Bojovník roku: Jonas Folger

Jonas Folger byl v březnu degradován u MZ na testovacího pilota, potom bojoval s podřadnou technikou s motory Emir a nakonec zářil na motocyklu Kalex-KTM.

Jonas Folger (19) dokázal jako žák «Red Bull MotoGP Academy» už ve svých 13 letech zajíždět podiová umístění ve španělském šampionátu 125-ccm. A několik týdnů po svých 14. narozeninách vyhrál jako nejmladší Němec v historii závod IDM-125 na Salzburgringu s motocyklem Honda připraveným legendárním ladičem Seppem Schlöglem.

Ve věku 16 let se tento bavorský bojovník při GP v Jerezu ze 35. místa na startovním roštu dostal až na místo 3.!, až svou šanci na podiové umístění propásl v posledním kole díky pádu...O něco později ale svému označení "vodník" dal plně za pravdu v deštivém závodě Le Mans 2009, kde si druhým místem vybojoval své první podiové umístění v GP vůbec. 

Tehdy jel Jonas Folger motocykl Aprilia-125 v týmu Fiorenza Caponery, a svým talentem dokonce předčil své krajany - mimochodem o tři roky starší - Stefana Bradla a Sandra Corteseho. Ovšem častokrát se také nacházel na šikmé ploše směrem dolů, podceňoval fyzickou přípravu a trpěl mladickou nerozvážností. K tomu je nutno připočítat, že v roce 2010 neměl v týmu Itala Caponery zrovna ten nejlepší materiál, tehdy tam závodilo celkem pět jezdců a materiál pro všechny prostě nestačil.
V sezoně 2011 dostal Jonas Folger v týmu Red-Bull-Aprilia Aki Aja svou největší šanci, když dostal místo po Cortesem. Folger vyhrál mokrý závod GP v Silverstone, zklamal ale svého šéfa a sponzory příliš často na suchu. K tomu přibyly zdravotní problémy, jako třeba Chlamydiova infekce. A po hrubém porušení disciplíny - účast na jedné Racing party v Brně - mu přísný týmový šéf Ajo odebral za trest tovární motocykl Aprilia RSA 125, na kterou byl posazen mladý Brit Danny Kent.

 A tak na konci roku byl naráz - přes tři podiová umístění - Jonas Folger bez týmu a bez motorky. Jediným, kdo měl o něho zájem, byl šéf MZ Martin Wimmer. Ovšem místo bezproblémové sezony s pravidelným platem a s motocyklem Honda NSF 250R se z něho měl stát testovací jezdec,neboť MZ Racing kvůli finančním problémům smlouvu vypověděl. Folger tak musel jako nouzové řešení přijmout angažmá v italském týmu Iodaracing, kde dostal k dispozici motocykl s motorem Emir, tedy bez jakýchkoliv nadějí na přední umístění.

Ovšem Folger nesvěsil hlavu, ba právě naopak. Ačkoliv byl pronásledován častými technickými problémy, ukazoval neustále obrovskou bojovnost a v tréninku i své jezdecké umění, tedy pokud to aspoň pár kol dovolila převodovka, spojka či motor. 
Jakmile ale v týmu Mapfre Jorgeho «Aspar» Martineze upadli v nemilost pomalí Španělé Moncayo a Faubel, tak pro Folgera nastala hodina "H". Jonas se okamžitě spřátelil s motocyklem Kalex-KTM, při svém debutu na okruhu Indianapolis dojel hned na podiovém umístění a ve velkém stylu vyhrál následující závod u nás na Masarykově okruhu. Pro tuto novou sezonu patří - od prosince novopečený otec dcery - jednoznačně k favoritům celého šampionátu kubatury Moto3.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist