MR ČR Rendita Realis a. s. - Hradec Králové

Na hrbolatém okruhu vytvořeném na hradeckém letišti se z vítězství v nejsledovanějších třídách radovali Březina, Rous, Kadeřábek, Svoboda a Veselý.

Na letišti v Hradci Královém se v polních podmínkách konal třetí díl našeho silničního šampionátu.
Za teplého až parného dne se po závodech volných tříd a závodu 125 SP postavili na start jako první jezdci společného závodu Superbiků a Supersportů. Zde v sobotních trénincích kraloval Kamil Prager, který využil volného víkendu ve svém hlavním šampionátu – německého IDM a přijel si do Hradce zazávodit. Start do tohoto společného závodu však přinesl první z nedělních překvapení, když rovnou po odstartování zajel Kamil Prager do depa a závod pro něj skončil.
Této situace dokonale využil nabídnuté příležitosti Marek Svoboda, který se od prvního kola chopil vedení v závodě, jenž si s narůstajícím náskokem udržel až do cíle. Ze druhého místa se za Svobodou mohl radovat mladý Tomáš Mikšovský, který v Hradci nastoupil namísto své účasti v Misanském závodě evropských Superstocků. Loňský král této třídy, tedy třídy Superstock (vloni u nás ještě pod názvem Stocksport) Alfred Luger si dojel pro třetí místo, když jeho odstup od vítěze byl propastných 17,369 sekundy.
Jistý druh překvapení se v tomto závodě, resp. po jeho skončení, odehrál i na pozici čtvrtého muže v cíli závodu – Jiřího Dražďáka, který by dodatečně diskvalifikován pro mě z neznámých důvodů (oficiálně: nedodržení technických předpisů – mohlo se jednat o nepovolený materiál, či o zkrácení tratě, opravdu nevím). Z vítězství ve třídě Superbike se za této situace radoval dodatečně Pavel Veselý před Němcem Stefanem Holzem a loňským šampiónem naší země Jiřím Trčkou.
Po nejrychlejší třídě přišla na řadu třída 125 GP. Zde v pozici favorita nastupoval Michal Březina na domácím stroji FGR. Pozici favorita mu přisoudilo především odstoupení z hradeckého podniku dvou našich nejrychlejších jezdců této třídy – Igora Kalába a Václava Bittmane, kteří si sem odskočili stejně jako Kamil Prager z německého IDM. Vašek Bittman odmítl na hrbolatém letišti jezdit ihned po svém prvním seznámením s okruhem, zatímco Igor Kaláb v pátek do volného trénování alespoň vyjel. Závada na válci jeho Hondy však ukončila jeho snažení po čtyřech kolech tréninku a na Igu zbyla pouze pozice diváka a příležitostního mechanika svého staršího stroje stejné značky, se kterým nyní startuje Jiří Merhaut.
Závod třídy 125 ccm přinesl dobrý start Martina Holoubka, který se také ujal vedení. Ve druhém kole však šla přes Holoubka Markéta Janáková, kterou ovšem již ve čtvrtém předjel Michal Březina jenž následně své první místo zodpovědně uhlídal až do cíle závodu. Zde šťastný vítěz vyzdvihl především skvělý výkon Markéty Janákové, ale i přiznal, že na něj byli v poslední době vyvíjené určité tlaky.
Ze druhého místa se tedy radovala Janáková před spokojeným Martinem Holoubkem. Smutný okamžik se stal ve čtvrtém kole, kdy v ostré pravotočivé zatáčce na přistávací ploše havaroval Patrik Ertl a následně musel být transportován do hradecké nemocnice.
Předposlední závod dne obstaraly Supersporty a v nich skvělý návrat Jiřího Kabeřábka. Jirka neseděl sedm měsíců na motocyklu a tak již vítězství v trénincích byl pro mnohé přítomné lidi doslova šok. V závodě se Jirka chvilku povozil za Jiřím Fejtou, aby ho následně předjel a během několika kol mírně ujel. Svůj náskok postupně zvyšoval a v cíli se radoval ze svého vítězství právě před Fejtou a třetím Pavlem Oudou, který dokončil závod s další ztrátou na Fejtu.
Poslední závod byl závod třídy 250 ccm, který měl úzký okruh favoritů, když z případného pódia se mohli těšit především jezdci se jmény Rous, Filla, Černý. Jako černý stín vzadu vše mohl pozorovat Němec Henrik Voit, který také právě nejlépe odstartoval do závodu. Ze svého vedení se však dlouho neradoval, když již ve třetí zatáčce šel na první místo skvěle jedoucí Michal Filla, který ještě několik hodin před závodem nevěděl zda vůbec nastoupí (neměl válec, nakonec vypomohli zahraniční účastníci). Michal se několik kol pokoušel ujet svým soupeřům, kterým nakonec neodolal, když ho nejprve předjel Rous a o něco déle také Slovák Jaro Černý.
Drama vrcholilo s postupným dojížděním pomalejších jezdců, které v tomto závodě především zastupovali jezdci třídy Supermono (nechápu jak můžou tyto dvě třídy jezdit společně). Černý i Rous dojeli o kolo jednoho z těchto jezdů, který jim nepochopitelně neuvolnil cestu. Jeden ho vzal zleva, jeden zprava. Průjezd cílovou zatáčkou tři kola před závěrem (myslím, že tři). Zřejmě dochází ke kontaktu mezi oběma jezdci, po kterém Černý padá a konči s nadějí nejen na vítězství. V závodě vítězí Radek Rous před Michalem Fillou a v poklidu kroužícím Henrikem Voitem. Zklamaný Jaro Černý dokončil na čtvrtém místě.
Mistrovství České Republiky pokračuje za čtrnáct dnů závody na okruhu v Mostě.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist