Oficiální prezentace Ducati

Tým Ducati Marlboro dnes oficiálně prezentoval svůj tým pro šampionát MotoGP 2004.

Továrna Ducati dnes v Bologni představila svůj tým pro letošní sezónu MotoGP. Vedle staronových jezdců a vedle nové modifikace stroje Ducati Desmosedici, představila italská továrna také nového partnera, kterým se stal Telecom Italia, jehož internetové logo "Alice" bude nově zdobit červené stroje. Telecom Italia je jedním z největších poskytovatelů internetu nejen v Itálii, ale i na celém světě.
Poslání Ducati a její zásluhy v dějinách silničních závodů dnes vyzdvihl i Federico Minoli, předseda Ducati Motor a Ducati Corse, který také připomenul, že jeho továrna opět nastoupí k boji proti daleko finančně zajištěnějším továrnám. "Pokračujeme v záležitosti, která nám dovolí soutěžit s výrobci, kteří mají daleko více prostředků a zdrojů než máme my," říkal dnes Minoli.
Naopak Generální ředitel Ducati Corse pan Claudio Domenicali připomněl, že rok 2003 znamenal pro tovární tým Ducati především rok učení. "Museli jsme se naučit všemu o motocyklu a to velmi často na okruzích, na nichž jsme až do té doby nikdy nestartovali," říkal Domenicali. "Loris se okamžitě přizpůsobil jízdě na čtyřtaktním motocyklu a hned od začátku pro nás dosahoval velkých výsledků. Troy se musel především naučit okruhy, na kterých nikdy nestartoval a také změnit svůj styl pro motocykl MotoGP. Získané výsledky nás utvrdili, že tento projekt má pevné základy."
Spokojenost s jezdeckým obsazením vyjádřil šéf týmu Ducati Marlboro pan Livio Suppo, jenž vyzdvihl vlastnosti Troye Baylisse a Lorise Capirossiho. "Oba jsou velmi zkušení jezdci a já jsem přesvědčený, že letos nám dodají opět mnoho informací pro zlepšení našeho motocyklu," říkal Suppo.
Již patnáctou sezónu v Grand Prix zahájí italský jezdec Loris Capirossi, který se po loňském seznámení se strojem Ducati Desmosedici řadí mezi široký okruh kandidátů na světovou korunu. Capirossi se předstvil v Mistrovství Světa poprvé v roce 1990, kdy při svém debutu ve třídě 125 ccm ihned získal světový titul, který v následujícím roce obhájil. Rok 1992 znamenal pro Capirexe první přestup, když tento jezdec malý postavou (165 cm), ale velký uměním, přestoupil do třídy 250 ccm. V roce 1996 své síly spojil s legendárním Wayne Raineym na jehož pětistovce poprvé zvítězil ve třídě 500 ccm. V roce 1997 se Capirossi vrací do třídy 250 ccm, kde se nejprve snaží na domácím stroji Aprilia, se kterým také získává titul Mistra Světa poté, co se v posledním závodě roku sráží se svým týmovým kolegou Tetsuyou Haradou. V roce 1999 Loris přestupuje k továrně Honda, když vodí stroj NSR250.Konečný přestup do nejprestižnější třídy přišel v roce 2000, kdy se Loris stal jezdcem týmu Sita Ponse, od kterého před loňskou sezónou odešel k továrně Ducati.
Australan Troy Bayliss byl v loňské sezóně MotoGP nováčkem, ale hned si dokázal zajistit celkové šesté místo v nejprestižnější motocyklové kategorii. Bayliss začal se závody relativně pozdě, když v roce 1992 vyrazil ke svému prvnímu závodu, bylo mu totiž již 23 let. Přesto dokázal vedle domácích úspěchů v Austrálii získat tituly i v daleké Británii, ale především i světový titul šampióna třídy Superbike. Troy zahájil svou kariéru na motocyklu Kawasaki ZXR750, ale záhy přesedlal na dvoutaktní stroj 250 ccm, ale i na Kawasaki KR-1. S továrnou Kawasaki spojil následné roky, kdy na šestistovkovém stroji jezdil domácí australské mistrovství. Šesté místo ve třídě Supersport roce 1994 a druhé o rok později, dostalo Baylisse do sedla superbikového stroje Kawasaki, na kterém skončil v roce 1996 třetí v australském šampionátu Superbiké. Toto umístnění o rok pouději ještě o příčku vylepšil, to už však zkoušel štěstí se stroji Suzuki. Rok 1998 znamenal pro Baylisse odchod do světa a usazení v Británii, kde ihned ve třídě Superbike dokončuje rok na šestém místě. To už vodí stroj Ducati, se kterým se v roce 1999 raduje z titulu královského, ostrovního státu. Po zisku tohoto titulu hledá Bayliss další motivaci pro své závodění, kterou nachází v daleké Americe, kde zahajuje sezónu v šampionátu AMA U. S. Superbike. Po havárii Carl Fogartyho však po jeho službách sáhne továrna Ducati, která ho posadí na zbytek sezóny na Foggyho motocykl. Troy Bayliss vhozenou rukavici přijímá a sezónu World Superbike dokončuje na šestém místě. Přichází rok 2001 a s ním pravděpodobně dosavadní největší úspěch, když se Bayliss stává Mistrem Světa třídy Superbike. V roce 2002 se sice Baylissovi nepodaří titul obhájit, přesto zřejmě nikdy nezapomeneme na památné souboje s Colinem Edwardsem. Baylis končí rok na druhém místě. Loňskou sezónu poté tráví Bayliss poprvé jako oficiální jezdec MotoGP, když se stává jezdcem týmu Ducati Marlboro.
Pracovním náčiním jezdců Ducati bude stroj Ducati Desmosedici GP4, který se skládá z 915 samostatných součástí. Motor motocyklu je kapalinou chlazený čtyřtaktní čtyřválec se sklony válců 90 stupňů a rozvodem desmodronic DOHC při obsahu 989 ccm. Výkon tohoto motoru udává továrna v hodnotě 169 kW / 230+ bhp při 16 500 ot/m. Maximální rychlost udává Ducati na hodnotu 330 km/h (205 mph). O přenos rychlostí se bude starat šestirychlostní kazetová převodovka se suchou spojkou. Pohon zadního kola zajišťuje pochopitelně řetěz. Karburaci vytváří vstřikování paliva elektronicky řízené Magneti Marelli. Trubkový, ocelový rám doplněný o hliníkovou kyvnou vidlici budou doprovázet opět pneumatiky Michelin a to 17" nebo 16,5" vpředu a 16,5" vzadu. Motocykl se bude snažit v případě potřeby zastavil brzdové zařízení Brembo se dvěmi uhlíkovými kotouči průměru 320 mm vpředu a jedním vzadu. Suchá váha stroje by měla být 148 kg.
"Zkušenost, kterou jsme získali v loňském roce, jsme vložili do stavby motocyklu pro rok 2004," říká Filippo Preziosi, technický šéf Ducati Corse. "S cílem zlepšit celkový výkon motocyklu, společně z vylepšením jízdních vlastností, jsme zasáhly do všech důležitých oblastí motoru a podvozku. Výsledkem je tato evoluce loňského motocyklu."

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist