O kolik se ještě sníží startovní pole superbiků?

V Assenu bylo na startu celkem 22 permanentních jezdců superbiků a tento počet by měl být zachován i na další závody. Proč vlastně k tomuto snížení proti loňskému počtu - 28 pilotů - došlo?

Po skončení sezóny 2009 se doslova ztratily týmy Stiggy Honda, Celani Suzuki, Yamaha France, TKR Suzuki a PSG-1 Kawasaki a to kvůli finančním problémům. Dva týmy Ducati Borciani a Guandalini se museli spojit v jeden tým, aby fungovaly i nadále. Stáj Pro Ride Honda mluví od konce roku 2008 o vstupu do světa WSBK, doposud jsme ale tuto stáj neviděli ani v jednom závodě. To stejné platí i o americké stáji Boulder Ducati. Nově přišly ECHO CRS Honda, Supersonic Ducati a Reitwagen BMW. Ten se ale po 3 závodech odporoučel bankrotem.
 

Dalším na řadě je italský tým Squadra Corse Italia Honda, který musel vynechat nizozemský Assen (oficiálně byl jezdec Vittorio Iannuzzo zraněný), ve skutečnosti potřebovali Italové nějaká Eura pošetřit, aby mohli vůbec startovat doma v Monze...

Ačkoliv generální manažér Infrontu Paolo Ciabatti říká, že kvalita je pro něho důležitější než kvantita, přece jen závodní pole 30 superbiků zanechávalo u diváků lepší dojem, než 17-členné pole MotoGP. O tom není vůbec pochyb!


Bankrot rakouského týmu Reitwagen BMW ovšem hodně otřásl superbikovým paddockem: "Problém není v tom, že jsme ztratili jeden tým, problém daleko rozsáhlejší a roztahuje se nebezpečně do větší šířky. V každé třídě ubývá jezdců. Že Yamaha ukončila konec supersportového týmu, je důvodem špatného "prodeje" reklamy těchto závodů. Nejsme vůbec prezentováni v médiích", říká ex-manažer supersportového týmu Yamaha a nyní ve stejné roli působícího u týmu superbiků Yamaha-Racing, Laurens Klein-Koerkamp a dodává: "Ukončení činnosti týmu Reitwagen nemá nic společného s tím, že je velký rozdíl ve výsledcích mezi továrními a privátními týmy. Přece se nemůže vše technicky zregulovat tak, aby se 25 jezdců vešlo do 0,2 sekundy. Celý problém začal už tím, že jsou používány jednotné pneumatiky Pirelli, za které musí každý tým zaplatit 55 000 Euro ve dvou splátkách za jednoho jezdce a to je pro privátní tým hrozně peněz, zatímco pro tovární tým to představuje jen malý procentový díl z celého rozpočtu. Tento problém se musí Infront jako promotér šampionátu řešit. Nejde tedy jen o Reitwagen, problém je celkový: pouze 22 jezdců ve WSBK, 19 v SSP a jen 17 v STK do 600 ccm". 


"Současný superbikový šampionát je zdravý. Vycházím totiž z toho, že sezónu 2010 kromě Reitwagenu a Squadra Corse Italia, všechny ostatní privátní týmy dokončí. Hlavní předností našeho šampionátu je kvalita startovního pole, vždyť je zde 18 až 19 jezdců, kteří jsou konkurence schopní. Nepotřebujeme 30 jezdců na startovním roštu, 22 je zdravé číslo, i když bych byl raději, kdyby jich bylo  25 až 26, ale ne za každou cenu. Jsme proto rádi, že máme přes 20 permanentních pilotů", je se současnou situací spokojen Paolo Ciabatti, generální manažér promotera superbikového šampionátu Infront.


"Nepřipadá vůbec v úvahu, že bychom týmům, jak je to třeba zvykem v MotoGP, nějak finančně pomáhali. Pomáháme týmům jinak, a sice třeba s placením nadváhy těm, které se vloni neumístily v Top 10 a musely by si jinak vše platit sami. Přece nemůže fungovat systém, aby týmy jezdily MS jen pro to, že na tom vydělají peníze. A je úplně jedno, jestli si mezi sebou rozdělí třeba 1 nebo 5 milionů Euro, to nemá vůbec žádný účinek. Nemáme v úmyslu dělit mezi týmy peníze. Na straně druhé, pokud si to šampionát vyžaduje a my budeme nějakého jezdce pro tento seriál potřebovat a mít na něm zájem, tak samozřejmě pomůžeme. Tak to bylo třeba v případě příchodu Maxe Biaggiho do superbiků, když jezdil za Suzuki - nebo vloni, když si Yamaha nemohla dovolit financovat Bena Spiese. My jsme prostě Američana do seriálu potřebovali. My do seriálu investujeme, ale rozhodně nevyhazujeme peníze oknem. Sportovní odvětví musí být samofinancovatelné, jinak je celý systém špatný", dává celkem jasně své mínění najevo Paolo Ciabatti. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist