí výkonu na mokré dráze. Zdá se, že v posledních letech má dráha v Magny-Cours opravdu kluzký povrch a dnešní povětrnostní podmínky to jen zvýraznily. Bylo velmi příjemné být na stupních vítězů, ale chtěl jsem o trošku víc, snažit se závod vyhrát. Pro druhý závod mi tým na motorce udělal pár změn, ale ty problém nevyřešily. Stále jsem v pár oblastech válčil, ale dokázal jsem se dostat do vedení a udržet si dobrý rytmus. Bohužel na základě údajů z dat lze vidět, že zatáčku pět a šest jsem projel se zavřeným plynem na rozdíl od částečně otevřeného, což stačilo, aby mě to při brzdění motorem nakoplo. Proběhlo to tak rychle, že jsem neměl šanci tomu zabránit a je to velmi frustrující, protože je to můj první nedokončený závod roku. Jedním z mých hlavních cílů bylo dokončit všechny závody sezony, ale spadl jsem v době, kdy jsem vedl a snažil se závod vyhrát, takže bych na sebe nemusel být tak tvrdý.“

6/3. Leon Haslam (Pata Honda World Superbike Team) – MS 7.místo … 176 bodů (-202)

Ve Francii získal jednatřicetiletý britský závodník své první umístění na stupních vítězů v barvách Pata Hondy a celkově si na konto připsal své devětadvacáté pódium. V prvním závodu byl Leon Haslam šestý v cíli, ale tým mu pro druhý závod udělal na motorce pár změn, které Haslamovi umožnily zajet perfektní závod v jehož finále dokázal porazit lídra seriálu Toma Sykese a cílem projet třetí. V průběžném hodnocení je Leon Haslam sedmý se ztrátou devatenácti bodů na šestého Chaze Daviese.
„Byly to dvě hodně náročné sezony s loňským zraněním nohy a pár dalšími problémy, které jsem měl, takže velké díky patří týmu, Pata a Hondě, jenž všichni stáli při mně. Jejich důvěru se mi podařilo opětovat ziskem umístění na stupních vítězů, takže jsem v sedmém nebi. Během víkendu nás provázely problémy, nejdřív v Superpole a pak ve druhé polovině úvodního klání, kde jsem přišel o veškerou přilnavost na rovinkách. Před druhým závodem ale chlapi udělali nějaké změny, což byl rozhodně krok vpřed, třebaže jsem ve stejné oblasti ještě trošku válčil s problémy. Rovněž nebylo snadné startovat ze čtvrté řady, protože v prvních několika kolech nešlo pořádně nic vidět. Než jsem se dostal před pár jezdců, vedoucí skupinka už byla pryč. Jsem ale moc rád, že se mi nakonec podařilo porazit Toma, protože jedna věc je ho dojet, ale ta další pak předjet a poodjet mu. Poprvé jsem se před něj dostal na brzdách, ale podklouzlo mi to a já přišel o trakci. Cítil jsem, že mám lepší tempo než on, ale velmi dobře držel defenzivní stopu. Nejdřív jsem šel do smyku, když jsem se ve třetí zatáčce snažil vnějškem o předjetí a pak jsem byl ještě dlouhý ve vlásence. Nakonec se mi ho podařilo předjet a jsem za to moc rád. Do Dauhá teď můžeme jet o něco spokojenější.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist