S Jakubem Kornfeilem po šesti Grand Prix sezony

Český závodník Jakub Kornfeil závodí v mistrovství světa silničních motocyklů prvním rokem v sedle Hondy třídy Moto3. S týmem Drive M7 SIC Racing získávají s novým motocyklem postupně potřebné zkušenosti a do této chvíle se jim to daří, protože výsledky po šesti odjetých kolech sezony jsou lepší než byly ve stejnou dobu loni.

Prozatím nejlepším závodem Jakuba Kornfeila je z hlediska umístění v cíli španělská Grand Prix v Jerezu, naopak bez bodu zajel letos poprvé v italském Mugellu, kde byl sedmnáctý. S celkem šestatřiceti body je český závodník sedmý v průběžném hodnocení a na šestého jezdce v pořadí dnes ztrácí šestnáct bodů.

O ty bude bojovat v katalánské Grand Prix, která startuje právě dnes prvními tréninky v Barceloně. Ještě před tím než Jakub Kornfeil zamířil do Španělska, odpověděl na několik otázek v rozhovoru pro web Motorkáři.cz.

Ve srovnání s loňskou sezonou máte letos lepší výsledky stejně jako postavení v tabulce průběžného hodnocení. Je to dobrý úvod sezony nebo jste chtěli s týmem výš?
Jakub Kornfeil: „Určitě to vidíme tak, že je to dobrý úvod sezony. Samozřejmě to může být pokaždé lepší, ale myslím, že si nemůžeme stěžovat a s vývojem sezony můžeme být spokojeni, protože jdeme stále výš. Teď nás sice zabrzdilo Mugello, ale to se bohužel stát může. Vždy to bylo o dvě, tři desetinky, takže rozdíly jsou minimální. Doufejme, že budeme pokračovat v trendu zlepšování, protože je třeba na stupně vítězů.“

Nejlepším výsledkem dosavadní části sezony je páté místo z Jerezu. Je letošní seriál závodů Moto3 ještě daleko vyrovnanější než třeba ten loňský?
Jakub Kornfeil: „Říká se, že rok od roku je úroveň vyšší, ale já si to úplně nemyslím. Letos je tam dost nováčků a pokud se podíváme na celkovou délku závodů nebo časy na kolo, tak je to stejné nebo někdy i pomalejší než třeba loni.“

Jak tenká hranice je mezi tím, že daný závod vyhraji, získám pozici na stupních vítězů, boduji nebo naopak skončím s nulou?
Jakub Kornfeil: „Tato hranice je neuvěřitelně tenká. To si snad nikdo nedokáže představit jak moc. V Jerezu jsem mohl být klidně jedenáctý, byl jsem ale pátý. Je to prostě o souhře okolností. Třeba v Mugellu jsem dojel sedmnáctý, ale stejně tak jsem mohl bojovat o stupně vítězů. Obrovskou roli hrají drobné detaily, které určí konečné pořadí.“

Proč třeba nastane situace, že zajedete výborně tréninky, před startem warm up, ale v závodu už není cit s motorkou stejný, aniž by došlo k nějaké změně v nastavení?
Jakub Kornfeil: „Tady jde o to, že se dráha v průběhu víkendu stále mění. Mění se teplota povrchu, okolní teplota, vlhkost, pneumatiky ... , takže pokaždé, když sednete na motorku, máte něco nového, co může dobře fungovat, ale také nemusí. Dobrý příklad je teď z Mugella, kde jsem byl v zahřívacím tréninku čtvrtý nejrychlejší. S motorkou jsem byl spokojený, jela výborně, takže jsme si řekli OK, měnit už nic nebudeme. Jenže trať se v době závodu výrazně ohřála s čímž jsme tolik nepočítali a motorka už prostě nefungovala jak předtím.“

Dnes máte za sebou testy v Barceloně a Mugellu. Co všechno jste zkoušeli?
Jakub Kornfeil: „Klasické věci, které od Kataru sebou vozíme, ale v průběhu závodních víkendů na to prostě není čas. Hodně pracujeme s předním kolem, zkoušíme různé tuhosti brýlí, pracujeme s tlumiči, pružinami a tak dále. V Mugellu nám moc nepřálo počasí, ale byl jsem tam celkem rychlý. Při jednom z výjezdů jsem měl menší pád, ale protože se mi to naštěstí moc často nestává, je někdy dobré znát onu pomyslnou hranici.“

V Jerezu startoval Jihoafričan Brad Binder z poslední pozice a přesto závod vyhrál. Řada lidí si kladla otázku, jak je to vůbec možné. Takže, jak je to možné?
Jakub Kornfeil: „No možné je to kvůli tomu, že v tomto závodu nebylo příliš rychlé tempo. Neustále docházelo k soubojům a předjížděním jak v naši skupince, tak také ve vedoucí skupině. A tím je to dané. Pokud má výrazně rychlejší tempo a přední skupina jede pomaleji, tak je jasné, že jde dopředu. Pokud by bylo tempo přední skupiny na 1'47s, tak samozřejmě šanci nemá. Podobně jsem byl na tom já v Austrálii. Startoval jsem tehdy dvanáctý, po pěti kolech jsem jel v první skupině, ale pak jsem vyjel mimo trať. V polovině závodu jsem začínal z posledního místa a dvě kola před cílem jsem vedl závod. Nakonec z toho byla pátá pozice, ale je to prostě o tom, jak rychle vám jede přední skupina jezdců.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist