Corser: O vítězství rozhodují zkušenosti

Mistr světa Carlos Checa má tolik zkušeností, že je schopen tlak po některém neúspěšném závodě okamžitě "hodit za hlavu". A jeho motocykl a tým jsou natolik dobří k tomu, aby dokázali vyhrát závod.

Ne náhodou mají na svém kontě nejvíce letošních vítězství tři piloti: Max Biaggi a Carlos Checa po čtyřech, Marco Melandri potom tři. Tito jezdci mají na svém kontě také nejvíce startů v závodech kubatury do 500 ccm a MotoGP: Carlos Checa 194, Marco Melandri 131 a Max Biaggi 127, kde je tlak médií a sponzorů neuvěřitelný a neporovnatelně vyšší, než v jakémkoliv jiném motocyklovém závodním seriálu. Zbytek současného startovního superbikového pole má z kubatury MotoGP (500 ccm) daleko méně zkušeností, nebo vůbec žádné. A pokud se podíváme do nedaleké minulosti, tak i Troy Bayliss v době svého superbikového kralování měl už na svém kontě celkem 43 startů v MotoGP.  
Australský "krokodýl" Troy Corser, který v létech 1994 až 2011 absolvoval celkem 377 závodů WSBK, stal se dvakrát mistrem světa (1996 na Ducati a 2005 na Suzuki), dokázal vyhrát 33 závodů a stál dohromady 130x na podiu a který je dodnes nepřekonatelným Mr. Superpole (vyhrál ho celkem 43x) vidí jednoznačně to, že o vítězství v superbikových závodech rozhodují v současném hodně vyrovnaném poli získané zkušenosti a umění vyrovnat se s tlakem médií, sponzorů a veřejnosti.

"Vyhrát mistrovství světa nebo opakovaně superbikový závod, tak to kompletní "balíček" skládající se z jezdce, motocyklu a týmu, musí být hodně sehraný a vše musí dohromady společně fungovat. I když Ducati tvrdí, že je to jinak, tak u týmu Althea vidíme jednoznačně tovární nasazení. Ovšem i mně bylo jasné, že Checa letos nebude tak suverenní, jako tomu bylo vloni. 
Že jsme letos viděli i jiné vítěze (
Guintoli, Sykes a Rea - pozn. Bosso), tak to zas takové překvapení není, neboť motocykly jsou skoro na stejné úrovni a jezdecky nikdo nad ostatními nevyčnívá. Ovšem ukazuje se, jak důležité jsou zkušenosti a těch mají nejvíce ti, kteří dokázali vyhrát letos opakovaně a nejvíce jich určitě má právě Max Biaggi.

Mladí jezdci se musí naučit, snažit se být rychlí pěkně krůček za krůčkem. Pokud se někdo snaží jezdit hned hranu, tak se nikdy nic nenaučí. Samozřejmě, že čas od času zazáří tento jezdec nějakým skvělým výsledkem, ale nedokáže ho zopakovat, neboť to prostě nemá pod kontrolou. 

A dlouhodobě zářit a vítězit dokáží jen ti nejzkušenejší. K tomu je nutno připočítat různá zranění, kterých se právě ti zkušení dokáží vyvarovat. Každá zlomenina ti znesnadňuje pohyblivost na motocyklu. Já sám jsem měl velké štestí, že se mně jen jednou přihodilo větší zranění. Toto štěstí pramenící ze zkušeností měli v posledních rocích i Biaggi s Checou. A někteří mladší, i když hodně rychlí jezdci, byli méně štastnější.
Závody samotné mně jako takové vůbec nechybí. Když ale dnes sedím v boxu BMW
(Corser je vyslancem této továrny - pozn. Bosso) a vidím Melandriho a Haslama, tak je mně jasné, s jakým tlakem se musí vyrovnat. Vyhrávat delší dobu a více závodů znamená mít vše absolutně pod kontrolou.", zamyšlí se nad současným superbikovým závoděním Troy Corser.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist