Kawasaki prozatím nestačí

Továrna Kawasaki prozatím nestačí držet krok s předními továrnami, které se účastní šampionátu třídy MotoGP.

Během předsezónních testů se továrna Kawasaki usilovně připravovala na svou letošní první kompletní sezónu v MotoGP po mnoha letech. Na motocyklech Kawasaki Ninja ZX-RR nové evoluce pracovali jak oba oficiální jezdci Garry McCoy a Andrew Pitt z Austrálie, tak i dva tovární testovací jezdci Akira Yanagawa z Japonska a Alexander Hoffman z Německa když Yanagawa pracoval zejména na testování nového palivového vstřikovacího systému a Hoffman na loňském modelu stroje neustále pracoval na testech pneumatik Dunlop. Po mnoha testovacích kilometrech přišla konečně hodina pravdy – první Grand Prix roku 2003.
Již samotný trénink naznačil v jaké pozici se továrna nachází, když její jezdci obsadili místa až na pozicích spíše z opačné strany výsledkové listiny. Samotný závod pak ukázal, že prozatím výkon stroje nestačí ani na světové body, když se všichni jezdci Kawasaki umístnili těsně za bodovanými pozicemi.
Jednička týmu Garry McCoy sice zaútočil na bodované pozice a dostal se ve třináctém kole až na 14. místo, ze kterého však byl odsunut a po problémech s již notně opotřebovanými pneumatikami nakonec svedl vnitřní boj se svým kolegou Andrew Pittem o šestnácté místo. Drobně pohmožděný McCoy z ranního pádu nakonec tento boj vyhrál a šestnácté místo tak o 0,8 sekundy získal. “Měl jsem několik dobrých momentů kdy jsem zajel dobré časy“, říkal po závodě Garry McCoy. “Na začátku závodu jsem měl problém s jezdcem přede mnou, ale jak závod postupoval pokusil jsem se předjíždět a posouvat se tak kupředu. Zadní pneumatika mi po šesti, osmy kolech začala odcházet a ke konci závodu to už hodně klouzalo“. Garry se také vrátil k momentu závodu kdy mu z ničeho nic uletěl přední blatník. “Po polovině závodu jsem ztratil přední blatník, který mi poškodil předek motocyklu. Nemohl jsem proto jezdit smykem.“
V poslední fázi závodu se Garry dostal pod tlak svého týmového kolegy Andrew Pitta, který se začal prát nejen o lepší postavení v závodě, ale i o vůdčí pozici v továrním týmu Kawasaki. “Motocykl pracoval dobře v podmínkách, ve kterých se právě nacházíme. Byl dobrý, ale v polovině posledního kola mi začalo docházet palivo a to znamenalo, že jsem nemohl pořádně bojovat v našem malém vnitřním závodě“, říkal Pitt na souboj se svým zkušenějším týmovým kolegou. “Především jsem chtěl dokončit závod a to se mi podařilo. Zápasil jsem s problémy s přilnavosti pneumatik, bylo vidět, že Garry a já jsme schopný jet stejně rychle. Bylo by hezké získat nějaké body, ale nestalo se.“
Do úvodního závodu Grand Prix získala továrna Kawasaki také jedno místo pro svého testovacího jezdce, kterým nemohl na tomto okruhu být pochopitelně nikdo jiný než japonský pilot Akira Yanagawa, jenž v závodě dojel kousek za svými kolegy, když mu na cílové čáře patřilo osmnácté místo. “Jsem s tímto výsledkem zklamaný, protože moje časy na kolo byly stejné jako časy jezdců na strojích Suzuki a oni oba skončili na bodech“, říkal smutný Yanagawa po samotném závodě, ve kterém ho potkaly již během prvního kola dva problémy. Tím prvním byl výjezd mimo trať a tím druhým chvilková ztráta výkonu motocyklu. “V prvním kole jsem jel mimo dráhu, protože mi nepracovala přední brzda. Myslím, že to bylo kvůli uhlíkovým brzdám, které neměly pracovní teplotu. Později v prvním kole mi přestával pracovat motor jehož výkon se pak najednou vrátil. Můj mechanik mi později říkal, že to bylo kvůli závadě na elektrickém kabelu“, říkal japonský jezdec na jehož motocyklu se našla závada v jednom ze svazků elektroinstalace.
Tovární tým Kawasaki nyní doufá, že informace nashromážděné od svých třech jezdců, kteří se zúčastnili úvodní Grand Prix, pomůžou učinit zlepšení na motocyklech jenž by se mělo projevit již při další Grand Prix v jihoafrickém Welkomu kde se jede za tři týdny.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist