Suzuka 8 hour - závod

Po olejovém drama ve druhém kole, kdy skončili naděje největších kandidátů na vítězství, se v cíli nakonec radovali jezdci týmu #71 Sakurai Honda.

Drama začalo ihned od startu, kdy v první zatáčce explodoval motor jedné z Yamah (#795 Over Racing Radio) a na dráhu vytek olej. Než stačili pořadatelé vše uklidit, přiřítili se jezdci do svého druhého kola a začal karambol, když jeden za druhým na velké olejové skvrně havarovali. Takto již na začátku druhého kola museli nedobrovolně na zem a s výsledkem se tak rozloučit, jezdci týmů #11 (Seven Stars Honda), #12 (Yoshimura SuzukiGP1 Wizh Daxim) a #74 (Team Sakurai Honda), tedy jezdci v té době na prvních třech místech, když právě Nicky Hayden z týmu #11 vedl závod (Nicky se do závodu ještě vrátil, ale až na 68. místě s několika koly ztráty). Téměř okamžitě vyjel na trať Safety Car, ale stejně ještě na olejové skvrně havarovali další jezdci.
Po dvaceti minutách zajelo bezpečnostní auto do boxů a závod mohl být opět restartovaný, nicméně o pět kol dále opět v havaroval nebezpečně další jezdec (v šikaně) a opět byl na trati Safety Car.
Po dalším restartu se vedení ujal stroj #7 (Seven Star Honda) před strojem #8 (Kenz J Trust Mojo Suzuki) a strojem #44 (Waider Honda Academy DD Boys). Když po několika kolech havaroval i druhý ze strojů týmu Seven Stars Honda a následně musel do boxů, kde za ním byly ihned zatažené vrata, šel do vedení přes Kitegawu Deguchi se strojem #44. O pár kol však byl ve vedení opět stroj #8.
Havárií mnoha japonských jezdců využili oficiální týmy ke svému neobvyklému postupu vpřed, když po dvou hodinách jezdil dokonce na šestém místě první z týmů čínského Zongshen a tým Police Nationale byl o dvě místa dále. Samotný Warwick Nowland tuto situaci komentoval po své první jízdě slovy: "Je to nečekané, ale nezlobil bych se, kdyby nyní závod skončil."
Polovina závodu přinesla další nečekané změny v první desítce. Zatímco ve vedení se střídaly týmy #8 a #71 (druhý z týmu Sakurai Honda) a postupně třetí tým #21 (YSP Presto Racing) se snažil dotahovat i když jeho ztráta činila již jedno kolo, mezi oficiálními týmy začal velký boj o pozice. Důvod tohoto boje bylo odstoupení týmu Zongshen #1 ze šesté pozice. Vedoucí tým Mistrovství Světa odstoupil pro prasklý rám svého motocyklu, když právě rám je jedna z mála součástí, které se nesmějí v tomto šampionátu vyměňovat. "Nyní chci jen rychle do letadla a odletět domů," říkal zklamaný Nowland.
Oficiální týmy tedy začaly boj o body ve snaze eliminovat svou ztrátu na vedoucí tým v celkovém pořadí. Po čtyřech hodinách tak byly z těchto týmů nejvýše na devátém místě jedoucí #22 Police Nationale (ovšem na třetím místě z týmů bodujících do World Endurance) a na jedenáctém #3 Suzuki GB Phase One (na čtvrtém bodovaném). Jen doplním, že ze vzpomínaných týmů s nároky na body do celkové klasifikace MS jeli na prvním místě #71 Sakurai Honda (Yukio Nukumi, Gaku Kamata-oba JPN)a na druhém #86 Corona Light Tiforce Endurance (Jordan Szoke-CAN, Paul Young-GBR).
Po další hodině (celkově páté) se tým "policistů" posunul na osmé místo a tým Phase One na deváté, pouze 20 sekund za své největší soupeře. Suzuki GB Phase One jel v těchto chvílích skutečně vynikající závod a bylo jen otázkou času, kdy předjede "policajty". Toto předjetí také v následující hodině přišlo, když tým Police Nationale dostal trest Stop & Go a tak si tým s jezdci Jamesem Ellisonem, Jimmy Lindstromem, Jasonem Pridomorem postupně začali budovat náskok před týmem policie. "Tento závod pojedu pro Hislopa," upozornil Ellison ještě před startem a svá slova tak opravdu svou jízdou naplňoval.
Když v sedmé hodině zastavil s poruchou americký tým Corona Light Tiforce, rázem se souboj mezi Phase One a Police Nationale začal odvíjet okolo případných dvaceti bodů do celkové klasifikace. Sedmá hodina přinesla také další zápletku okolo samotného vítězství v závodě. Když totiž zastavil do té doby dlouho vedoucí tým #8 v boxech na pravidelné zastávce, objevily se problémy na jejich motocyklu, který se po výměně pneumatik a doplnění paliva nepodařilo okamžitě nastartovat. Dlouho druhý tým #71 tak obsadil vedoucí místo v závodu s náskokem jedné minuty na další konkurenty.
Během poslední hodiny tak týmu na stroji Honda VTR 1000 SP-W zbývalo pouze udržet své soupeře v dostatečné vzdálenosti, což se nakonec také podařilo a tým #71 Sakurai Honda s jezdci Yukio Nukumi a Gaku Kamatou se mohli radovat z vítězství v jednom z nejprestižnějších závodů sezóny a pro továrnu Honda tak přispěli svým výkonem k sedmému vítězství na tomto okruhu v řadě (i když tentokrát s obrovskou porcí štěstí).
Na druhém místě dokončili dlouhý závod Shinichi Nakatomi a Wataru Yoshikawa na továrním stroji Yamaha YZF R1 týmu #21 YSP Presto Racing. Třetí dojeli naopak opět jezdci Hondy, i když materiálem třetích Takeshi Tsujimury a Shinuchi Itoha z týmu #778 F. C. C. TSR Zip-FM Racing byl stroj CBR 954RR FireBlade.
Vynikajícího úspěchu dosáhli jezdci týmu Suzuki GB Phase One, kteří si dojeli pro čtvrté místo v celkovém pořadí závodu před pátými "policisty" z týmu #22 Police Nationale. Dva oficiální týmy Mistrovství Světa Endurance v první pětce závodu na Suzuce je skvělý úspěch, který naznačuje, jak se poslední dobou zlepšují nejen týmy a jejich materiál, ale také dokládá rostoucí jezdeckou kvalitu této série.
Šesté místo obsadil tým #68 kde na stroji Suzuki GSX-R1000 týmu Corona Extra Tiforce Endurance startovali Anthony Gobert a Adam Fergusson. Sedmé místo patřilo opět domácím jezdcům, když si ho připsali na Yamaze jedoucí jezdci týmu #29 Clever Wolf Racing Team - Mitsuo Saito a Takahiro Funami. Osmou pozici získali jezdci týmu #44 Weider Honda Academy DD Boys - Osamu Deguchi a Haruchika Aoki, kteří v úvodních fázích jezdili chvilku také na prvním místě. Devátou pozici získali pro tým Corona Light Tiforce Endurance Jordan Szoke a Paul Young. Desítku nejlepších uzavřeli opět domácí Tatsuya Yamaguchi a Yuki Takahashi z týmu #555 Masked Rider 555 Honda na stroji CBR 954RR Fireblade.
Druhým bodovaným místem se tým Phase One přiblížil v celkové klasifikaci MS Endurance na pouhých 14 bodů za stále vedoucí tým Zongshen #1.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist