Kornfeil: Doposud nejlepší kvalifikace

Letošní sezona, jak se zdá, se nese v duchu velmi proměnlivého a nevyzpytatelného počasí. Jinak tomu nebylo ani při kvalifikaci na Velkou cenu Francie, ve které si český jezdec Jakub Kornfeil zajistil vynikající čtvrté místo na startovním roštu.

Ve třetím volném tréninku se Kubajz opět potýkal s četnými technickými problémy, když si stěžoval na problémy s řazením a chováním podvozku. Aby toho nebylo málo, tak asi necelou půlhodinku před startem kvalifikace se na okruhu nedaleko Le Mans hustě rozpršelo. V mokré kvalifikaci už ale vše šlo tak, jak mělo, a český mladíček se po celou dobu kvalifikačního tréninku pohyboval v horních patrech tabulky. Již po odmávnutí šachovnicovým praporkem Kubovi patřila třetí pozice, ale při dojezdu posledního kola se před českého borce vklínil Španěl Efrén Vázquez. Jakub Kornfeil tak zaznamenal nejlepší kvalifikaci ve své dosavadní kariéře a do Velké ceny Francie odstartuje ze skvělé čtvrté pozice.
Jakub Kornfeil: V kvaldě už motorka fungovala výborně a jsem nesmírně šťastný, že se podařilo odstranit ranní problémy s řazením. Konečně jsem se tedy nemusel zabývat problémy s motocyklem a mohl se plně soustředit na jízdu. Asi půlhodiny před kvalifikací začalo docela dost pršet. Na začátku kvalifikace, kdy byla trať kompletně mokrá, se jelo mnohem lépe, než když postupně do poslední fáze osychala. Za stavu 70% vody a 30% sucha je to na mototrojce hodně těžké. Ke konci jsem se pohyboval na třetím místě a nevšiml jsem si, že by nějak moc lidí zrychlovalo, spíše naopak. Chvíli jsem tedy vyčkával a posléze jsem všechno dal do posledního kola. Řekl jsem si, že buď to tam dám, nebo spadnu, protože jsem neměl co ztratit. Docela to vyšlo, své poslední kolo se mi povedlo a já byl třetí. Je trošku škoda, že mě přeskočil Vazquez, ale jsem moc rád, že zítra budu startovat ze čtvrtého místa a zároveň i z nejlepšího místa na stratu v mé kariéře Mistrovství světa. Tady v paddocku kolují takové zprávy, že by zítra mělo určitě pršet, já si to tedy myslím taky, ale letos člověk opravdu neví. Zdejší trať je pověstná tím, že na mokru neskutečně klouže a některé úseky jsou mimořádně zrádné. Hlavně pak první esíčko, na které je třeba si dát obzvláště pozor a brzdit s co možná nejvíce narovnanou motorkou. Zítra tedy uvidíme, zda se tyto prognózy potvrdí, každopádně bude velmi důležité jet opatrně a nikam se nehnat. Náš závod je vypsán na 24 kol, což je strašně dlouhá doba a cokoliv se může stát, takže se budu snažit si jet svoje a nikterak neriskovat.“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist