Tým Orion Litomyšl-RS Petrol oslavil úspěšnou sezonu

Letošní sezona se týmu Orion Litomyšl-RS Petrol podařila na tisíc procent. Motokrosaři Petr Bartoš a Martin Michek letos brali bedny útokem a ve finále z toho byl titul Mistra Evropy, celkové třetí místo světového šampionátu MX3, ale také titul mistra a vícemistra České republiky.

Tým Orion Litomyšl-RS Petrol oslavil úspěšnou sezonu

Kapitoly článku

Vydařená sezona se sluší a patří náležitě oslavit, a proto tým Orion Litomyšl-RS Petrol uspořádal posezónní párty na břehu Vltavy v Občanské plovárně. Manažer týmu, bývalý velice úspěšný motokrosař Petr Kovář, svým jezdcům poděkoval za perfektní výkony během celé sezony a společně se sponzory jim předal ceny. Pak už vypukla párty, kdy vyhrávala kapela o sto šest, bary praskaly pod náporem drinků a vyhlídkový parník křižoval Vltavu. Během párty jsem si popovídal o uplynulé sezoně s Mistrem Evropy Petrem Bartošem a bronzovým medailistou světového šampionátu MX3 Martinem Michkem

Rozhovor s Petrem Bartošem a Martinem Michkem

Petr Bartoš

Mistr Evropy a vicemistr České republiky 2011
Petře, jak by jsi zhodnotil letošní sezonu?
Letos bylo důležité, že jsem měl skvělé podmínky. Jednak skvělou motorku KTM, a pak tým Orion Litomyšl-RS Petrol, který zabezpečil perfektní zázemí a pohodu. Motokros je sport jako každý jiný, takže se stává, že to někdy jde a někdy nejde. Letos nám to šlo, Martin se stal Mistrem republiky, já vicemistrem, Martin třetí ve světě MX3, já Mistrem Evropy…toho si moc vážím. Musím říct, že to nebylo vůbec lehký. Tak třeba proto, že když jsem v roce 2008 udělal titul, věděl jsem už v předposledním závodě věděl, že ho mám v kapse. Tentokrát nebylo nic jasný a až do předposlední rozjížďky jsem bojoval s Bělorusem Tyletskym. Nakonec jsem prokázal svoje kvality a titul vybojoval. Jsem moc šťastný a chci poděkovat všem, co mě podporovali.

Je moment, na který bys nejradši zapomněl a naopak, který byl tím nej?
Zapomenout bych chtěl hlavně na první závod Mistrovství Evropy, kam jsem jel 2900 kilometrů tři dny v kuse. Závodilo se v hrozným bahně a v prvním závodě jsem v posledním kole díky jiným jezdcům nevyjel kopec, takže jsem skončil až na desátém místě. Fakt jsem to tenkrát viděl bledě..no špatný. Teprve potom se začalo blýskat na lepší časy a dostavily se výsledky. Letos jsem měl dostatek motorek, peníze na trénování, tak jsem se toho snažil maximálně využít. Opravdu jsem toho dost natrénoval. I když jsem neměl zezačátku rychlost, všechny jsem nakonec předjel v závěru rozjížďky, a tak to šlo celou sezonu. Podmínky byly letos opravdu dobré.

Co technika, fungovalo vše jak mělo?
S KTM jsem opravdu spokojen. Motorka je silná, což dokazuje fakt, že jsem po startu byl první já nebo Martin Michek. Nutno podotknout, že jsem měl naprosto sériový motor bez úprav. Upravoval jsem si pouze podvozek podle svých potřeb. Dneska bych už jen těžko měnil. Je fajn, že už dneska jsme domluvení na další sezoně a můžu mít čistou hlavu.

Zkoušel si třistapadesátku, která může startovat ve třídě MX1?
Samozřejmě že jsem třipade zkoušel díky Shiva Motoshop. Na motorce se mi jelo perfektně, ale pro mě jsou směrodatný starty, kde potřebuji být hodně vepředu. To byl oproti čtyřistapadesátkám trošíčku problém. Osobně přesedat na třistapadesátku neplánuji, ale kdo chce lehkou motorku se slušným výkonem, může po ní sáhnout.

Jak se budeš připravovat na nastávající sezonu během zimy?
Dostal jsem angažmá v Německu. Pojedu kompletní sezonu německých superkroů ADAC, kde budu sedlat stroj Kawasaki. Víc než o výsledky mi jde o to, že můžu startovat s kvalitními jezdci. Vždyť víc než polovina startovního pole jsou ostřílení Američani. Prostě každá chvilka na motorce je pro mě strašně důležitá. Jinak se snažím makat i na sucho bez motorky, protože bez toho to nejde.

Je nějaké zpestření, kterého se po sezoně zúčastníš?
Srandy po sezoně mám strašně rád. Parádní byl Chýnovský kopec, kde jsme se jako tým skvěle bavili. Teď pojedu dvouhodinovku dvojic, takže zpestření po sezoně je.

S čím půjdeš do další sezony a jaké máš cíle?
Cíle mám pokaždé stejné. Popravdě, když jsem si před sezonou přečetl startovku, říkal jsem si, že budu bojovat o páté místo a ve finále jsem byl druhý. Nikdy předtím jsem nepředjel Kornéla Németha a letos jsem ho čistokrevně pozávodil, takže jezdit asi umím a chci si dávat ty nejvyšší cíle. Pokaždé když stojím na stupních vítězů, tak odjíždím domů šťastnej.


Martim Michek

3. místo Mistrovství světa MX3, Mistr České republiky 2011
Martine, jak by jsi zhodnotil letošní sezonu?
Letošní sezona se mi opravdu parádně povedla. Je to nejlepší výsledek v mé kariéře. Povedla se nejen pro mě, ale i celému týmu Orion Litomyšl-RS Petrol. Po pětatřiceti letech jsem přivezl medaili z Mistrovství světa a k ní jsem vyjel titul Mistra republiky. Do příští sezony jdu se stejnými ambicemi. Pochopitelně se budu snažit výsledky vylepšit, ale je jasný, že obhajoba nebude snadná.

Je moment, na který bys nejradši zapomněl a naopak, který byl tím nej?
Nejlepší moment sezony? Když jedeš do cíle té tvojí rozhodující rozjížďky, kdy ti jde o titul Mistra republiky a protneš šachovnici. Vidíš, že je to doma a nikdo ti to nemůže vzít… to je ten nejhezčí pocit! Určitě bych to přál každému sportovci, protože to je nepopsatelný pocit. No a špatný moment? Jelikož je sezona dlouhá, vždycky se objeví nějaké nemilé překvapení. Nikdy se špatnými okamžiky nechci zabrzdit, ale třeba v prvním závodě Mistrovství světa MX3 nám strašně pršelo a bylo hrozný bahno. Trať byla téměř nesjízdná a druhou rozjížďku zrušili. Tam byl jeden z nejhorších momentů sezony. Vypořádat se tenkrát s tratí, sám se sebou a s motorkou, bylo fakt dost náročný.

Který ze šampionátu byl letos náročnější?
Nedá se říct, který byl těžší. Bojoval jsem o titul Mistra České republiky, a zrovna tak jsem měl šanci vybojovat medaili ve světě. Pocit byl v každém šampionátu dost rozdílný. V tuhle chvíli nedokážu říct, co bylo těžší. Do každého závodu vstupuji tak, že je na startu čtyřicet nejlepších jezdců a všichni chtějí vyhrát. Jsem horká hlava a do každého závodu dávám jak fyzicky, tak psychicky všechno. Když se to na konci sezony zúročí, je to nepopsatelný pocit.

Co technika, fungovalo vše jak mělo? Dříve si jezdil stroje TM a letos poprvé KTM.
TM byla dobrá motorka, ale občas jsem měl drobné technické poruchy. Nedojel jsem například dva závody v Mistrovství republiky. Adaptace na KTM proběhla hladce a rychle. Letos technika perfektně držela, za což platí dík Shiva Motoshop, který nám během sezony dodával motorky. Po této stránce jsem byl letos maximálně spokojen. Doufám, že tuto motorku budu sedla i příští sezonu.

Zkoušel si třistapadesátku, která může startovat ve třídě MX1?
Třistapadesátku jsem také zkoušel a pohrával jsem si s tím, že bych možná třipade na sezonu vyzkoušel. Řády MX3 ale říkají, že se může jet na strojích čtyřistapadesát a výš, takže díky tomu padla volba na čtyřipade. Nicméně třistapadesátka je perfektní motorka, která padne do ruky. V součtu bych mezi třipade a čtyřipade neviděl extra rozdíl.

Jak se budeš připravovat na nastávající sezonu během zimy?
V zimě bych měl absolvovat několik německých superkrosových mistráků. Pak bych se chtěl soustředit na fyzickou přípravu, tak jako loni. Pochopitelně bych chtěl v lednu/únoru odcestovat někam dál za teplem a věnovat se tréninku na motorce.

Jak se ti líbilo na Chýnovským kopci? Máš rád podobné zpestření sezony?
Chýnovský kopec pro mě byl premiérou. Z pěti pokusů jsem to vyjel dvakrát a třikrát jsem to hodil pod hranici padesáti metrů. Chýnovský kopec byl jedna velká legrace a s Péťou jsme tam udělali šou. Hecovali jsme se mezi sebou, takže paráda. Mimo to každý rok pýchnu na karavanu kolo a ani letošek nebyl výjimkou. Opět se stalo na dálnici v Itálii… dvě hodiny v noci, venku déšť, zima… tohle „zpestření“ mě pronásleduje rok co rok.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist