Rozhovor s Jakubem Kornfeilem

Jakub Kornfeil dokončil premiérový ročník nové čtyřdobé kubatury Moto3 na patnáctém místě, tedy o tři pozice v hodnocení níž než bylo jeho loňské dvanácté místo v třídě do 125ccm. Na konto si připsal o jeden bod méně a na elitní desítku mu znovu chybělo stejných dvaadvacet bodů. V polovině letošního roku se český závodník rozhodl pro změnu a podepsal s RW Racing GP.

Rozhovor s Jakubem Kornfeilem
Naposledy jsme s českým motocyklovým jezdcem seriálu Grand Prix hovořili v době, kdy měl těsně před podpisem smlouvy s Nizozemci a čekala ho závěrečná fáze sezony s trojicí Velkých cen v Japonsku, Malajsii a Austrálii. Právě cesta po Pacifiku měla přinést požadované body, které by jezdce z Rohatce u Hodonína dostaly mezi deset elitních jezdců Moto3.

„Ano, všichni jsme si to představovali trošku jinak a čekali, že přivezu nějakých pětadvacet, třicet bodů. Stal se ale pravý opak, získali jsme jen čtyři a při návratu z Austrálie jsme byli velmi nespokojeni,“ uvedl v rozhovoru pro motorkáře.cz Jakub Kornfeil, který na otázku, kde vidí příčiny neúspěšné pacifické mise, odpověděl slovy: „Bylo to vlastně jedno s druhým, abych tak řekl. V Japonsku třeba přede mnou spadl Toni Finsterbusch, což vlastně ovlivnilo celý průběh závodu. V Malajsii to byla tak trošku chyba mechaniků, protože mi motorka jela úplně jinak než ostatním a třeba na výjezdech jsem vůbec nestíhal a v Austrálii nám odešla spojka. Takže pokaždé k něčemu došlo, něco se stalo a to mělo samozřejmě vliv na výsledky.“
V Japonsku Vám měl Němec Finsterbusch dokonce snad přistát přímo na motorce … „Ano. Jel jsem těsně za ním a když ho jeho motorka vyhodila do vzduchu, tak spadl na tu moji. Přitom jsem měl obrovské štěstí, že se nic vážného nestalo. Byla to rána jako hrom, vyjel jsem mimo trať a celou rovinku jel po trávě. Předjelo mě minimálně pět jezdců a v dalším průběhu závodu jsem vůbec nevěděl, jak je na tom moje motorka. Po dojezdu jsme zjistili, že mi chybí přední blatník, mám díru v kapotě, ulomený chránič přední brzdy, odřenou rukavici … .“

„Na začátku sezony jsme si říkali, že tu máme nové motorky, bude to vyrovnané a do té první desítky se musíme snažit dostat,“ pokračoval jezdec z Rohatce u Hodonína. „Nakonec se ale ukázalo, že KTM je úplně někde jinde. Honda vyvinula několik typů motorů, trošku jsme zaspali také my a od začátku druhé poloviny sezony už to výsledkově nebylo tak dobré. První polovina sezony byl rozhodně nad očekávání dobrá. Byly tak světlé okamžiky, jako třeba Le Mans nebo Sachsenring. Pak ale přišla druhá polovina sezony, já v té době týmu oznámil přestup, což možná také něco ovlivnilo a už to nebylo takové, jaké to mohlo být.“

Body, o které Jakub Kornfeil přišel v závěru sezony, plus body za nedokončené závody v Jerezu a Le Mans českému jezdci ve finále rozhodně chyběly. Chtělo to jen trošku štěstí a vše mohlo vypadat jinak. „Samozřejmě, ti co jsou v celkovém pořadí přede mnou, tak každému z nich se podařil jeden dobrý závod, což bylo vzhledem k celkovému umístění alfou a omegou. Třeba takový Louis Rossi jezdil celou sezonu možná i horší výsledky než já, ale vyhrál závod ve Francii a tím pádem získal spoustu bodů. Stejně tak Arthur Sissis, ten jezdil taky podobné výsledky, ale pak v Austrálii zajede na stupně vítězů a je to zase o něčem jiném, protože taková porce bodů vás dostane hodně dopředu.“
Po třech kompletních sezonách v seriálu mistrovství světa silničních motocyklů, bude v příštím roce patřit Jakub Kornfeil mezi ty zkušenější závodníky. První ročník v šampionátu jel s týmem Germany Racing Team, poslední dvě sezony byl členem stáje Redox-Ongetta-Centro Seta. Jaké tyto sezony byly? „Ta první byla rozhodně o učení. Myslím, že jsem v té době měl až zbytečně dobré mechaniky na to, co jsem se potřeboval naučit. Nakonec jsme se rozešli a já přestoupil k Ongettě, kde to fungovalo perfektně, super tým a já se tam cítil jako doma. První rok s Ongettou byl perfektní a to samozřejmě ovlivnilo rozhodnutí s nimi pokračovat v roce 2012. Od začátku letošního ročníku to bylo také dobré, ale jak už jsem řekl, tak od poloviny sezony to nějak přestalo fungovat a protože jsme měli nějaké nabídky, rozhodli jsme se odejít a zkusit to někde jinde.“

Smlouvu s nizozemským týmem RW Racing GP Jakub Kornfeil podepsal těsně před odletem do japonské Motegi. Nový tým, nová technika, nové prostředí, po dvou letech celkem solidní změna v Kornfeilově kariéře. „Je to pro mě velká výzva, také odměna, prostě všechno dohromady,“ odpověděl Kornfeil na otázku, co pro něho znamená přestup k nizozemské stáji. „Je mi velkou ctí, že můžu hájit barvy tohoto týmu, protože je každému jasné, že je někde jinde a jsem moc rád, že v příštím roce za tento tým pojedu.“

V letošním roce získal Luis Salom v barvách RW Racingu GP titul vicemistra světa. Máte pocit, že sezona 2013 bude z tohoto pohledu pro Vás jiná, náročnější, protože tu bude určitý tlak a vysoká očekávání, že půjdete v Salomových stopách? „Já jsem na to připravený. Pokud tým bude fungovat stejně, jak v letošním roce, budeme mít rychlou motorku a já budu ve stoprocentní formě, tak proč bychom tam nemohli být taky. Věřím, že se na to dokážeme připravit.“
Novým týmovým kolegou českého motocyklového závodníka bude od příští sezony Holanďan Jasper Iwema, který letos závodil v barvách české stáje Moto FGR. „Jasper je velký srandista. Do týmu přináší pohodu, dobrou náladu a i když se třeba někdy nedaří, je pokaždé usměvavý a to je pak taková rodinná atmosféra. Za takového týmového kolegu jsem určitě rád.“

Letos byl Jakub Kornfeil nejvíc spokojený s výkonem, jakým se prezentoval v přípravě na Velkou cenu Německa, kde samotný závod bohužel ovlivnila nepřízeň počasí. „Největší radost mi letos udělal Sachsenring, protože tam všechno klapalo, vyhrál jsem tam první a zahřívací trénink, prostě vydařený víkend až na ten závod, protože ten zase ovlivnilo počasí a bylo to pak hodně složité. Přesto si myslím, že tento závodní víkend byl tím nejsvětlejším bodem celé sezony.“

Jaký teď máte program? „Teď mám po Valencii jediné dva týdny volna v roce, kdy nic nedělám, odpočívám, relaxuji. Už příští týden mi to znovu začne, zimní příprava šest až sedm dní v týdnu. Přitom samozřejmě chodit do školy, protože jsem teď ve čtvrťáku a příští rok maturuji, takže to nebude vůbec snadný rok. Testovat v sedle motorky budeme až když Kalex přijde s novým rámem,“ dodal závěrem Jakub Kornfeil, patnáctý muž motocyklového mistrovství světa v kubatuře Moto3.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist