Rozhovor s Tomášem Mikšovským

Rozhovor s naším jezdcem, který získal svůj premiérový bod v Mistrovství Evropy třídy Superstock, které zahájilo svou sezónu o posledním víkendu ve španělské Valencii.

V sobotu 28. února, tedy v předvečer prvního závodu evropského šampionátu třídy Superstock, jsem položil pár otázek Tomáši Mikšovskému, jezdci týmu KL Intermoto, který se na okruhu Ricardo Torma v Cheste u Valencie pokoušel o zisk prvních evropských bodů nejen v této sezóně.
Jak probíhala tvá příprava na letošní sezónu?
Připravoval jsem se jako každý rok, hlavně fyzicky. Chodil jsem cvičit, hlavně do posilovny, hodně jsem běhal. Pak nám přišly motorky a odjeli jsme testovat před prvním závodem do Cartageny. Potkávali jsme se tam s menšími, kojeneckými nedostatky, které nás doprovázejí i nyní. Snažíme se je nějakým způsobem vyřešit. Zatím to nějak jde, ale jak vidíš, je to prostě standardní motorka.
Co říkáš na rozdíl mezi loňským FireBladem a tímto novým modelem?
No to je nebe a dudy. Už jsem to několikrát říkal, motorově to je v tuto chvíli stejné, ale podvozek a geometrie této motorky je na zcela jiné úrovni. Prostě kam to pustíš, tam to jednoduše jede. V zatáčce dáš plyn a furt to drží linii. Když jsem závodil na staré motorce a přidal jsem plyn, tak to stále vytahovalo ze zatáčky. Stále jsme s tím laborovali a stále to nebylo lepší. No a tahle motorka, no to je jednoduše mazec. Moc se mi líbí.
Jak se ti líbí okruh ve Valencii?
/se smíchem/ Líbí se mi hodně, protože jsem tady vloni dvakrát upadl. Ne, fakt ho mám rád, jezdí se mi tady dobře.
Plány do závodu?
Přál bych si aby bylo hodně vody, protože mi to na vodě nevadí a vyeliminoval by se větší výkon ostatních motorek. Byla by jistá šance na body. Když bude suchu, tak se to asi nepodaří, stále nám chybí větší výkon motorky. Ale nedokážu přesně v tuto chvíli říct, jak to bude za pár hodin vypadat.
Jak proběhnou další dny, až se tým vrátí zpět domů do Čech?
No hlavně se těším konečně na české jídlo. A co bude? Máme měsíc pauzu, nebo tak nějak. Přijdou nějaké nové díly a tak se bude vše dávat do kupy. Doufám, že to vše dobře proběhne. Já osobně se budu opět fyzicky připravovat.
Tvoje cíle pro tuto sezónu evropského šampionátu Superstocků
Můj cíl je v každém závodě získat alespoň jeden bod. Jednoduše řečeno, bodovat v každém závodě. Doufám, že se mi to podaří. Kdybych byl v první desítce, bylo by to nejlepší. Nemyslím tím samozřejmě celkové pořadí šampionátu, ale pořadí v nějakém závodě.
Jaký je tvůj oblíbený okruh v tomto seriálu?
Líbí se mi Monza, protože je hodně rychlá. Sice se mi líbí, ale vloni to tam bylo nic moc. Jednoduše ty staré motorky proti této moc nejeli. Hodně jsme tam ztráceli, je to strašně rychlý okruh. Taky se mi dařilo, nebo spíš bych měl říct, že se mi taky líbí Silverstone a Brands Hatch. Zejména Brands Hatch je zajímavý okruh, je to tam hodně na srdce.
A tvůj cíl pro republikový šampionát?
To ti nedovedu říct, my jedem asi jen dva závody, protože jinak se nám to všechno kříží s tímhle evropským šampionátem.
No a tedy cíl do těchto dvou závodů?
No samozřejmě vyhrát.
Tommy, děkuji za rozhovor a hodně štěstí do této sezóny.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist