Honda poodhalila své plány

Továrna Honda poodhalila v Estorilu své plány do roku 2004, kdy nasadí do šampionátu o jeden stroj méně než v letošním roce.

U příležitosti Grand Prix Portugalska v Estorilu uspořádala Honda tiskovou konferenci, kde částečně odhalila své plány na příští sezónu MotoGP. Zřejmě nejhlavnější zprávou bylo to, že Honda v příštím roce stáhne jeden svůj stroj RC 211Vs a šampionátu se zúčastní pouze se šesti jezdci.
Prezident Hondy pan Suguru Kanazawa a šéf projektu RC 221V pan Shogo Kanaumi seznámili novináře s detaily tohoto rozhodnutí, stejně jako s několika dalšími věcmi, jako například to, že Valentino Rossi minimálně do zahájení sezóny 2004 nastoupí opět s pětiválcovým modelem RC 211Vs. V podmínkách vývoje šestiválcového stroje se nijak nehovořilo o nasazení tohoto připravovaného modelu, ačkoliv oba pánové připustili, že stroje Ducati Desmosedici přinutili Hondu pracovat usilovněji na zvýšení výkonu a samotné maximální rychlosti jejich strojů. Nicméně vzhledem k stupni stádia vývoje se zdá, že Honda bude i v roce 2004 spoléhat na současné pětiválcové stroje.
Kdo však opustí letošní tým HRC je v této době velkou neznámou. Jedno místo má Honda pronajaté od týmu Luise D´Antína, ale zdá se nepravděpodobné, že by zrovna svého dlouholetého testovače Makoto Tamadu a tím i výrobce pneumatik Bridgestone (japonská značka) továrna Honda vyhodila. Ovšem je otázkou, jak se pneumatiky Bridgestone hodí do koncepce Hondy a MotoGP.
Slabý článek je Ryuichi Kiyonary v týmu Fausta Gresiniho, ovšem nikdo nemohl očekávat od tohoto mladíka zázraky a bylo by doslova surové od Hondy, kdyby nedala tomuto mladému jezdci prostor (zřejmě rozhodne Motegi, tedy okruh, který Kiyonari dobře zná). Vzhledem k zkušenostem tohoto jezdce se světovými okruhy by Honda jen těžko ospravedlňovala rozhodnutí o vyřazení z důvodu slabých výsledků. Jeden jezdec však dostane sbohem a právě Kiyonari se zdá být tím nejlogičtějším rozhodnutím. Jist svým místem si nemůže být ani Tohru Ukawa z týmu Sita Ponse.
Zajímavě se bude posuzovat to, zda továrna Honda zvolí další spolupráci na vývoji pneu Bridgestone. V příští sezóně totiž je jasné, že Hondu pojedou týmy Repsol, Camel Pramac a Telefonica MoviStar, tedy týmy, které jsou spjati s pneu Michelin. Je jasné, že tým Repsol Honda zůstane v letošním složení a tedy i s pneu Michelin. Pons i Gresini však nechtějí měnit dodavatele a o nasazení dvou různých pneu v jednom týmu lze jen pochybovat (utajení výrobků, problémy s různým nastavením). Jak tedy vše Honda vyřeší? Zřejmě se bude muset Bridgestone velice, ale velice snažit, aby zůstal partnerem HRC.
Během tiskové konference padlo také slovo o Valentinu Rossim a jeho novém kontraktu. Představitelé Hondy však nechtěli stav jednání komentovat a pouze oznámili, že jednání dospěla do stavu, kdy je dohoda o dvouletém kontraktu vyřešená zhruba na devadesát procent. Nicméně pánové prohlásili, že pokud Rossi nakonec skončí u konkurence, udělají na motocyklech Honda vše proto, aby Rossiho poráželi.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist