Jezdci MX1 a MX2 pojedou GP v zámoří společně

Na poslední schůzi, které se ve švýcarském Mies zúčastnili zástupci promotérské organizace Youthstream, FIM, výrobci a týmy, komise pro motokros schválila řadu změn pro příští ročník mistrovství světa. Čekají nás velké změny, hlavně společné závody tříd MX1 a MX2, zatím jen v zámořských Grand Prix.

Jezdci MX1 a MX2 pojedou GP v zámoří společně
Hlavní změny se zatím týkají především letošních čtyř zámořských motokrosových Velkých cen. V Kataru, Thajsku, Mexiku a Brazílii budou všechny jízdy společné pro jezdce obou tříd MX1 a MX2. Další změny se pak připravují na rok 2014 pro celý seriál mistrovství světa. Pokud totiž bude mít revoluční systém úspěch, aplikuje se s úpravami od roku 2014 i na evropské Grand Prix.

Od 1. ledna 2013 platí tyto změny v MS MX1 & MX2

V zámořských Grand Prix FIM MX1 & MX2 (Katar, Thajsko, Mexiko a Brazílie):

• jezdci tříd MX1 & MX2 budou závodit spolu
• maximální počet 40 jezdců v jízdě: 15 jezdců MX1 + 15 jezdců MX2 + 10 dalších vybraných jezdců z obou kubatur
• klasifikace jezdců se bude počítat a bodovat podle tříd 


Program víkendu Grand Prix MX1/ MX2 v zámoří: 

2 x volný trénink 35 minut  40 jezdců
1 x předkvalifikační trénink 30 minut  40 jezdců
1 x kvalifikační závod 20 minut + 2 kola 40 jezdců
1 x Warm-Up 20 minut  40 jezdců
2 x závod 35 minut + 2 kola 40 jezdců


Pro všechny závody MS MX1, MX2, MX3, MS motokrosu žen, Motokros národů a World Cup  veteránů:  

Změna v kvalifikacích:
Aby se jezdec dostal do kvalifikačního závodu, musí dosáhnout čas na úrovni nejméně 108 procent průměrného času 10 nejlepších v předkvalikačním tréninku.

Pro první dvě zámořské Velké ceny v Kataru a Thajsku vybral Youthstream na základě složitého klíče týmy, které si to rozdají o mistrovské body. Ty dostanou také finanční podporu (úlevu) na  limitované množství přepravovaného materiálu.
MX1
Red Bull KTM Factory Racing – 2 jezdci – celkově 600 kg
Rockstar Energy Suzuki World MX1 – 2 jezdci – celkově 600 kg
Monster Energy Yamaha – 2 jezdci – celkově 600 kg
Kawasaki Racing Team – 2 jezdci – celkově 600 kg
Honda World Motocross Team – 2 jezdci – celkově 600 kg
LS Honda Racing – 2 jezdec – celkově 400 kg
Ricci TM Factory Team – 1 jezdec – celkově 200 kg
CLS MX1 Monster Energy Pro-Circuit – 1 jezdec – celkově 200 kg
Honda Gariboldi – 1 jezdec – celkově 200 kg
MX2
Red Bull KTM Factory Racing – 2 jezdci – celkově 400 kg
CLS MX1 Monster Energy Pro-Circuit – 2 jezdci – celkově 400 kg
Monster Energy Yamaha Dixon – 2 jezdci – celkově 400 kg
Rockstar Energy Suzuki Europe – 2 jezdci – celkově 400 kg
Nestan JM Racing KTM – 2 jezdci – celkově 400 kg
Rockstar Bud Racing Kawasaki – 2 jezdci – celkově 200 kg
Ricci TM Factory Team – 1 jezdec – celkově 100 kg
Honda Gariboldi – 1 jezdec – celkově 100 kg
HM Plant KTM UK – 1 jezdec – celkově 100 kg
Navíc:
Mistr Evropy 2012 třídy do 250 ccm - 200 kg
Vicemistr Evropy 2012 třídy do 250 ccm - 100 kg
Třetí jezdec klasifikace mistrovství Evropy 2012 třídy do 250 ccm - 100 kg
Mistr Evropy 2012 třídy do 125 ccm - 100 kg

Pro další dva závody v zámoří - v Brazílii a Mexiku - se podpora a limity na množství přepravovaného materiálu určí podle výsledků po poslední Grand Prix před odletem. Všechny změny okomentoval Giuseppe Luongo, prezident promotérské společnosti Youthstream, takto: “Někteří lidé si budou myslet, že to je revoluce, ale věřte, že je to ta správná evoluce motokrosového mistrovství světa. Očekáváme, že tento nový formát bude úspěšný a že ho postupně zavedeme i do evropských Velkých cen. I když pro tento účel ho budeme muset mírně modifikovat. V Evropě se nám hlásí vždy hodně jezdců a týmů a i ti mimo absolutní špičku se chtějí a  potřebují ukázat v bojích na trati a v kamerách  televizních přenosů. Už jen například kvůli svým sponzorům.”
Všechny výše zmíněné změny byly bez námitek přijaty všemi zainteresovanými stranami. Tento nový systém má podle nich vytvořit bezkonkurenční podívanou pro fanoušky okolo trati a také nabídnou mnohem lepší a "divácky přátelštější" televizní přenos, samozřejmě v HD rozlišení. FIM, Youthsteam a ostatní také doufají, že se zvedne úroveň závodů i show, když se na trati střetne 30 nejlepších jezdců světa bez ohledu na třídy, doplněných o další závodníky, například o mistry Evropy nebo domácí talenty. Kritické hlasy ale soudí, že jde hlavně o odpověď na to, že letošní zámořské Velké ceny neměly z důvodu finanční náročnosti cesty příliš zaplněné startovky a poklesl i zájem diváků. 
Co myslel Giuseppe Luongo těmi dalšími úpravami pro rok 2014, naznačuje zveřejněný návrh, jak by víkendový program Grand Prix mohl vypadat:   

Sobota
První volný trénink MX2
První volný trénink MX1
Druhý volný trénink MX2
Druhý volný trénink MX1
Kvalifikační závod MX2
Kvalifikační závod MX1
Neděle
Warm-up MX2
Warm-up MX1
12.00 Race 1 MX2 
13.00 Race 1 MX1   
16.00 Superfinále MX1 / MX2  
16.50 Podium
 

 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist