S Jakubem Kornfeilem o katarské Grand Prix

První Grand Prix sezony má za sebou český motocyklový jezdec Jakub Kornfeil, který v letošním roce závodí v barvách týmu Calvo. Kornfeil byl v prvních dvou katarských trénincích druhý nejrychlejší, když nestačil pouze na Itala Fenatiho. Do závodu startoval čtvrtý a cílem v Losail projel na šesté pozici.

Na základě výsledků z předsezonní přípravy se dalo předpokládat, že Jakub Kornfeil bude figurovat na pozicích, kde jsme ho v uplynulých letech třeba tak často nevídávali, ale svým výkonem v Kataru jasně řekl, že to letos bude skutečně jinak.

Na to jaká byla katarská Grand Prix jsme se zeptali přímo Jakuba Kornfeila, který po návratu z Kataru odpověděl na pár otázek v rozhovoru pro web Motorkari.cz.
V prvních dvou trénincích katarské Grand Prix jste zajel druhé nejrychlejší časy, které byly jen o pár setin pomalejší než jaké nastavil Ital Fenati. Takový vstup do sezony byl pro vás překvapením nebo jste s tím tak trošku počítal?
Jakub Kornfeil: „Už v předsezonní přípravě jsme ukázali, že nám to jde, takže si myslím, že to tak úplně velké překvapení nebylo. Každopádně, že budu až tak vysoko a budu mít tak velkou šanci tyto tréninky vyhrát, tak to asi nečekala spousta lidí.“

Takže spokojenost? Co vám na to říkali v týmu?
Jakub Kornfeil: „Určitě ano. Tým byl spokojený a ta spokojenost byla samozřejmě vzájemná, protože oni jako tým odváděli svoji práci na sto procent a já se také snažil svou práci odvádět stoprocentně, takže jsem moc rád, že nám to od začátku takto vycházelo.“

V Kataru jsme byli svědky mnoha pádů. Na co si tam bylo třeba dávat největší pozor?
Jakub Kornfeil: „Musím říct, že na rozdíl od předchozích ročníků dráha nebyla vůbec špinavá, což je možná i díky tomu, že tam jezdí stále intenzivněji svůj národní šampionát. Prostě mě tam letos nic nepřekvapilo, jak to někdy Katar dokáže a já si to tam hned od začátku užíval, protože motorka fungovala bezvadně.“
V kvalifikaci jste zajel čtvrtý čas do druhé řady na startu. Při pohledu na výsledkové listiny jsou letos jezdci Moto3 poměrně dost vyrovnaní. Je to náznak možného trendu letošní sezony nebo je Katar v tomto směru nějak specifickým okruhem?
Jakub Kornfeil: „Právě naopak, Katar by neměl být tak vyrovnaný, protože je to okruh jehož dráha je hodně dlouhá, je dost široká, má dlouhou rovinku a také je to první závod sezony. Takže podle mě, pokud byl Katar takto vyrovnaný, v ostatních Grand Prix bude startovní pole ještě daleko víc srovnané.“

Jak těžké je v kvalifikaci najít ten správný okamžik pro nastavení rychlého kola, když je dráha plná ostatních jezdců?
Jakub Kornfeil: „Ano, tady musím říct, že to začíná být stále složitější, protože mě teď ostatní kluci berou trošku jinak. Takže pokud jsem se někdy v předchozích sezonách snažil za někým vyvést, letos je to tak, že ostatní čekají na to, aby se vyvezli za mnou a to pak skutečně není snadné si ten prostor najít. Musíme na tom ještě zapracovat, ale myslím si, že je to také o týmové strategii. Prostě vás tým musí poslat na dráhu v okamžiku, kdy se objeví volný prostor a pak už je to jen na vás.“
Na rozdíl od předchozích ročníků byl v letošním roce zahřívací trénink v den závodu, ale za denního světla a za jiných teplot než v době startu závodu. Jak tuto změnu vnímáte? Bylo lepší jet warm up v neděli těsně před závodem, ale za slunečního světla nebo jak bývalo zvykem pod světly lamp v sobotu v noci?
Jakub Kornfeil: „Určitě to bylo lepší v noci. Trošku jsme si na to s klukama stěžovali, protože v době warm upu svítilo slunce a to nebylo moc příjemné. Závod jedeme v noci, takže to byl obrovský rozdíl, ale nějak jsme se s tím poprali. Závod jsme jeli v sedm večer místního času a podmínky byly stejné jak den předtím, takže jsme už měli přichystané nastavení.“

Do první zatáčky po startu jste najížděl třetí, ale pak došlo ke ztrátě několika pozic. Co se tam stalo?
Jakub Kornfeil: „Měli jsme před závodem nějakou strategii, ale ta nám moc nevyšla. Po startu jsem se dostal do těsné blízkosti s Isaacem, jehož jsem tam vůbec nečekal. Kontakt to nebyl, ale dostal jsem se ze závodní stopy a pár kluků mě předjelo, takže jsem byl najednou šestý nebo sedmý. Miller s Márquezem okamžitě zabrali a to už v průběhu závodu nebylo reálné dojet.“
Zdá se mi to nebo jezdci stáje Estrella Galicia 0,0 Alex Rins s Alexem Márquezem jeden druhého v závodech příliš moc nešetří a nic si nedarují?
Jakub Kornfeil: „Ano, to je pravda. Pravděpodobně mají pokyn jet naplno, ale oba vědí, kde je hranice, kterou není dobré překročit a nejít tak do rizika pádu, což se samozřejmě také musí umět.“

Nyní následuje Grand Prix v Texasu a premiéra v Argentině. Co od těchto dvou zámořských podniků můžeme očekávat?
Jakub Kornfeil: „Tak to uvidíme. Do budoucna nevidím, ale Katar ukázal pár věcí a já pevně doufám, že také tam budeme vpředu. Kluci v týmu vědí co mají dělat a já proto také udělám maximum. Úkoly máme rozdané a za každou cenu se budeme chtít udržet v první pětce. Víc nám ale napoví až první tréninky.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist