S Kamilem Holánem před víkendem v Hořicích

Letošní sezonu má český motocyklový závodník Kamil Holán pořádně nabitou. Je pravidelným jezdcem evropského seriálu závodů na přírodních okruzích IRRC, spolupracuje s agenturou Dafit Filla Racing Agency a rovněž má za sebou úspěšnou premiéru v Tourist Trophy na ostrově Man. Nyní má na programu závodní víkend v Hořicích, prestižní podnik jak pro českou roadracingovou scénu, tak pro jezdce ze zahraničí.

S Kamilem Holánem jsme mluvili před cestou do Hořic, kde bude závodit v kategorii Superbike a také Supersport, kde nastoupí na divokou kartu. Je to rovněž poprvé od TT na Manu, kdy českého závodníka diváci uvidí v domácím podniku v rámci motocyklového šampionátu na přírodních okruzích. Dřív než Kamil zamíří do Hořic, zeptali jsme se ho v rozhovoru pro web Motorkari.cz na pár věcí, počínaje jeho misí na Manu.

Úvodem si připomeňme Tourist Trophy na ostrově Man, kde si měl letos svoji premiéru hned v několika kategoriích a dle počtu získaných Merkurů lze říct, že to byla premiéra úspěšná. Je to tak?
Kamil Holán: „Já jsem odjel maximálně spokojený. Užili jsme si to se vším všudy. Přesto, že jsme měli technické problémy, dokázali jsme to ustát. Všichni kluci z týmu makali skvěle. Jedinou takovou kaňkou byl druhý závod supersportů, kde to motorka nevydržela. I tak mi to celkový dojem nezkazilo.“

Okruh už si znal z předchozích let, protože to jsi závodil v Manx Grand Prix. Jak moc rozdílné je ale nastoupit do prestižní Tourist Trophy a soupeřit na dráze s jezdci jako Dunlop nebo McGuinness?
Kamil Holán: „No je to samozřejmě úlet :) Já se s nimi sice na trati moc nepotkal, ale tam jsou všichni jezdci hrozně rychlí, takže to bylo perfektní závodění. Prostě úžasná zkušenost.“

V třídě Superbike si závodil s motocyklem v barvách BMW Motorrad Česká republika. Jak fungovala motorka a spolupráce vůbec? Dá se říct, že díky výsledkům jakých si dosáhl je možné už dnes hovořit o přípravách na nadcházející ročník TT 2016?
Kamil Holán: „Začalo to bohužel dost špatně, protože mi bouchnul hned v prvním tréninku motor, ale právě díky skvělý podpoře BMW jsem dostal zapůjčený motor přímo od německého týmu, který už fungoval perfektně. Celkově mi BMW Motorrad ČR moc pomohlo. Sice jsme měli během sezony hodně komplikací, ale právě díky skvělé podpoře se vše podařilo vyřešit. Jinak mi BMW sedlo perfektně. Ta motorka mi moc vyhovuje a jsem rád, že se mi na ní na Manu dařilo. O příští sezoně jsme zatím začali jednat, ale jak to bude zatím nevím. V září bych měl vědět víc, ale na Man bych se chtěl určitě vrátit.“

V sedle Yamahy týmu Kaiser Servis si závodil v třídě Supersport. Jak si byl spokojený v této kategorii jak s motorkou, tak přípravou na jednotlivé závody a samozřejmě dosaženými výsledky. Jak rychle je možné si na Manu zvyknout na dvě různé motorky, když je v trénincích třeba kvůli počasí jen minimální počet najetých kilometrů?
Kamil Holán: „V supersportech jsem žádný zásadní očekávání neměl, protože jsem věděl, že moje motorka není úplně špičková, a že budu asi trochu ztrácet. Nakonec to nebylo vůbec špatný, protože jsem se zlepšil například i proti časům z loňska. Šestka mi přišla proti litru mnohem víc v pohodě a já tak byl víc uvolněný. Přesedání z motorky na motorku mě naopak moc baví, i když mojí krevní skupinou jsou litry. Jsem celkově těžší a větší jezdec, takže to se mnou aspoň trochu jede :)“

Co bylo v průběhu dvou týdnů na Manu pro tebe největším zážitkem? Zapůsobilo na tebe něco tak silně, že si to budeš pamatovat při jen sebemenší zmínce na Man nebo TT?
Kamil Holán: „Ze všeho jsem byl zase na větvi :) Byl to zase krok do neznáma a tak si to budu pamatovat celý navždy. Nejvíc na mě ale asi zapůsobila rychlost, kterou jsem na BMW dosahoval. Ještě nikdy jsem nejel takhle rychle. Kolikrát jsem si říkal, že se mi to snad jen zdá, že je to jak z nějakého filmu a já to jenom pozoruji. Naměřili mi tam mezi barákama 309 kilometrů za hodinu, to je prostě něco, co už mozek pobírá jen těžko :)“

Výsledkem tvé letošní premiéry v prestižní Tourist Trophy jsou čtyři sošky bronzového Merkura. S jakými ambicemi si vlastně na ostrov Man odjížděl?
Kamil Holán: „Já měl hlavní cíl si to užít a vrátit se zpět v pořádku. Teď se samozřejmě můžu přiznat, že jsem doufal v nějakého Merkura. Moc jsem si ho přál i z litrů. Nakonec to bylo v každém závodě, který jsem dokončil, takže jsem nadšený a moc si toho vážím.“

Tourist Trophy na Manu jsou dva intenzivní týdny ježdění, což se nedá říct o seriálu International Road Racing Championship (IRRC), což je zase sezonní záležitost. Jak se ti daří v letošním ročníku?
Kamil Holán: „V IRRC je letos strašně silná konkurence. Mnohem silnější než loni, což mě docela překvapilo. Na druhou stranu je to moc dobře, protože tím se zvedá celé postavení šampionátu. Tady je důležitý hlavně dojíždět, což mě se bohužel zase nepovedlo a tak mi body ze čtyř nedojetých závodů dost chybí. Zatím jsem jedenáctý, ale doufám, že to vytáhnu ještě o nějakou pozici výš :) Určitě teď nejsem tam, kde bych chtěl být.“

Nadcházející víkend je ve znamení České Tourist Trophy v Hořicích, jejíž součástí je pátý podnik sezony IRRC. Poprvé od úspěšné mise na Manu se představíš na domácí půdě. S jakými ambicemi tam odjíždíš?
Kamil Holán: „Do Hořic se strašně těším. Tuhle trať mám nejraději ze všech. Všichni jezdci IRRC jí myslím přišli na chuť, takže to bude o to těžší se letos prosadit. Na druhou stranu máme my, domácí, jednoznačnou výhodu, takže si musíme klást cíle výš, než normálně. Bedna by byla super, i když bych kecal, kdybych nepošilhával po vítězství :) Musím ale tvrdě makat a snažit se hned od kvalifikací. Když bude všechno fungovat, tak věřím, že to dobře dopadne.“

S čím tě v Hořicích uvidíme závodit?
Kamil Holán: „Kromě BMW budu mít v Hořicích taky šestistovku, protože jsem se přihlásil na divokou kartu i do supersportů. Bude to hodně velkej zápřah, protože mě v neděli čekají čtyři závody. Loni už jsem to vyzkoušel a kdybych si to sám nezkomplikoval čtyřmi pády za víkend, tak by se to dalo zvládnout. Doufám, že se letos polepším :) Je to pro mě velká výzva a těším se na to.“

Letos je tvé jméno spojeno s Dafit Filla Racing Agency. Jaká je tam tvoje role?
Kamil Holán: „S Dafitem jsme se dali dohromady, protože je to skvělá agentura, která pořádá závody a jízdy pro všechny motorkáře. Jezdí tam skvělá skupina lidí, se kterýma si to vždycky moc užiju. Prostě to všechny baví a je to vidět. Pro mě je to skvělá příležitost potrénovat, a když má někdo zájem, rád se s ním svezu a snažím se pomoc a poradit. Takže jsem taky trochu instruktor, i když po poslední akci na Slovensku spíš crashman :) Povedlo se mi totiž v závodě úplně na závěr celé akce motorku docela dost rozmlátit a tak dost výrazně zkomplikovat přípravy na Hořice. Matys s Alzem a dalšíma klukama, ale zase perfektně mákli a motorka už je v tuhle chvíli zase v pořádku a připravená.“

Počínaje víkendovými Hořicemi, jak vypadá zbytek letošní sezony. Máš ještě hodně nabitý závodní program nebo už postupně nastává čas, kdy je třeba zaměřit pozornost na nadcházející sezonu a to včetně hledání nových partnerů pro financování všech projektů?
Kamil Holán: „Sezona už se nezadržitelně blíží do konce, ale od Hořic to mám do konce září ještě hodně nabitý. Po Hořicích jedeme na začátku září právě s Dafitem do Brna, potom je závod v Dymokurech a nedlouho na to ještě poslední podnik IRRC v německém Frohburgu. Do toho už však začínáme řešit a pomalu plánovat příští sezonu. Všechno se odvíjí od toho, kolik seženeme peněz, ale doufám, že to zase nějak zvládneme. Letos se tím zabýváme s dostatečným předstihem, tak se to snad podaří všechno domluvit tak, abychom se mohli v zimě už naplno věnovat přípravě motorek. Letos to bylo dost na poslední chvíli a byl to o nervy :)“

Můžeme se těšit na nějaké novinky, změny nebo nové závody. Co třeba Macau Grand Prix?
Kamil Holán: „Jasně, že s jídlem roste chuť, takže poznat další velký závody mě hrozně láká. Macau je rozhodně jedna z velkých výzev, ale není jednoduchý se tam dostat. Každopádně bych to samozřejmě rád někdy zkusil :) Stejně tak, jako některý závody v Irsku, ale řešit dopravu tam je finančně strašně náročný. Prostě na příští roku bude priorita IRRC, pokud možno co nejvíc závodů v České republice a určitě TT na Manu. Pokud se podaří tohle budu šťastnej. Zbytek budeme řešit ve chvíli, kdy budeme mít dost peněz. Chuť by určitě byla :)“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):



TOPlist