AMD Brno a Lukáš Pešek

Na tiskové konferenci konané v sobotu bylo potvrzeno partnerství mezi Lukášem Peškem a Automotodromem Brno.

Včera se konala tisková konference, na které se odhalili plány českého jezdce Lukáše Peška a jeho sponzora, o kterém vás server racing.motorkari.cz jako jediný informoval již uprostřed tohoto týdne. Této nepochopitelně dost hodně utajované tiskové konference (bylo pozváno jen několik novinářů jako například pp. Horský, Salač, dále zástupci České Televize a televize Prima) se zúčastnili v roli hlavních aktérů vedle samotného pražského jezdce dále pan Škarha (předseda představenstva Automotodromu Brno), pan Bartoš (sportovní ředitel AMD), pan Hanák (marketingový ředitel) a Pavel Turek (již tři roky s AMD spolupracující).
Nápad sponzorovat sportovní činnost jednoho českého jezdce měl podle včerejších informací vzniknout někde okolo poloviny loňského roku. Pavel Turek, který v tu dobu začínal spolupracovat s Lukášem Peškem, měl požádat Micka Doohana a ten ze všech Čechů vytipoval právě pražského jezdce. Již předem byla dohodnutá spolupráce s týmem AJO Motorsport, který vlastní bratři Aki a Esa Ajové. Tento tým volbu Lukáše Peška schválil. Vedle českého sponzora AMD Brno, tým zatím pouze vyjednává o dalších sponzorech, že to jsou jednání velmi složitá, a že prozatím není jasné s kolika penězi bude tým hospodařit, potvrdil i Pavel Turek, který na přímou otázku jednoho z přítomných novinářů nedokázal odpovědět, koho dále mají za sponzora, jen hovořil o finských firmách všeobecně.
Ze včerejší tiskové konference jsme se mohli dozvědět nejen to co jsem zde napsal již během týdne a sice, že AMD Brno je sponzorem Lukáše Peška, ale i to, že tento náš okruh nese plně náklady Lukáše Peška při jeho startu v Grand Prix 2004. Toto byla přinejmenším zajímavá informace, protože na jednu stranu vystupuje AMD Brno jako organizace, která hospodaří se ztrátou a na druhou stranu se dozvídáme, že si může dovolit takto náročný projekt. Na další z přímých otázek novinářů totiž pan Hanák odpověděl, že AMD žádné další partnery nemá. Výše investice do tohoto projektu pochopitelně nebyla zveřejněná, ale představitelé AMD si od ní slibují zvýšenou návštěvu českého publika při závodu Grand Prix v Brně a to z důvodu toho, že český jezdec pojede v předu startovního pole.
Postupně se dostáváme k plánům Lukáše Peška, ten by chtěl během první poloviny sezóny dojíždět závody na bodovaných pozicích, tedy do patnáctého místa, v té druhé, kterou již zná z letošního působení u týmu Yamaha Kurz, je jeho cílem končit pravidelně do desátého místa v každém ze závodů. K těmto smělým cílům by měl Peškovi pomoci motocykl Honda RS 125R sice modelové řady 2004 (doufám, že ne snad dokonce 2003), ale bez kitového osazení. Pan Pavel Turek prohlásil na tiskové konferenci, že v týmu AJO Motorsport je hodně schopných inženýrů, kteří by měli stroj kvalitně připravit k boji s továrními Hondami a Apriliemi.
Tisková verze Peškova materiálu se čte velmi dobře a mnoho přítomných novinářů byla také z této záležitosti nadšená, co to však znamená ví každý normálně myslící člověk, který se o tento sport opravdu zajímá. Lukáš Pešek pojede závody Grand Prix na motocyklu, který si může koupit kdejaký soukromník a s pomocí dobrého technika ho připravit k závodění na špičkové úrovni, jak velká a kam až sahá tato špičková úroveň již nelze tak snadno říci. Pešek pojede prakticky na stejném motocyklu, jaký si pro letošní rok pořizují jezdci pro starty v národních šampionátech motocyklově vyspělých zemí a například nový stroj Václava Bittmana a stroj německého týmu, se kterým bude nastupovat Igor Kaláb, se od stroje týmu AJO Motorsport budou lišit defakto pouze zbarvením. Je tedy možno říci, že umístnění v první desítce bude opravdu, ale opravdu velmi složité dosáhnout. Nabízí se otázka - stačí jezdecké umění Lukáše Peška na vyrovnání výkonu mezi A-kitem Hondy RS a RSW společně s vyrovnání špičkových výkonů strojů Aprilia? Já doufám, že ano!
Závěrem článku o utajované tiskové konferenci si nemohu nedovolit opět poznámku, že peníze které AMD Brno vloží do sponzoringu českého jezdce v závodech Grand Prix je sice hezký počin, ale nebylo by pro ekonomické plány představitelů brněnského okruhu efektivnější vložit stejnou částku například do závodů Mezinárodního Mistrovství České republiky, kde nejenže právě takovýto Peškové vyrůstali, ale kde by tímto krokem mohlo AMD podpořit růst dalších Pešků, kteří by se jednoho dne proháněli po jejich okruhu a přitahovali by jim českého diváka, o kterého AMD Brnu především jde? Proč vidět v závodě Grand Prix třídy 125 ccm pouze Peška, když v budoucnu to mohou být například dva nebo tří takovýto Pešci? A to by pak teprve přitáhlo náročné oko českého fanouška!

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist