Pozvánka na Českou Tourist Trophy

Sotva skončil jeden motorkářský svátek, druhý už je za dveřmi. Po skvělých bitvách, které předváděli nejlepší světoví silničáři na brněnské Grand Prix, se můžeme těšit na klání, které na přírodní trati v Hořicích svedou piloti seriálu International Road Racing Championship a také jezdci na klasických motocyklech a sajdkáristé.

AMK Hořice spolu s z Muzeem Czech Road Racingu pro skalní fanoušky opět připravili autogramiádu s jezdci, kteří psali historii nejenom tamních závodů a těšit se můžete například na Radka Urbance alias Vincenta Haskovce, Jiřího „Cowboye“ Brože či Mr. 36 Michaela Pearsona. Akce se uskuteční v prostorách muzea a její začátek je naplánován na pátek od 16 hodin. V sobotu se od 8.30 hodin do 17.10 hodin uskuteční tréninkové jízdy a kvalifikace a v neděli se odjede celkem osm závodů, přičemž obě kubatury seriálu IRRC pojedou tradičně dvě jízdy - start první jízdy supersportů je naplánovaný na 9.15 hodin.Celý nedělní program bude zakončen závodem sajdkár, které startují v 16.30 hodin.

Hořický závod bude pátým pokračováním šestidílného šampionátu, když dosud se odjelo v Hengelu, Těrlicku, Imatře a Chimay, celkem tedy osm jízd v každé kubatuře. Největší podívanou bude dozajista kubatura Superbike, kde nebude chybět žádný z předních jezdců této třídy. V roli leadera průběžného pořadí šampionátu do Hořic přijíždí bývalý pilot kubatur GP125 a Moto3 Brit Danny Webb, který má se svým BMW, připravovaným týmem Wepol Racing by Penz 13, na svém kontě plný bodový zisk 200 bodů. Pokud letos našel přemožitele, tak tomu bylo pouze z řad jezdců, jež nebodují do seriálu IRRC a to v nizozemském Hengleo, kde byl rychlejší domácí Nigel Valraven a v belgickém Chimay pak další lokalmatador Vincent Lonbois. Jeho suverénní bodový náskok budou chtít stáhnout nejen nejbližší pronásledovatelé, kterým je Fin Erno Kostamo, stejně jako jedna z nejvyšších osobností tohoto seriálu Němec Didier Grams. Nejvíce fanoušků kolem tratě ale bude mít ikona hořické tratě, kterou je domácí pilot Marek Červený. Ten je v průběžném pořadí na čtvrtém místě, ale hořickou trať zná doslova nazpaměť a tak bude o tomto víkendu určitě největším aspirantem na vítězství. Přijede i průběžně pátý, kterým je Němec David Datzer, stejně jako první čtyřlístek vodící motocykl BMW. Datzer sice na vedoucí kvarteto už ztrácí velký počet bodů, ale od pátého místa jsou naopak bodové rozdíly velmi těsné a jeden bod na něho ztrácí šestý Tomáš Borovka. Ten do světa roadracingu vletěl jak kulový blesk a je po Markovi Červeném naším druhým nejlepším pilotem, byť těsně (opět o pouhý bodík) před sedmým Aldou Nechvátalem, který už také zná pocity vítěze na téhle legendární trati. Hodně rychlý bude určitě i Jamie Coward, ostřílený tratí „klasické“ Tourist Trophy na ostrově Man, protože svoji premiéru si v Hořicích už odbyl při letošních Zatáčkách. Chybět bude bohužel zraněný Pavel Tomeček a velký otazník visí i nad účastí Kamila Holána, ale na startu budou určitě domácí piloti jedoucí na „divokou kartu“.

Podobně suverénní, jako v litrech Webb, je ve třídě Supersport exmistr světa vytrvalostních motocyklů Matthieu Lagrive z Francie. Ten se svojí Yamahou R6 týmu Wepol Racing letos zvítězil v šesti jízdách a protože už hořickou trať vyzkoušel při květnových Zatáčkách, kde dojel na osmém místě, mohl by už bojovat o příčky nejvyšší. K velkým favoritům budou patřit určitě další jezdci z popředí průběžného pořadí a to Belgičan Laurent Hoffmann, Francouzi Jonathan Goetschy a Yves – Pierre Bian či Němec Thomas Walther. Z našich pilotů bohužel po zranění Kamila Holána nemáme v první desítce žádného zástupce, a na startovní listině není ani další jezdcec, který umí tamní trať na výbornou a to Richard „Riči“ Sedlák. Proto budou k našim nejžhavějším želízkům patřit „divočák“ Petr Bičiště, který se po letech strávených s litrovými motocykly vrací na šestistovku a určitě i Michal Vecko, který dokázal v květnu na Zatáčkách dojet skvělém sedmém místě.

Česká Tourist Trophy samozřejmě není jen o šampionátu IRRC, ale také o závodech klasických motocyklů. O jejich pořadí bude rozhodovat rychlost, na pravidelnost pojedou kvůli bezpečnosti pouze sidecary. V objemově nejslabší kubatuře Klasik 175 ccm budou k vidění ostré stopětadvacítky převážně bývalé socialistické provenience ČZ a MZ spolu s tzv. katalogy, postavenými na základě sériových strojů. K největším favoritům bude patřit loňský vítěz Jiří Obtulowizc, a i když stříbrný Mirek Vrána na předběžné startovce chybí, figuruje na ní bronzový Miloš Thér, stejně jako další v pořadí Jaromír Tázler a Antonín Plevák. Spolu s těmito malorážkami pojedou i další dvoutakty, tentokrát čtvrtlitrové – Klasik 250 ccm. Tady už bude pestřejší startovní pole, a najdeme v něm jednak dvoutaktní stroje, které v minulosti bojovaly o světové body, spolu se čtyřtaktními čtvrtlitry a také „juniorskými“ čezetami či péráky. Jednoznačně největším favoritem bude ostřílený Vítězslav Hatan s Yamahou 250 DT3.

Třída Klasik 350 ccm bude nabitá dvoutaktními pilami Yamaha 350 a její piloti (například Vítězslav Hatan, Jiří Švihnos, nebo Václav Slanec) budou bojovat spolu s Hondami CB 350, v jejichž sedlech budou Roman Procházka, Radek Antoš, Vladimír Jílek nebo Tomáš Singer. Chybět nebudou ani italské stroje Moto Morini 350 Strada či MV Agusta 350 B, stejně jako stroje tuzemské výroby Jawa a ČZ.

V dalším závodě pojedou společně kubatury Klasik 500 ccm a Klasik 750 ccm. V půllitrech bude převaha motocyklů Honda CB 500 (např. Ondřej Mráz, Pavel Novák nebo Roland Neff), ale k vidění budou i české skvosty ESO 500, či japonské Kawasaki 500 Mach III a Suzuki T-500 Metisse. K favoritům na stupně vítězů bude patřit i Belgičan Paul De Doncker na Hondě Drixton. V sedmpade se představí nejsilnější stroje a velmi pestré startovní pole. Těšit se můžeme například na Weslake 750 Seeley, s níž pojedou Pavel Jančík a Rakušan Johann Fuerbock, Triumphy 750 sedlané Františkem Loučkou a Geraldem Nestlerem, a chybět opět nemůžou ani Hondy CB (například s Vítězslavem Vyhnálkem a Liborem Maříkem), boxery BMW, nebo Laverda 750 Egli, s níž pojede Jaroslav Jančík.

Jednu z nejatraktivnějších podívaných určitě nabídne třída sajdkárů, kde se představí bezmála tři desítky těchto obdivuhodných speciálů. K vidění budou doslova historické skvosty, kdy například BSA 500 Sloper De Luxe bude vodit legendární dvojice Jaroslav Zatloukal s Janem Exnerem, ale stejně tak uvidíme moderní stroje z osmdesátých let,tzv. „klekačky“, poháněné motory pocházejících ze čtyřtaktních superbiků či pekelně ostrými dvoutaktními čtyřválci.

Pro bližší a aktuální informace sledujte web AMK Hořice.
 

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Carlo888 přispěl 2 Kč
KARING přispěl 2 Kč
Sečus přispěl 2 Kč
Dan66 přispěl 2 Kč
Kaabo přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist