Třídenní test zkušebních týmů a nováčků uzavřel na špici časomíry Viňales

Celkem tři dny měli jezdci zkušebních týmů královské kubatury MS silničních motocyklů, jezdci týmů s úlevami (Aprilia) a nováčků k tomu, aby připravili techniku na dva oficiální testovací dny MotoGP s datem 5. a 6.února. Nejrychlejším jezdcem byl ve středu Maverick Viňales (Aprilia), nejrychlejším nováčkem Raul Fernandez (na fotografii).

Ve středu zajel na dráze okruhu v Sepangu nejrychleji Maverick Viňales (Aprilia Racing), jehož maximem na kolo byl čas 1'58,942 sekundy. Viñales je jezdcem tovární stáje Aprilie, jenž má jako jediný výrobce úlevy. Jen 0,144 sekundy ztratil na prvního Aleix Espargaró (Aprilia Racing), týmový kolega Viňalese. První dva dny testoval zkušební jezdec Lorenzo Savadori (Aprilia Test Team), který společně s kolegy Viňalesem a Espargarem zkoušl novou aerodynamiku, přední přítlačné křídla, upravený výfuk a hliníkovou kyvnou vidlici, což je změna, protože Aprilia nasazovala karbonovou.

Třetím jezdcem v pořadí byl Raul Fernandez (KTM Tech3 Factory Team), jehož čas 1'59,468 sekundy byl skutečně parádní. Jeho týmový kolega Remy Gardner (KTM Tech3 Factory Team) byl šestý, 1,1 sekundy za Viňalesem. U KTM testoval Mika Kallio (KTM) a litrový prototyp rakouského výrobce měl modifikovanou aerodynamiku a zadní kyvnou vidlici.

U Ducati byl nejrychlejší nováček Marco Bezzecchi (SKY Racing Team VR46), jehož ztráta na prvního Viňalese byla na 0,769 sekundy. Testovací jezdec Michele Pirro (Ducati) byl pátý v pořadí. Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing) kvůli břišní viróze už druhý den netestoval a bude mít co dělat, aby byl na sobotu připravený. Italský výrobce vyzkoušel upravené výfukové potrubí, aerodynamiku a kyvnou zadní vidlici.

V sedle Hondy intenzivně testoval Stefan Bradl (HRC), jemuž se ve středu povedlo zajet sedmý čas se ztrátou 1,5 sekundy na prvního. Němec testoval druhý podvozek model 2022 a nové výfukové potrubí.

Celkem 1,6 sekundy ztratil na prvního v pořadí Sylvain Guintoli (Suzuki), testovací jezdec výrobce z Hamamatsu. Francouz společně s kolegou Takuya Tsudem (Suzuki) zkoušeli nová aerodynamická křídla, což byla jediná věc, která na první pohled zaujala. Novinek pod kapotou bylo rozhodně víc a víc jich také budou testovat jejich tovární jezdci během víkendového IRTA testu MotoGP.

V sedle Yamahy jel nováček Darryn Binder (WithU Yamaha RNF MotoGP Team), jehož ztráta na prvního je na necelých dvou sekundách. Tři ladičky vyzkoušely s testovacím týmem upravený podvozek a novou aerodynamiku.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
IvanDvoutakťák přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist