C.E.C. IV – bitva do posledního kola

V pondělí 6.8.2007 se na okruhu v Mostě uskutečnil již čtvrtý závod pětidílného seriálu edurance závodů pořádaného firmou IV Racing. Tak, jak je již v tomto seriálu zvykem, byla kapacita trati zcela vyčerpána a na start závodu se postavilo 57 týmů.

C.E.C. IV  – bitva do posledního kola
Již tréninkové jízdy ukázaly, že se účastníci tohoto seriálu dělí do čtyř skupin. V té první (menší) skupině jsou „závodníci“ (licencovaní či nelicencovaní), kteří umí zajet rychlé časy na obou českých okruzích. Následují dvě velké skupiny, a to „Brňáci“, kteří mají kvalitně najetý brněnský okruh, ale v Mostě se stále „hledají“, a to samé platí o „Mostečácích“, ale v opačném gardu. Možná se toto rozdělení bude zdát někomu přehnané, ale výsledky našeho týmu to potvrzují. Pro Brno jsme angažovali „závodníka“ Roberta a byli jsme 10., kdežto v Mostě jsme jako vyložení hobíci zajeli 12. místo. Z toho pak samozřejmě vyplývá, že patříme do skupiny „Mostečáků“. Abych nezapomněl na poslední skupinu, tak tu bych decentně nazval jako „příchozí“, čímž chci říci, že se teprve začínají učit „tajům okruhového ježdění“ a je jedno na jaké je to trati.




S napsáním následujících vět jsem trochu váhal, protože bych nechtěl před posledním závodem zakřiknout to, že nedělní večer a hlavně noc, proběhla v Mostě bez „brněnských“ výstřelků a kdo se chtěl před závody vyspat, tak mu v tom nic nebránilo. Za to děkuji všem týmům a doufám, že i v září v Brně nebudou žádné problémy.

A teď už k samotným závodům!

Na rozpravě, které se mimochodem zúčastnilo podstatně více jezdců než minule, pořadatelé dost zevrubně rozebrali „nedostatky“ z posledního závodu (start vlajkou, jízda za Safety carem, atd.) což se podle mého názoru pozitivně odrazilo na jednání jezdců při závodě samotném. Tím nechci říci, že by nebylo co zlepšovat, kdy hlavní přetrvávající bolestí je předjíždění při žluté vlajce.


Tady bych chtěl ale poznamenat, že ne všechna tato porušení pravidel musí být udělána úmyslně a na „vlastní kůži“ jsem si vyzkoušel dilema, jestli jsem někoho předjel při „žluté“ nebo ne? Stalo se to v „pravé u Matadoru“, kde lehnul někdo s Kawou a musím kajícně doznat, že jsem před tou zatáčkou někoho „vybrzdil“ a nebo také „nevybrzdil“, ale předjel ho na „žutou“. Opravdu to nevím, ale pod depem jsem raději mával, ať mě znova předjede, což se ale nestalo. Jsem prostě jen obyčejnej hobík a když se „řítím“ k Matadoru, cpu se před soupeře a snažím se dobrzdit, tak už někdy nestíhám sledovat „krajinku“ okolo trati včetně věží traťáků. Aby to nevyznělo až tak moc blbě, že nevidím nikde nic, tak musím říci že na vlajky na jiných místech trati jsem reagoval vcelku bez problémů.




Čtyřhodinovka začala již standardním startem typu Le Mans a naštěstí se všichni jezdci srovnali do první šikany bez nějakých velkých kolizí. Pozoruhodný tak byl jen pád jednoho jezdce v „zaváděcím“ kole, což ale nebyla až taková novota, protože podobný incident se na této trati stal i při posledním „mistráku“. Z hlediska množství a zejména „intenzity“ pádů mně připadal tento závod jako lehce „podprůměrný“, což samozřejmě velmi vítám, i když i tady musela zasahovat sanitka a dvakrát vyjel na trať Safety Car.


Pro průběh závodu a zejména pro jeho konečné výsledky se opět potvrdila již známá skutečnost, která říká, že o výsledku rozhoduje vedle zajetých časů jezdců i počet jejich střídání. Z jednoduché matematiky vyplývá, že kdo nejezdí v průměru 40 až 50 minut mezi střídáním, nemá nárok na první desítku. Na netu se před závodama probíralo, jak toto upravují řády a bylo konstatováno, že letos to neupravují a každý tým může střídat libovolně. Je skutečně otázkou zejména pro samotné účastníky, jestli má být čas jízdy nějak striktně omezen. Můžete se k tomu vyjádřit například v diskuzi k tomuto článku a myslím že by to byla i vhodná otázka do dotazníčku, který nám jistě budou pořadatelé po skončení tohoto ročníku opět rozesílat.


Již v názvu tohoto článku jsem uvedl, že bitva na mosteckém autodromu trvala až do posledního kola a musím toto prohlášení znova potvrdit. Sice se na takovýchto závodech říká, že čtyřhodinovka se nevyhrává na startu a tak podobně, ale já tomu už přestávám věřit. Důvodem mého nesouhlasu s těmito „starými“ pravdami jsou výsledky našeho týmu v posledních dvou závodech, kdy jsme se v Brně dostali do „TOP TEN“ až v posledním kole a naopak o třetí místo ve třídě jsme teď v Mostě přišli cca o 10 vteřin, a to jsme jen o 6 vteřin uhájili naši 12. pozici před dalším týmem. Mezi 7. a 13. místem byl po čtyřech hodinách závodu rozdíl cca 40 vteřin. Tak jde tady o každou vteřinu už od začátku závodu nebo ne? Na závěr už zbývá jen obligátní poděkování pořadatelům za skvělé závody a zde si dovolím trochu „zneužít“ své pozice externího dopisovatele a poděkuji také naši mechanikům Jirovi I. Jirkovi II. za jejich výbornou práci pro náš tým. Všechny motocyklové příznivce zvu na poslední závod do Brna, který se koná 17.9.2007, kde se můžete inspirovat pro příští ročník C.E.C. Výsledky najdete na zde (ZIP).

Další fotogalerie:












Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist