Jakub Smrž pojede od Assenu BSB

Tým Splitlath Redmond a Jakub Smrž potvrdili, že náš jezdec pojede závod seriálu BSB - MCE Insurance British Superbike Championship - a to od nizozemského Assenu s motocyklem Aprilia RSV4.

Jakub Smrž pojede od Assenu BSB
K celému přestupu našeho jezdce si přečtěte následující článek, jak vyšel na oficiálních webových stránkách našeho pilota pod názvem: "Žádný bubák ve skříni... Kuba jede dál!":

"Možná budou mnozí kroutit hlavou, ale je to normální obchodní záležitost. Dvě strany se dohodly na podmínkách, za kterých budou spolupracovat na společném cíli. Tím cílem je dosáhnout nebo dosahovat co možná nejlepších výsledků za daných podmínek. Může se to týkat výrobků, může se to týkat služeb, kde jsou podmínky v průběhu smlouvy měněny podmínkami na trhu a může se to týkat sportovních výkonů v motocyklovém týmu, při nichž vstupuje do hry technická připravenost a obecná konkurenceschopnost stroje, fyzická a psychická připravenost jezdce a také technická a jezdecká „výbava“ soupeřů. Smlouvu o angažování profesionálního motocyklového závodníka uzavřel tým Liberty před dvěma lety s Kubou za tím účelem, aby společně dosahovali sportovních úspěchů, které přitáhnou pozornost na značky propagované týmem. Tyto značky pak úspěch sportovní přetaví v úspěch ekonomický. Na tom není nic divného – každý člověk touží být součástí nějakého povedeného díla.
Tým Liberty si předsevzal toto podniknout hlavně kvůli propagaci piva vařeného v Česku. Kubu si nevybral jen pro jeho jezdecké schopnosti, ale také jako člověka schopného podílet se na dobrém fungování týmu. Jakkoli dobře složíte tým po lidské stránce, musíte přidat dobrou techniku. Soukromý tým je v tomto vždy odkázaný jít do nějakých kompromisů. S tímto vstupovalo vedení týmu do sezóny 2011. Kuba byl nejrychlejší na prvních oficiálních testech v Portimau, čímž očekávání vzrostla a taky se tak posílila obchodní pozice celého týmu. Kuba přinesl hned ve třetím závodě první pódium pro tým Liberty a opět pomyslné akcie vzrostly.
Bohužel přišly i Kubovy jezdecké chyby. To ke sportu patří. Motocyklové závody jsou na rozdíl od okruhových vozů ještě umocněny tím faktorem, že chyba často znamená pád a zničení stroje do takové míry, že se nedá pokračovat. U aut udělá pilot chybu a vyjede z trati, ale zůstane "na všech čtyřech" a do závodu se většinou vrátí se ztrátou pouze několika pozic.
Přesto se v USA tým ještě jednou dostává do naprosté pohody – Kuba vybojuje opět druhé místo, ale pak se začnou vyskytovat technické problémy s podvozkem projevující se zvláště v sérii závodů konaných při vysokých teplotách vzduchu a tratě a tým se vrací vlastně na místo, které mu s danou technikou patří. Pro některé laiky to znamená zklamání, ale všichni v týmu ví, že kvalita techniky je daná a z těchto podmínek se musí vycházet.
Personální změny, které tým řešil na straně mechaniků pro sezónu 2012 vyšly vzhledem ke Kubovi perfektně. Je potřeba říct, že lepší tým jako celek okolo své motorky Kuba ještě ve své kariéře nikdy neměl. Rychlá práce na hledání ideálního nastavení stroje se projevila na trati a Kuba byl schopen pro tým vybojovat dvakrát Pole Position. I po dvou závodních víkendech, tedy Rusku a Německu, kdy se Kuba kvalifikace ani závodů neúčastnil, je pořád pátý v bodování TISSOT SUPERPOLE.
Pouze pět pilotů letos startovalo ve WSBK z první pozice a navíc pouze Kuba a Sykes letos stáli na Pole Position více než jednou. Kuba je i po čtyřech závodech, ve kterých už nestartoval, na sedmé pozici mezi piloty, kteří vjížděli do následujícího kola na prvním místě. Kubovi se to podařilo v této sezóně pro tým Liberty 17x. To jsou akcie pro tým, to jsou peníze, které týmu přináší jezdec v podobě spokojenosti sponzorů, to jsou úspěchy, které jsou známkou dobré práce mechaniků a pilota. Navíc v průběhu jedné celé a jedné nedokončené sezóny přinesl Kuba týmu Liberty čtyři pódiová umístění.

Z pohledu manažera a jezdce to pak může vypadat takto: "Já jsem manažer týmu, který vkládá peníze a čas strávený nad organizací týmu a chci, aby vše přispívalo ke spokojenosti zákazníků sponzora a tím chci posilovat podnikání sponzorů. Proto podepíši smlouvu se členy týmu, s dodavatelem techniky a s profesionálním jezdcem, kterého jsem si sám vybral a nastavím v těchto smlouvách podmínky tak, aby tým i jezdec byli motivováni přinášet úspěchy." ... "Já jsem jezdec, který vkládá své zkušenosti, fyzické i psychické schopnosti a riskuji zranění při objektivních okolnostech, jenž nemohu úplně ovlivnit. Chci dokázat všem, kteří za mnou stáli a stojí, že jejich práci, čas a stres toužím proměnit ve společný úspěch. Má jezdecká smlouva zní tak, že za to mám pobírat odměny, včetně peněžních a chci, aby tato smlouva byla naplňována."
Pánové manažeři a jezdci, jdete za stejným cílem a přece se může stát, že v nějakém okamžiku je jedna ze stran nespokojena. Je to nedodržováním podmínek smlouvy? Nebo je to tlakem sponzorů na lepší výsledky? Jsou nějaké konkrétní výsledky zaneseny ve smlouvě se sponzory nebo s jezdcem? Nyní platí, stejně jako vždy platilo a platit vždy bude, že týmy i jezdci si společně vyjednají podmínky a pracují na stejném cíli do doby než smlouva vyprší nebo není možné ji jednostranně nebo oboustranně dodržovat. Přestože v této chvíli se Kubova cesta a cesta týmu Liberty rozdělují, není to tak negativní, jak se může navenek jevit. Dohoda o tom, že Kuba nebude hájit barvy týmu Liberty je pouhým zhodnocením aktuální situace, při které manažer a jezdec usoudili, že se reálné podmínky změnily natolik, že ujednání ve smlouvě není možné kontinuálně dodržovat. Tým má v tuto chvíli své alternativy, ze kterých zvolil Lorenza Lanziho, Kuba má také své alternativy, mezi kterými pro dokončení sezóny 2012 zvolil BSB s týmem Splitlath-Redmond na Aprilii. Tým může pokračovat v závodech s jiným jezdcem, Kuba může pokračovat v závodění v jiném týmu. Pokud se oběma bude dobře dařit, jen to doloží správnost zvolené varianty pokračování s někým jiným a pokračování jinde. Pokud budou úspěchy pouze u týmu Liberty nebo pouze u Kuby, bude brát výhody této dohody jen jedna ze stran. Pokud budou nové podmínky u týmu Liberty i u Kuby nevyhovující, může se stát, že spolu budou chtít vytvořit novou smlouvu a tu ve všech vyjednaných bodech průběžně naplňovat. Nic více a nic méně.
Kuba si své působení v týmu většinou pochvaloval a problémy s technikou bral jako součást závodění. Vždy se snažil co nejlépe pracovat společně s mechaniky na technice a sám podle momentálních možností na trati. Tým Liberty Kubovi přinesl mnoho hezkých okamžiků i možnost se profesionálně zdokonalovat. Kuba v týmu Liberty potkal spoustu lidí, se kterými se bude rád potkávat. Tým Liberty vždy podporoval také fanoušky svých jezdců a dobře věděl, že ti Kubovi jsou nejvíce vidět. I na tom je zřetelná snaha týmu o dobré fungování celého prostředí. Za organizační tým FOS bych v této chvíli také rád poděkoval a popřál týmu Liberty hodně úspěchů. Pixely zobrazovaly minulé léto také znak týmu Liberty a zkráceninu názvu titulárního sponzora. Řada lidí na to bude vždy ráda vzpomínat.

Zvláštní poděkování patří týmu Kubových mechaniků v roce 2012 s uvedením toho nejdůležitějšího jména - Alberto Giribuola! Grazie Pigiamino!

KUBA: "CIAO TUTTI, next station BSB ASSEN with Aprilia in Splitlath team. Jsem velmi rád, že můžu oficiálně potvrdit dohodu o mém startu v BSB. Přestože jsem v poslední době dostal několik dobrých nabídek a byla zde i možnost dokončit dva závody ve WSBK, zvolil jsem po složitém období dokončiení sezóny v sérii British Superbike. Slibuji si od tohoto kroku načerpání nové motivace i přehledu a klidu k rozhodnutí, kam by má jezdecká kariéra měla směřovat. Tým Splitlath-Redmond mě velmi pozitivně překvapil svým přístupem a velkou snahou vyjít mi v mnoha záležitostech vstříc. Nemůžu se dočkat až zase usednu na motorku a není to jen tím, že to bude opět v Assenu. Díky za obrovskou podporu v posledních dnech. Nic nežene dopředu více než podpora lidí, které mám za zády!"
Krátce o novém týmu: Tým Splitlath Redmond se nedávno rozešel s Johnem Lavertym a nahradil ho Troyem Herfossem, vyhozeným z IDM od týmu RAC Racing BMW. Ve jmenovaném týmu už jezdil další bývalý pilot WSBK Mark Aitchison, který nahradil Floriana Marina, jenž odešel do nového supersportového týmu MSD R-N Racing Team India.

Český jezdec má s motocyklem Aprilia RSV4 zkušenosti z posledních pěti závodů šampionátu WSBK 2010.

O vstupu Kuby Smrže do BSB si můžete také přečíst na of. stránkách tohoto seriálu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.67
Známkováno: 9x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist