Tažení na Moskvu, aneb první Mistrovství světa WSBK v Rusku

O prvním závodě Mistrovství světa Superbiků v ruské metrpoli Moskvě už bylo napsáno mnoho řádek. Pochvalných i hanlivých.

Jelikož je to poprvé, co týmy cestují do Ruska a navíc jedou s kamiony, neznámých byla a ještě je celá řada. Za prvé cesta ze středu Evropy na okruh nedaleko Moskvy, byla hromadně organizována Infrontem tak, aby byla zabezpečena bezpečnost všech zúčastněných a také zjednodušen přejezd hranic mezi EU a Ruskem. Potud organizace zafungovala.

Co nezafungovalo byla volba trasy příjezdu na okruh, i když jiná varianta, tedy lepší varianta tu asi nebyla. Mezi hranicemi a okruhem totiž žádná "silnice nevede". Cesta snad, ale ne silnice a už vůbec ne dálnice. Cesta, kde se střídá šotolina se zbytky asfaltu, cesta, která vede po poli a tak.
"Naštěstí" cesta sem je za námi a čeká nás "jen" návrat domů. Zatímco normální umytí kamionu po cestě trvá třeba hodinu, tady to trvalo odbahnit hodin pět. Ale nejdůležitější je bezpečnost a té se na zdejších cestách nedočkáte. "Když se proti vám řítí kamion s ruskou spz plnou rychlostí a jeho návěs doslova lítá na všechny strany o metr, je jen otázkou času koho kdy a kde sejme" tolik slova jednoho z našich řidičů.

Samotný okruh Moscow Raceway je situován vedle dálnice asi 70 km od Moskvy. Kolem jsou typické listnaté lesy. Okruh je oficiálně otevřen cca 4 týdny, ale tím pádem zde stále probíhají dokončovací práce. Asfaltování parkovišť je v plném proudu, montáž sedaček, drobné dodělávky a tak. Trať samotná je poměrně úzká a velmi technická . Není podobná žádné jiné trati, na které se WSBK jede.

Tím, že je nová, smazává veškeré rozdíly pramenící ze znalosti trati a znalosti nastevení. Z toho důvodu byl také uspořádán před vlastním víkendovým závodem jednodenní test, kterého se všechny týmy a jezdci zůčastnili.
První ranní supersportový trenink měl začít již v devět hodin a měl trvat 90 min. Bohužel byl o půl hodiny zkrácen, jelikož traťový komisaři speciálně pro tento závod importováni z italského Misana zůstaly viset v zácpě cestou z hotelu. Poté již všechno fungovalo na jedničku. Nám se poměrně brzy podařilo najít základ nastavení motorky pro Gábora a tak se již v první hodině neustále pohyboval v první desítce jezdců.
První ranní trénink skončil na osmém místě a odpoledne, kdy se jelo plných 90 min a časy se samozřejmě zlepšovaly, na devátém místě. Nutno poznamenat, že od pátého místa ho dělí pouze jedna desetina vteřiny.

Teď nás čeká analýza dat a pak budeme plně připraveni k víkendovému závodu.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist