KTM: Tři kandidáti na titul mistra světa ve 3 různých týmech
Text: Jiří Mikšík | Foto: MotoGP | Zveřejněno: 28.5.2013 | Zobrazeno: 2 126x
Hodně delikátní situaci musí řešit inženýři v KTM: Musí totiž uspokojit tři kandidáty na titul mistra světa v Moto3 – ve gtřech různých týmech.
KTM dominuje v tomto roce v mistrovství světa Moto3 dle libosti a kromě toho jezdí výrobky z hornorakouského Munderfingu 16 jezdců GP – tedy polovina startovního pole. Nyní má ale rakouská továrna hodně těžký úkol: Musí uspokojit všechny tři kandidáty na titul (Viñales, Salom a Rins) ve třech různých týmech (Calvo, Red Bull Ajo a Estrella Galicia 0.0).
Od KTM obdrží všichni piloti GP identické motory, což ostatně předepisuje reglement. To ale platí i pro osm pilotů se šasím Kalex z Bobingenu: Folger, Granado, Öttl, Loi, Finsterbusch, Alt, Kornfeil a Iwema.
Zbytek z těch 16, tedy 8 pak má k dispozici podvozky přímo vyrobené v Munderfingu s pérováním WP. Výjimkou je Ana Carrasco, která nemá k dispozici tovární motocykl, nýbrž pilotuje Production-Racer s GP-Kitem.
Vývoj u KTM ale pokračuje i během sezóny, což ostatně bylo stejné i v roce 2012: "Vloni jsme měli v závodech čtyři různé konfigurace podvozku. A samozřejmě jsme při testování (testovací jezdec je Joan Olivé - pozn. Bosso) zkoušeli i další. To byl také odrazový můstek pro sezónu 2013. Pro motocykl 2013 jsme využili všechny efektivní změny, které jsme provizorně využívali i vloni. Samozřejmě, že se často vyskytnou problémy, které se ale z časového nedostatku nedají během sezóny řešit. Ovšem nově postavený motocykl by se už neměl moc upravovat, pokud se tedy na něm pracuje konstantně.", vysvětluje stav ředitel vývojového oddělení u KTM Sebastian Risse.
Luis Salom si naposled stěžoval na problém se zatáčením: "Při všech komentářích jezdců, které se k nám dostanou, jsem si jistý, že nemají nic společného s konceptem, či s rámem jako takovým. Tyto problémy se musí vyřešit individuálním nastavením. A navíc ne všichni jezdci si stěžují na stejné problémy. Ale to je normální vývojový proces na závodním okruhu", říká dále Risse.
Sebastian Risse rovněž nevidí důvod, aby někteří z továrních pilotů KTM jezdili na zkoušku elementy Öhlins místo WP: "Víme dobře, že WP je hodně kvalitní. A díky našemu speciálnímu vztahu k WP jsme ani nepřemýšleli o tom, udělat nějakou změnu tímto směrem. My prostě WP věříme a oni zase nám. A výsledky nám dávají za pravdu!".
Jen poznámka: WP patří ke koncernu KTM a vyvíjí pérování do kubatury Moto3 exkluzivně právě pro KTM.
Stav šampionátu MS-Moto3 před Mugellem:
01- Maverick Vinales – Team Calvo – KTM RC 250 GP – 90 bodů
02- Luis Salom – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 77
03- Alex Rins – Team Estrella Galicia 0,0 – KTM RC 250 GP – 61
Od KTM obdrží všichni piloti GP identické motory, což ostatně předepisuje reglement. To ale platí i pro osm pilotů se šasím Kalex z Bobingenu: Folger, Granado, Öttl, Loi, Finsterbusch, Alt, Kornfeil a Iwema.
Zbytek z těch 16, tedy 8 pak má k dispozici podvozky přímo vyrobené v Munderfingu s pérováním WP. Výjimkou je Ana Carrasco, která nemá k dispozici tovární motocykl, nýbrž pilotuje Production-Racer s GP-Kitem.
Vývoj u KTM ale pokračuje i během sezóny, což ostatně bylo stejné i v roce 2012: "Vloni jsme měli v závodech čtyři různé konfigurace podvozku. A samozřejmě jsme při testování (testovací jezdec je Joan Olivé - pozn. Bosso) zkoušeli i další. To byl také odrazový můstek pro sezónu 2013. Pro motocykl 2013 jsme využili všechny efektivní změny, které jsme provizorně využívali i vloni. Samozřejmě, že se často vyskytnou problémy, které se ale z časového nedostatku nedají během sezóny řešit. Ovšem nově postavený motocykl by se už neměl moc upravovat, pokud se tedy na něm pracuje konstantně.", vysvětluje stav ředitel vývojového oddělení u KTM Sebastian Risse.
Luis Salom si naposled stěžoval na problém se zatáčením: "Při všech komentářích jezdců, které se k nám dostanou, jsem si jistý, že nemají nic společného s konceptem, či s rámem jako takovým. Tyto problémy se musí vyřešit individuálním nastavením. A navíc ne všichni jezdci si stěžují na stejné problémy. Ale to je normální vývojový proces na závodním okruhu", říká dále Risse.
Sebastian Risse rovněž nevidí důvod, aby někteří z továrních pilotů KTM jezdili na zkoušku elementy Öhlins místo WP: "Víme dobře, že WP je hodně kvalitní. A díky našemu speciálnímu vztahu k WP jsme ani nepřemýšleli o tom, udělat nějakou změnu tímto směrem. My prostě WP věříme a oni zase nám. A výsledky nám dávají za pravdu!".
Jen poznámka: WP patří ke koncernu KTM a vyvíjí pérování do kubatury Moto3 exkluzivně právě pro KTM.
Stav šampionátu MS-Moto3 před Mugellem:
01- Maverick Vinales – Team Calvo – KTM RC 250 GP – 90 bodů
02- Luis Salom – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – 77
03- Alex Rins – Team Estrella Galicia 0,0 – KTM RC 250 GP – 61
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?