Privátní testy týmů MotoGP v Barceloně

V Montmeló testovaly týmy královské kubatury pro něž to byly privátní zkoušky jak nové techniky, tak nového uspořádání okruhu Catalunya. Od loňské sezony mírně upravili čtrnáctou a patnáctou zatáčku, takže dráha připomíná schéma pro formuli 1. Testy předem avizovala Aprilia a Ducati včetně soukromých týmů, ale na poslední chvíli se k nim přidali také jezdci Hondy. V Barceloně testovali od pondělí do středy a nyní se týmy přesunou do Itálie, kde je příští víkend na programu Mugello.

Organizátorem testu byla italská Ducati, který měla v Montmeló testovací tým už od pondělí. To na dráze nedaleko Barcelony testoval Australan Casey Stoner. V úterý už pracoval na novém modelu Michele Pirro, který pokračoval i další dva dny. Ve středu a čtvrtek byli na dráze tovární jezdci Jorge Lorenzo a Andrea Dovizioso.

Španěl Lorenzo nastavil maximum na 1'43,998 sekundy a k testu řekl: „Za dva dny jsem najel sto padesát kol, nastavil hodně kilometrů a také jsme nalezli řadu pozitivních zlepšení. Také jsem byl po oba dny nejrychlejším jezdcem Ducati. Celkově jsme konkurenceschopní v každém sektoru, ale stále ještě ztrácíme pár desetin v poslední části, takže na tom budeme muset zapracovat.“

Mimo tovární Ducati testovali také jezdci soukromých týmů Loris Baz (Reale Avintia Racing) a Hector Barbera (Reale Avintia Racing) plus dvojice Álvaro Bautista (Pull&Bear Aspar Team) a Karel Abraham (Pull&Bear Aspar Team). Španěl byl ve středu dopoledne s časem 1'44,258 sekundy jen o necelé tři desetiny pomalejší než Lorenzo. „Zkoušeli jsme pár věcí s ohledem na získání potřebné jistoty a to především v nájezdech a zatáčení ve středu zatáčky,“ prozradil Bautista, který za dva dny najel 138 kol. „Nenašli jsme ale nic, co by nám pomohlo, takže jsme se vrátili k základnímu nastavení. Pak jsme jeli simulaci závodu, abychom zjistili chování pneumatik.“

Celkem 103 kol si na konto připsal Karel Abraham, jehož čas na kolo byl na hodnotě 1'46,690 sekundy. „Včera ráno to šlo poměrně dobře, ale pak už to bylo o něco těžší,“ řekl brněnský závodník. „Odpoledne jsme zkoušeli simulaci závodu. Byly tam dobré a konzistentní časy, ale je třeba ještě o něco víc zrychlit.“

Tým tovární stáje Aprilie s jezdci Aleix Espargaró (Aprilia Racing Team Gresini) a Sam Lowes (Aprilia Racing Team Gresini) testovali na katalánském okruhu novou převodovku, podvozek a elektroniku prototypu RS-GP. Espargaró zvládl 83 kol s maximem na 1'44,852 sekundy a k testu řekl: „Ze začátku jsem trošku válčil s tím, abych se přizpůsobil novému uspořádání dráhy, ale celkově jsme s RC-GP odvedli dobrou práci. Začali jsme s problémy na brzdách, což se do druhého dne podařilo o hodně zlepšit. Mám z toho dobrý pocit.“

Britský závodník Sam Lowes má 119 kol s nejlepším časem 1'46,298 sekundy. „Poslední dva dny pro mě znamenaly skutečné testy, protože jsme vyzkoušeli spoustu věcí a snažili se najít správný směr s ohledem na další vývoj,“ řekl. „S výsledkem jsme spokojení, protože jsme vůbec nepoužili měkkou pneumatiku, abychom tím usilovali o čas na kolo, ale podařilo se nám zlepšit stabilní tempo a vyzkoušet řadu věcí.“

Honda měla V Barceloně tovární tým s Marcem Márquezem (Repsol Honda Team - 1'43,803) a Danim Pedrosou (Repsol Honda Team -1'44,373) plus soukromníky Cal Crutchlow (LCR Honda - 1'44,369) a Jack Miller (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS) s Tito Rabatem (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing - 1'45,321).

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist