Jezdci WSBK po Monze

V tradičním ohlédnutí po superbikovém víkendu - tentokráte v Monze - si přečtěte, jak viděli obě dvě jízdy v královském parku jejich aktéři.

Domácí idol Max Biaggi oslavil v Monze svůj druhý letošní double. Náskok Haslama na čele tabulky se ztenčil na pouhé 3 body. Hrůzostrašně vypadající havárie Toselanda, Rey a Xause pochopitelně poznamenala průběh 2. jízdy - to byly tři hlavní momenty uplynulého víkendu superbiků.

Max Biaggi (Aprilia Racing Alitalia), 1. a 1.


"Druhý nedělní závod byl fantastickým zakončením celého skvělého víkendu. Pokud by se mě někdo zeptal, jak si představuji perfektní zavod, tak by měl vypadat nějak hodně podobně. Celý tým, všichni chlapci, pracovali výborně a spolehlivě. Vše prostě fungovalo bez problému. Po prvním vítězném závodě jjsem chtěl pochopitelně ještě víc! Gratulace ale patri rovněž Leonu Haslamovi a Troy Corserovi, kteří předvedli v Monze skvělé výkony"- byl velmi spokojený římský "korzár ", tedy tovární jezdec Aprilie Max Biaggi.

Leon Haslam (Team Suzuki Alstare), 4. a 2.


"Byl to hodně tvrdý den. Ale  jsem šťastný, že opouštím Monzu jako vedoucí jezdec šampionátu. Max byl zde hodně silný, to se ale dalo čekat. Dopředu jsem věděl, že oba závody budou hodně namáhavé a tvrdé. Vybojovat podium ve druhé jízdě, to byla hodně těžká úloha. Ve druhé jízdě jsem byl dvakrát vymrštěn ze sedla.  A jen jsem si říkal, nesmím ztratit hlavu. Zůstal jsem na motocyklu, ale bylo to jen o zlomek sekundy. Po pádu Cala, když byl Max už hodně přede mnou a naopak Troy zase za mnou, tak jsem si dal za úkol, dojet do cíle jako druhý. Hodně mně zde v Itálii bolelo zápěstí. V prvním závodě jsem ztratil kontakt s prvními, když jsem ze zatáček nemohl vyjíždět tak rychle tak, jak jsem chtěl. Do druhé jízdy jsme udělali několik změn na podvozku a motocykl tak byl lépe ovladatelný " říkal vedoucí jezdec šampionátu Leon Haslam.

James Toseland (Yamaha Sterilgarda Team), 2. a out

 

"Tým odvedl skvělou práci, abych se mohl postavit při domácím závodě na podiové umístění. Závod samotný byl hodně tvrdý!  A Cal velkým soupeřem. Biaggi neudělal žádnou chybu  a využil i velké rychlosti svého motocyklu. Jsem proto s výsledkem závodu spokojen" , tolik dvojnásobný ex-mistr světa superbiků James Toseland.

Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport), 8. a 3.


"Jsem opravdu hodně šťastný. V tomto projektu jsme zažili i hodně těžké chvíle, ale nyní to  vypadá, že se všechna práce vyplatila. Motocykl je stále lepší a lepší. Chtěl bych poděkovat všem lidem, kteří na motocyklu v BMW pracovali a pracují. Myslím si, že to není naposled, co zažíváme takovýto šťastný okamžik", byl doslova dojatý dvojnásobný ex-mistr světa Troy Corser, který zajistil bavorské továrně její první historické podiové umístění.

Cal Crutchlow (Yamaha Sterilgarda Team), 2. a out 


"Měl jsem velmi dobrý pocit celou první jízdu. Závodili jsme výborně závodili mezi sebou. A závěrem šťastný konec této jízdy, a podiové umístění s Jamesem. Výborný výsledek při domácím závodě. Ve druhé jízdě jsem dobře odstartoval.Studoval jsem Maxovu jízda a měl připravený útok do posledního Kola. Bohužel vše zavinil kamínek, který se mně dostal do chlazení. Zablokovalo se mně zadní kolo a .....",byl po druhé jízdě smutný britský jezdec Cal Crutchlow, supersportový světový šampion z roku 2009.

Leon Camier (Aprilia Racing Alitalia), 5. a 4.


"Byl to velmi dobrý víkend, hlavně 2. jízda. Bohužel jsem v ní v "prima variante" ztratil kontakt k vedoucí skupině a musel se snažit skupinu dojíždět. Jsem spokojený s umístěním, a také s výkonem. Pořád se zlepšuji a také se cítím jistěji. Ovšem musím pogratulovat Maxovi k jeho dvěma senzačním závodům", byl spokojený tovární jezdec Aprilie, Leon Camier. 

Noriyuki Haga (Ducati Xerox Team), 11. a 6.


"Měl jsem velké problémy zatočit motocykl a to v obou jízdách. Na zadním kole jsem neměl vůbec žádný grip. Před druhým závodech jsme udělali několik změn na podvozku a to se také projevilo. Ovšem fungovalo to pouze prvních 5 kol. Potom už bylo zase stejné a a bylo hodně těžké motocykl kontrolovat. Na konci jsem byl rád za 6. místo", byl hodně rozpačitý vicemistr světa Nori Haga. 

Jonathan Rea (Hannspree Ten Kate Honda), out - out


"Byl to katastrofální víkend, co se týká mistrovství světa. Udělal jsem velkou chybu, naštěstí se mně Haslam a Crutchlow vyhnuli. Druhá jízda ještě nezačala a já už jsem nezávodil. Vloni v polovině sezóny jsem měl méně bodů a pořádně bodovat jsem začal až ve druhé částo sezóny. Jsme silní a musíme to dokázat už v Kyalami" byl neuvěřitelně po dvou pádech zklamaný dvojnásobný vítěz z Assenu Jonathan Rea, který po prvním pádu marně hledal svou motorku, ta totiž dopadla až za bariéru na pneumatiky.

Michel Fabrizio (Ducati Xerox), 7. a out 


"První závod byl docela dobrý, škoda jen, že nám chyběla absolutní rychlost. Takže mě ostatní předjížděli na rovinkách. Při větším výkonu motoru bych dojel určitě lépe. Ve druhé jízdě to vypadalo ze začátku dobře, ale pak jsem při změně směru ztratil kontrolu nad motocyklem a uklouzl jsem. Bylo to hodně tvrdé, ale aspoň jsem získal nějaké hodně důležité body a doufám, že to v Kyalami bude lepší", řekl do protokolu tovární jezdec Ducati Michel Fabrizio. 

Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), 9. a 5.


"Ve druhém závodě jsem měl velmi dobrý start. Bojoval jsem s Hagou, který byl ale o něco málo rychlejší než já. Myslím si, že 5. místo si zasloužila celá Kawasaki a my se od této chvíle budeme pohybovat jen ve vrchní polovině naší ligy", zářil spokojeností Tom Sykes, který zajel pro Kawasaki nejlepší výsledek od Magny Cours 2007 (tehdy skončil Fonsi Nieto  třetí).

Carlos Checa (Althea Racing), 14. a 11.


"Hodně těžký víkend. Samozřejmě i s myšlenkami na to, že naše motocykly mají zde v Monze nevýhodu, což nás v podstatě demotivovalo. Nenašli jsme správnou balanci motocyklu a to mělo vliv na jeho výkon a výsledky. Naštěstí nyní přijde Kyalami a ten našemu motocyklu sedí lépe" řekl Carlos Checa, který se po skvělém začátku sezóny pomalu propadá do průměru.

Sylvain Guintoli (Team Suzuki Alstare), 10. a 7.


"V zásadě to nebylo vůbec špatné. Hlavně jsem si užíval druhý závod, ten souboj s Norim (Haga) a Tomem (Sykes). Jsem se svým výkonem ve druhé jízdě spokojený", říkal tovární jezdec Suzuki Sylvain Guintoli. 

Ruben Xaus (BMW Motorrad Motorsport), 6. a out 


"V prvním závodě jsem se cítil velmi dobře. A také jsem zajel svůj nejlepší výsledek za BMW vůbec. Cítil jsem dobré šance i do druhé jízdy, ale někdo do mě zezadu vrazil a já spadl. Samozřejmě, že jsem zklamaný, neboť jsem mohl zajet hodně dobře. Troy byl hodně dobrý, srdečně mu blahopřeji za první podiové místo a doufám, že v Jižní Africe budeme pokračovat v tomto trendu", byl zklamaný po pádu ve druhé jízdě Ruben Xaus. 

Jakub Smrž (B & G Racing Team PATA), 15. a 8.


"Hodně těžký víkend. Ovšem tým fungoval opravdu skvěle. Po pádu v superpoli jsem pochopitelně ztratil trochu sebedůvěry. V první jízdě se mně nepovedl start. Ve druhé jízdě jsem trochu ztratil kvůli Xausovi a Toselandovi, jinak jsem jistě mohl závodit se Sykesem a Hagou", komentoval pro něho opravdu těžké dva závody český pilot Jakub Smrž, který začal celý víkend v kvalifikacích opravdu skvěle.

Shane Byrne (Althea Racing), 13. a 9.


"Věděli jsme, že to zde bude hodně těžké. Pracovali jsme všichni na 110% a musíme doufat, že to bude v Kyalami lepší", tolik Shane Byrne. 

Luca Scassa (Supersonic Racing Team), 16. a 10.


"Oba dva závody byly dobré a v zásadě hodně podobné. Bohužel jsem měl v závěru první jízdy problémy s nedostatečným gripem a tak mě předjeli jak Checa, tak i Smrž. Také ve druhé jízdě jsem odstartoval velmi dobře a držel se  v Top 10. Prohrál jsem sice spurt proti Smržovi a Byrnemu, ale dojel jsem v Top 10 a to se počítá", byl velmi spokojený privátní jezdec Ducati, Luca Scassa.

Max Neukirchner (Hannspree Ten Kate Honda), 12. a 12.

"

"V prvním závodě jsem měl hned na začátku problém a začal závod hodně zezadu. Nemohu být spokojen, očekával jsem po Assenu rozhodně více", poznamenal jezdec nizozemského týmu Ten Kate Honda, Max Neukirchner. 

Chris Vermeulen (Kawasaki Racing Team), 18. a 13.


"Do obou závodů jsem dobře odstartoval, ale bohužel změna nastavení, kterou jsme provedli, se ukázala jako špatná. Ve druhé jízdě už to bylo lepší, mohl jsem dokonce bojovat s Maxem Neukirchnerem, což znamená pokrok směrem dopředu do dalších závodů", říkal ex-pilot MotoGP a  tovární jezdec Kawasaki Chris Vermeulen. 

Roger Hayden (Team Pedercini), 19. a 14.


"Můj první závod byl docela dobrý a rychle jsem našel správný rytmus. Druhý závod byl můj nejlepší závod této sezóny. Konečně jsem získal první mistrovské body", byl hodně spokojený Roger Lee Hayden, kterého celý víkend v depu pozorně sledoval jeho starší bratr, ex-mistr světa MotoGP Nicky Hayden. 

Broc Parkes (Honda CRS ECHO), 20. a 15.

"Konečně jsem tento víkend dojel na mistrovské body", říkal letos dlouho zraněný Broc Parkes. 

Lorenzo Lanzi (DFX Corse), 17. a out 


"Velmi špatný víkend. Nic nefungovalo a jsem prostě zklamaný", lakonicky a stručně hodnotil závod v Monze Lorenzo Lanzi. 

Matteo Baiocco (Team Pedercini), out a out  


"Hodně těžký víkend pro mě a pro celý tým. Nenašli jsme správné nastavení. V první jízdě jsem byl diskvalifikovaný, neboť jsem si zkrátil průjezd šikánou a neviděl jsem ceduli, která mně nařizovala jako trest průjezd boxovou uličkou. A tak jsem dostal černou valjku. Ve druhé jízdě jsem dobře odstartoval, ale v polovině závodu se mně ulomila jedna malá součástka, ovšem motocykl už nebyl dále ovladatelný. Jsem hodně zklamaný a doufám, že týmu se podaří tyto problémy odstranit",
byl na rozdíl od svého týmového kolegy Haydena hodně zklamaný Matteo Baiocco. 

Vittorio Iannuzzo (S.C.I. Honda Garvie Image), out - out


"V první závodě jsme měli problémy od prvního kola. Do druhé jízdy jsem vyměnil motorku, ale ani s tou se nedalo závodit, nanejvýš tak spadnout", říkal hodně zklamaně privátní jezdec Hondy Vittorio Iannuzzo. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist