Dragstery Drachten Nationals 2008

Další závod Evropské série třídy Super Twin Top Gas se jel tentokrát v holandském Drachtenu. Závod byl třídenní, takže se jezdilo už od pátka 20. června do neděle 22. června. Zúčastnily se ho i dva české týmy - Roman Sixta startující v kategorii Super Twin Top Gas a náš tým - Scorpio Racing Team, s jezdcem Ondřejem Klymčiwem v kategorii Super Street Bike.

Dragstery Drachten Nationals 2008


Když jsme ve středu 18. června přijížděli k areálu letiště v Drachtenu, nechtělo se nám věřit, že zítra tady má začít největší akce dragsterů v Nizozemí. Na trávě u dráhy stálo několik letadel (čímž jsme se utvrdili v tom, že letiště to asi fakt bude), ale nikde ani známka toho, že by se tam měly v příštích dnech prohánět dragstery. Holanďani nás ale následující ráno pěkně překvapili. Kolem šesté hodiny nás kromě deště probudil i hluk přijíždějících náklaďáků, které začaly navážet hrazení, tribuny, stánky s občerstvením a samozřejmě nezbytné „tojky“. Během dne nám před očima vyrostla pravá dragsterová dráha a depo se zaplnilo pekelnými stroji (motocykly i auty) různých kategorií a výkonů.

K večeru se v našem stanu začali objevovat první zvědavci, zejména z řad konkurence. I my jsme vyrazili okouknout stroje soupeřů, což byly v nejvíce případech naturbený Hayabusy. Objevili se i pěkně šťouraví techničtí komisaři, ale všechno na našem stroji bylo v pořádku, takže jsme bez problémů prošli.

V pátek ráno se slavnostním přestřižením pásky otevřela zcela nová dráha a mohl odstartovat závod Drachten Nationals. Kvalifikace měly začít už v deset, ale nastalo ještě několik komplikací s úpravou dráhy a začátek se posunul na jednu hodinu. Přesto se všechny čtyři plánované stihly. Jezdilo se totiž až do deseti hodin večer. V kvalifikacích se Ondrovi dařilo, po nastavení spojky zajížděl stabilně - i proti silnému větru - časy pod devět sekund a v pátek byl v kvalifikacích nejlepší. To silně poděsilo konkurenci, která na další den naladila své stroje.

Během čtyř sobotních kvalifikací pak zajel čtvrt míle za 8,787s a cílem projel rychlostí 270km/h. Do nedělního závodu tak postoupil s druhým nejlepším kvalifikačním časem. Lepší byl pouze Holanďan Charly Anasagasti s časem 8,478s, jímž překonal holandský rekord.

Při nedělním závodu Ondra vyhrál všechny rozjížďky a do finále postoupil jako jasný favorit závodu s časem 8,734s, kterým překonal svůj osobní časový rekord. Nevydařený start ve finálové jízdě s Holanďanem Marcelem Westerhuisem mu však přinesl trochu hořké druhé místo. Což je i přesto obrovský úspěch, v této kategorii zatím žádný český jezdec takového umístění nedosáhl.

Při předávání ho ještě soupeři zlili pivem, což je prý pro SSBéčka taková tradice, a mohli jsme vyrazit na dlouhou cestu domů.

Závody se povedly, Holanďani nepodcenili organizaci (pouze stále mluvili holandsky, takže jsme jim moc nerozuměli, ale vždycky se naštěstí našel někdo, kdo nám to anglicky přetlumočil) a první závod na nové dráze uspořádali s veškerou parádou. Každý den před jízdami se konala rozprava informující o programu dne nebo nějakých problémech. Například se řešilo to, že někteří závodníci měli motorku nižší než mohli podle pravidel mít. To se nás naštěstí netýkalo, přeměřením jsme prošli bez problémů.

Nechyběl ani doprovodný program. O pauzách se po dráze proháněl Top Fuel Super Twin - bike z dílny týmu Zodiac Drag Race Team, Top Methanol Funny Car či Awesome 50 car.

Monika
Scorpio racing team – www.scorpiodragster.com

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist