Kawasaki po letech v desítce

Po více jak dvaceti letech skončil jezdec na stroji Kawasaki mezi prvními deseti piloty v cíli závodu nejprestižnější třídy.

V roce 1982 při Grand Prix San Marina na okruhu Mugello dokončil Kork Ballington na dvoutaktním stroji Kawasaki KR500 na sedmém místě. Od této doby neměla japonská továrna umístnění mezi prvními deseti jezdci, když ovšem dvacet let své zelené stroje do závodů Grand Prix nenasazovala. Nyní dokončil ve francouzském Le Mans australský jezdec Garry McCoy na čtyřtaktním stroji Kawasaki ZX-RR závod třídy MotoGP na devátém místě, čímž právě pro továrnu Kawasaki navázal na více jak dvacet let starý výsledek.
Již v sobotní mokré kvalifikaci naznačil Garry svůj potenciál, který potvrdil postupem z devatenáctého startovního místa druhého závodu na konečné deváté. “Tento výsledek je velký jak pro Kawasaki tak i pro mě,“ říkal Garry McCoy po dokončení závodu. “Při restartu závodu to byla skutečná pokerová hra při výběru pneumatik. Ze zadní pozice na startovním roštu jsem měl přehled o tom, co ostatní jezdci nasadili na své stroje a viděl jsem, že spousta jich nasadilo intermedia. Pomyslel jsem si, že jsem udělal špatnou volbu pneumatik,“ přiznává McCoy jenž na svůj stroj nasadil stejně jako nejlepší jezdci v cíli zcela mokré pneumatiky na obě kola.
Zatímco McCoy nasadil na zadní kolo mokrou pneumatiku, jeho týmový kolega a krajan Andrew Pitt zvolil na zadní kolo právě intermediální směs vhodnou na osychající povrch, čehož po závodě velmi litoval. “Před restartem závodu to vypadalo, že okruh bude rychle osychat,“ říká australský nováček třídy MotoGP. “Na poslední chvíli jsem se rozhodl nasadit na zadní kolo střední pneumatiku což byla chyba. Okruh nevyschl tak rychle jak jsem předpokládal a tak přišla poslední zatáčka čtvrtého kola a s ní i můj konec,“ vysvětluje Pitt svůj konec účinkování na okruhu Bugatti v Le Mans, který přišel po pádu právě v poslední zatáčce čtvrtého kola.
“Kvůli proměnlivým podmínkám bylo obtížné zvolit správné obutí pro druhou část závodu a Andrew bohužel učinil špatnou volbu,“ doplňuje vyprávění svých jezdců i manažer továrního týmu Harald Eckl. “Jsem rád, že se při pádu nezranil a jsem si jistý, že Mugellu bude opět vše v pořádku. Z devátého místa Garryho jsem velmi šťastný. V mokrých podmínkách je náš motocykl dobrý, ačkoliv víme, že na suchu máme ještě mnoho práce,“ přiznává problémy Harald Eckl.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist