Těrlicko 2010

Zatímco některým jezdcům již sezona u nás skončila v polovině léta, Indi se přehoupl teprve přes její polovinu. Poslední závod v Irsku v Armoy dopadl nad míru dobře, protože si Indi ve skvělé konkurenci dojel pro 2.místo v 650ccm, 5.místo v 600ccm, 8.místo v 1000ccm a 7.místo v závěrečném závodě Grand Finale. Není divu, že se hodně těšil na závod na domácí půdě, tedy na Zlatý Kahanec 2010 na severu Moravy.

Kapitoly článku

Ještě před závody se objevily nějaké organizační nejasnosti, kdy se mluvilo o rozdělení a přesunutí depa, a tak jsme do poslední chvíle netušili, jak to bude vlastně vypadat a probíhat. První dva obnovené ročníky totiž byly skvělé po všech stránkách.
Rozhodli jsme se vyrazit už ve čtvrtek dopoledne, abychom měli možnost si ještě vybrat místo na stání, protože někteří jezdci najížděli už ve středu. První depo u hřiště mělo výhodu stání na asfaltu, ale vzdálenost od startu byla značná, a nedovedli jsme si představit organizaci přesouvání Irů, kteří byli s námi v zázemí a ubytování měli ještě další kilometr opačným směrem, a tak jsme se rozhodli pro stání na poli u startu. Ve čtvrtek sice ještě zapršelo, ale od pátku jsme se těšili z krásného počasí a vyhnuli jsme se tak brodění bahnem. Navečer dorazil tým AIR Kawasaki pouze s malou dodávkou a naloženou Kawasaki ZX6R a ZX10R a s naším stanem. My naopak měli v dodávce Hodnu CBR 600RR, Aprilii RS 125, dva skůtry a Yamahu R6 zapůjčenou pro Adriana McFarlanda. Kvůli plnému autu jsme už nezvládli vyzvednout ještě zapůjčené SuperMono od Ladi Prášila, ale to snad napravíme po cestě do Kyjova. Adrian letěl do Polska, kde si půjčil auto a dorazil také navečer i se svojí paní. Victor Gilmore se svým týmem přijeli až v pátek a přišel tak o prezentaci a autogramiádu jezdců na náměstí v Havířově, které se koná každý rok.
V sobotu nás čekaly kvalifikace, a tak jsme ještě v pátek řešili napřevodování motorek, které je díky dlouhým rovinkám potřeba těžší. Indi najel do první kvaldy na ZX6R s tím, že si po pár kolech motorku vymění za Hondu CBR600RR a rozhodne se, na které pojede druhou kvalifikaci a závod. Po čtyřech kolech se už bohužel nevrátil do depa, protože motocykl vypověděl službu a tak bylo jasné, že se zbytek víkendu pojede na Hondě. I tak se Kawa předvedla pěkně a s časem 2:25.463 měl Indi náskok skoro čtyři vteřiny na druhého. Victor se jako nováček také neztratil a obsadil 4.místo s časem 2:30.762. Adrian obsadil devátou pozici s časem 2:35.997, ale u něj musím podotknout, že jel na motocyklu bez úprav, který výkonově nemohl zdaleka špičce stačit. Pokud přijede i příští rok a pojede na lepším motocyklu, mohl by bojovat o bednu. V druhém tréninku do 600ccm jel Indi tedy na Hodně a udržel si bez problémů PolePosition s časem 2:22.612 se stále stejným náskokem na druhého. Victor se propadl na pátou pozici a Adrian naopak postoupil na osmé místo. I když je Kawasaki ZX10R dobrý motocykl a prošel si repasí u týmu MSS, je to stále SuperStock s výkonem 182 koní a proto jsme se obávali nových motocyklů BMW S 1000RR, na kterých jeli velmi dobře Stefan Holz a Udo Reichmann. Také se poprvé účastnil závodů Jirka Drážďák, kterého Indi považoval také za přímého konkurenta. Navíc bylo jasné, že ani Victor Gilmore nebude chtít zase zůstat bez bedny. Indi si opět v první kvaldě vyjel PolePosition s časem 2:17.688 s náskokem sedmi sekund na druhého a ve druhé si vylepšil čas už jen mírně na 2:16.875. Na startovní rošt se po kvalifikacích vedle něj postavil právě Udo Reichmann a Victor Gilmore. Protože nedorazil na závody Václav Svoboda, který měl jet SP 250 na motocyklu od Saši Vysloužila, rád se Indi „espéčka ujal“ a vyjel si v kvalifikacích šestou pozici na startu, což byla zároveň i první v SP, protože spolu jely tři spojené třídy (125 a 250 GP a 250 SP). Bohužel do závodu motocykl vypověděl službu a tak se Indi nemohl v této dvoutaktní třídě předvést, nicméně je to další zkušenost a to se počítá.
Jak v sobotu, tak i v neděli se měnil harmonogram a opět se nezabránilo výraznému časovému skluzu, nicméně ani to na kráse závodů neubralo. Jednou z příčin skluzu byl i start do závodu 600ccm, kdy se stala hromadná havárie, do které byl bohužel zapojen i Indi.
„ Čekal jsem na zhasnutí světěl, ale jakmile se tak stalo, motorka mi chcípla. Díky velkému vedru a asi větší bohatosti směsi jsem prostě CBR udusil. Už v Hořicích i na Manu měla starty horší. Bohužel se nedá nastartovat se zařazeným kvaltem a tak jsem zvedl ruku a snažil se kopnout neutrál. Kolem mě proletěly motorky já se jen modlil, abych nedostal zezadu ránu. Bohužel než jsem stačil nastartovat, rána stejně přišla a já ještě stačil poodjet, ale ráfek zadního kola byl proražen a já si už říkal, tak to je konec. Mám prostě smůlu a tak jako jsem nedojel s Hondou pro věnec v Hořicích, neukážu, že na to má, ani tady.“
Za Indim se jednomu z jezdců při startu vzepjala motorka do svíce a jezdec motorku zahodil. Přes ni se rozbilo několik dalších motorek, případně jezdci nedobrzdili už zastavující jezdce před sebou. Indiho tak trefil již zpomalený jezdec a proto nedošlo k vážnějšímu poškození motocyklu.
„Hned jak jsem si řekl, že je konec, začal jsem se rozhlížet po motorkách válejících se po zemi, jestli tam není některá, ze které bych ale mohl kolo použít. Tímto bych chtěl poděkovat jezdci, který mi to kolo zapůjčil, i mechanikovi Milanovi za neuvěřitelně rychle a dobře odvedenou práci při výměně. Pneu už sice měla svá nejlepší kola za sebou, ale lepší než nestartovat vůbec.“
Indi se tak mohl znovu postavit po restartu na PolePosition, i když tentokrát bylo vidět, že na něm zapracovaly nervy a z Indiho i díky počasí lilo jako z konve. Indi se hned po zhasnutí světel propadl na osmou pozici, ale poté začala jeho stíhací jízda. Během prvních dvou kol se dotáhl těsně za vedoucí dvojici Chalupa, Loučka a během dalšího už projížděl cílem jako první a začal si budovat náskok. Victor i Adrian se naštěstí hromadné havárky na startu neúčastnili, ale i tak bohužel Victor dokončil závod až na bramborové pozici za Indim, Loučkou a Chalupou. Adrian si pak připsal desáté místo. Indi zajel nejrychlejší kolo závodu a vylepšil si tak čas z kvalifikace na 2:19.576.
Závod litrů už nebyl tolik dramatický. Indi se hned po startu ujal vedení a dokončil závod s celkovým náskokem sedm sekund na druhého s nejrychlejším časem na kolo 2:15.269 a rychlostním průměrem 162.343, čímž si zajistil Zlatý Kahanec 2010, tedy cenu pro absolutního vítěze ( a zároveň přidal vrásky na čele pořadatelům, kteří budou muset do příštího roku vyřešit snížení průměru na předepsaných 160Kmh, což znamená další retardér, nebo jiný způsob zpomalení). Jak se dalo očekávat, oba Němci na nových BMW předvedli také skvělý výkon a Reichmann si tak dojel pro stříbro a Holz pro bronz. Na Victora opět čekala brambora v podobě čtvrtého místa po velkém souboji s Kamilem Holanem, ale i tak určitě zanechal velice dobrý dojem a on sám byl velmi spokojený a ze závodů nadšený. Jirka Drážďák bohužel závod nedokončil, když ve třetím kole odstoupil a zajel do depa.
Budeme se těšit na další ročník a doufat, že pořadatelé omezí nedostatky jinak skvělých závodů a že se sem budou chtít Irové vrátit i když Victorovi ze soboty na neděli někdo ukradl nahříváky a Adrianovi helmu a boty. Jsme rádi, že vyšlo počasí a že se vše obešlo bez vážnějších zranění.
Indi si
díky vítězství v 1000ccm zajistil celkové 1.místo v Czech Road Racing Cupu a nyní se bude snažit vybojovat si ještě nějaké body ve třídě 600ccm na závodech v Kyjově, které se konají za dva týdny a kam jste srdečně zváni! Indi se zde mimo šestek možná popere i se SuperMonem, takže bude o legraci postaráno!

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist