Karel Pešek testoval na Slovakiaringu

Koncem minulého týdne vyrazil Karel Pešek na dvoudenní test se svým novým týmem Moto LG Racing na slovenský okruh Slovakiaring. V rámci příprav na letošní ročník světového poháru Superstock 1000 Pešek pracoval na své adaptaci motocyklu italského výrobce Ducati 1199 Panigale.

Po dlouhé zimní přestávce byl Karel Pešek zpátky v sedle Ducati a od prvního výjezdu na trať předváděl dobrou rychlost a na kratší verzi okruhu jezdil slibné časy. První den na Slovakiaringu byl především o adaptaci motorky jezdci, jenž na přizpůsobení techniky intenzivně pracoval společně s mechaniky týmu. Při Peškově posledním testu totiž na stejné verzi okruhu testovalo Panigale víc jezdců, takže její nastavení bylo více méně univerzální.
V sobotu, tedy druhý den testování na Slovakiaringu, tým pracoval na elektronice, nastavení podvozku a na zlepšení přilnavosti přední části Panigale. Karel Pešek už nebyl na dráze sám, takže měl možnost si vyzkoušet jízdu různými stopami a také přejíždění. Odpoledne ale český závodník havaroval, když se mu v levotočivé zatáčce zavřel předek a test byl následně předčasně ukončen.

V průběhu testu předvedl Karel Pešek dobré tempo a tým je s výsledkem dvou dnů na Slovakiaringu spokojený. Český závodník týmu Moto LG Racing komentoval dvoudenní test slovy: „Zimní pauza byla dlouhá. Konečně jsme mohli začít testovat na Slovakiaringu a zvykat si na novou motorku a práci týmu. V pátek jsme jezdili celé odpoledne na trati sami a mohl jsem si zvykat v klidu na motorku a zkoušet různá nastavení. Časy jsme zajížděli hned na první ježdění velmi slušné.“
„V sobotu jsme začali jezdit hned od rána, ale na trati bylo příliš mnoho jezdců, tak bylo obtížné si udělat místo. Zkoušeli jsme opět různá nastavení a některá z nich se nám osvědčila. Bohužel jsem v odpoledních jízdách spadl v šesté zatáčce a tento pád nám narušil zbytek testovacího dne.“

„S tímto testem jsem spokojen, jen škoda toho pádu. Teď už nás čeká závod světového poháru Superstock 1000 FIM Cup v Aragonu, kde jsem ještě nebyl, a kde bude mým prvním cílem se co nejdřív naučit trať,“
dodal závěrem Karel Pešek.
Majitel týmu Ľuboš Gréč po skončení testování blíže prozradil: „Na náš první test jsme se po dlouhé zimní přestávce všichni těšili a byli plní očekávání, jak nám to půjde. Test začal v pátek po obědě, kde jsme měli díky vstřícnému postoji vedení Slovakiaringu okruh sami pro sebe, čehož jsme stoprocentně využili. V pátek se nám dařilo. Karel potvrdil má očekávání, když jezdil velmi slibné časy a také jsme od něho měli dobrý výstup pro další zlepšování nastavení.“

„V sobotu to už bylo o něčem jiném, protože se jezdilo v rámci agentury a díky hezkému počasí byla účast na hranici propustnosti dráhy. Tento fakt mi ale nevadil a to jednak proto, že si Karel měl možnost vyzkoušet také jinou stopu pro předjíždění a také z toho důvodu, že jsme se mohli srovnat s jinými kvalitními jezdci (sešla se tu dobrá společnost Michal Fila, Zbyněk Čech, Jan Halbich, Michal Dokoupil … ).“
„Testování pro nás bohužel skončilo předčasně po Karlově pádu, když po radikální (plánované) změně nastavení a změně typu přední pneumatiky, dostal smyk na přední kolo a spadl. Tento pád Karel naštěstí absolvoval bez zdravotních problémů, ale hůř na tom byla jeho motorka. Díky protiběžným obrubníkům došlo k poškození přední vidlice a proto jsme byli nuceni test ukončit. Dál nás už prověří až ostrý závod, který se jede ve španělské Aragonii 13.dubna 2014,“
dodal závěrem zkušený šéf slovenského týmu Moto LG Racing Ľuboš Gréč.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist